Gå til innhold

Hvorfor handler folk i butikker som normal, europris, nille etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg handler ofte på de butikkene. På normal kjøper jeg vitaminene mine til under 100lappen, sparer noen kroner på det. Og mye er ikke ræl, men helt nødvendige og hverdagslige ting. Så la folk gjøre som de vil og handle andre steder selv hvis det er så ille. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Handler godteri på europris og hårprodukter på normal.

Er bare normal som har produkter håret mitt liker.

Ikke er det "bare ræl" heller.

Anonymkode: 0ecd2...60c

og normal selger jo såper og shampo og slikt i litersflasker. er jo veldig økonomisk å handle der. Har ikke sett noe ræl der. Nille kan jeg forstå har en del ræl. Europris er bedre. Syns ikke det er så ille

• Liker 7
Skrevet
velociraptor skrev (5 minutter siden):

Evt, siden alt har blitt så dyrt, kan du jo vurdere å ikke kjøpe unødvendig ræl som vaser, hverken billige eller dyre.

Helt, helt enig!!

Hva med å kjøpe noe brukt istedet? På finn eller seconhand-butikker. Bra for lommeboka (bedre, i alle fall) og miljøet.

Anonymkode: f8d85...1f6

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Helt, helt enig!!

Hva med å kjøpe noe brukt istedet? På finn eller seconhand-butikker. Bra for lommeboka (bedre, i alle fall) og miljøet.

man kjøper da ikke såpe brukt. .

• Liker 7
Skrevet
velociraptor skrev (6 minutter siden):

Evt, siden alt har blitt så dyrt, kan du jo vurdere å ikke kjøpe unødvendig ræl som vaser, hverken billige eller dyre.

Noen ser på det som ræl, andre ser på det som pynt som man kan bruke for å gjøre det koselig hjemme 🥰 Jeg tenner sånn ca. 30 lys hver kveld om høsten og vinteren, så jeg har maaange lysholdere (ræl) og syns det er veldig koselig. Og ja, det hender jeg får lyst på en ny lysholder også nå som alt er blitt dyrere, og da handler jeg heller på Nille enn noe annet sted ☺️

Anonymkode: bb590...f18

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Og flesteparten av disse butikkene unngår jeg, som sagt.

Men ikke alle? Skjønner.

Anonymkode: 86163...7d7

• Liker 2
Skrevet

neutral våtservietter normal 19,- kiwi/rema 32,-

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
8 minutter siden, Maleficenta said:

og normal selger jo såper og shampo og slikt i litersflasker. er jo veldig økonomisk å handle der. Har ikke sett noe ræl der. Nille kan jeg forstå har en del ræl. Europris er bedre. Syns ikke det er så ille

En stor flaske er vel mer miljøvennlig enn flere små vil jeg tro? Så skjønner ikke helt argumentet om at det er miljøfiendtlig å handle på disse butikkene spesifikt. 

De prøver så klart å få deg til å kjøpe ting du ikke trenger, men det gjør jo ALLE butikker. De vil jo selge mest mulig, samme for de om kunden egentlig trenger det eller ikke. 

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Noen ser på det som ræl, andre ser på det som pynt som man kan bruke for å gjøre det koselig hjemme 🥰 Jeg tenner sånn ca. 30 lys hver kveld om høsten og vinteren, så jeg har maaange lysholdere (ræl) og syns det er veldig koselig. Og ja, det hender jeg får lyst på en ny lysholder også nå som alt er blitt dyrere, og da handler jeg heller på Nille enn noe annet sted ☺️

Pynt ER ræl kjære deg. Og i en verden som renner over at søppel, fordi alle stadig kjøper nye ting, så bidrar du til det hver gang du kjøper en ny lysestake eller pynteputer eller reinsdyrfigur til jul eller gresskar-skåk til Halloween etc. 

• Liker 2
  • Nyttig 2
Gjest Dævendøtte
Skrevet (endret)

... 

Endret av Dævendøtte
Skrevet
velociraptor skrev (3 minutter siden):

Pynt ER ræl kjære deg. Og i en verden som renner over at søppel, fordi alle stadig kjøper nye ting, så bidrar du til det hver gang du kjøper en ny lysestake eller pynteputer eller reinsdyrfigur til jul eller gresskar-skåk til Halloween etc. 

Søtt forsøk på hersketeknikk.

• Liker 19
Skrevet
velociraptor skrev (5 minutter siden):

Og det lever jeg VELDIG godt med ☺️ 

(og bare sånn til opplysning; jeg bruker også tamponger, engangs-vaskeservietter, bomullspads, renseservietter osv osv.)

• Liker 13
Skrevet

For ikke å snakke om all søpla som blir av ca. 30 lys hver kveld 🙈😝
Alle er jo ikke telys, men mesteparten ☺️

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes faktisk ikke Nille er så verst jeg, har funnet fine ting der de siste årene, og så er det en genial btuikk for sesongpynt. 

Anonymkode: 6c126...dbc

• Liker 7
Skrevet

Det er sant. Har vel vært der 1 gang. Og jeg ser jo hvem som handler der og hvem som går med disse posene...

Så slem du er.
Hvem handler der? Hvem går med disse posene? Få høre…. 
Du kan gå på en fancy frisør og betale 700 for Tigi produkter om det får deg til å føle deg som et bere menneske, være mer lykkelig…. jeg kan kjøpe det samme på normal for 300kr. 
Hvilken pose vi har produktene våre i definerer oss ikke. 
Jeg ville heller ha gått med en hjemmesydd kjole laget av posene på normal, enn å ha en tankegang som deg.  

Anonymkode: 7fa0f...a8e

• Liker 18
  • Nyttig 1
Skrevet

Europris og Normal har jo vanlige merkevarer til lavere pris og ofte større volum i emballasjen.

Jeg ender opp med å kjøpe i vanlig dagligvare da den er i gangavstand.

Slik reduserer jeg bilbruk, noe som er en prioritet for meg.

• Liker 7
Skrevet

Så rart innlegg?

Hvorfor dras disse butikkene fram, som selger faktisk nyttige ting rimelig?

Men ikke f.eks Kremmerhuset som selger rett ut ‘ræl en ikke trenger’?

Europris, Nille, Normal osv vil jo bare få en større kundegruppe framover, fordi flere må være økonomisk smarte med pengene sine og spre kjøpene på de butikkene hvor forbruksvarer er billigst.

Blir forstandig flere nå umulig å bare kjøpe alt en trenger på matbutikken fordi det er enkelt å handle kun ett sted.

Anonymkode: 58dc2...180

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Wow, er det mulig å være så 🤦‍♀️? Hvorfor er det greitt å handle disse varene i Sverige, men ikke på Europris? 

Fordi hun kjører elbil, skjønner du vel! :jepp:

Anonymkode: 41e9b...e92

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Må bare få lov til å være kjiping og minne om at telys ikke må settes tett inntil hverandre, i tilfelle du er en av de som gjør det. Har lest litt om såkalte telysovner i det siste, og sett eksempler på at telys kan eksplodere dersom luftinga blir for dårlig og temperaturen blir for høy.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi hun kjører elbil, skjønner du vel! :jepp:

Og det er billigere der?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...