Gå til innhold

Hvorfor handler folk i butikker som normal, europris, nille etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Kjøper du brukt tannkrem, brukte tamponger og brukte teposer også? 

Anonymkode: 86e07...6ce

tamponger? finnes det folk som er så glad i å forsøple at de fortsatt bruker det?

Anonymkode: 89615...289

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Butikkene i Sverige selger sikkert ikke noe ræl produsert i Kina 🤣🤣

Anonymkode: 86163...7d7

Det vet jeg ikke. Handler ikke slikt jeg.

Anonymkode: f8d85...1f6

Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Du kan jo flytte nærmere grensa selv??

Miljøforkjempernes logikk..

Anonymkode: c18cc...d3a

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Miljøforkjempernes logikk..

Anonymkode: c18cc...d3a

??

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det vet jeg ikke. Handler ikke slikt jeg.

Men du vil vel ikke støtte opp pm en butikk som selger billig ræl fra Kina, eller? Da må du jo finne ut om butikkene du handler selger det 🤷‍♀️

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Er så mye dumt å lese. Virkelig.

Jeg er nøye med og ikke kjøpe søppel. På normal handler jeg vaskemidler, hygienartikler og noen av mine faste sminke produkter. Det sparer jeg mye på.

Jeg tjener godt, men liker også å spare. Jeg gidder ikke betale 100 kroner mer på Kicks for den mascaraen jeg bruker. 

Det at man er prisbevisste betyr ikke at man handler dritt og øker forbruk. 

Anonymkode: c3f58...a4d

Sminke = unødvendig ræl, som bidrar til søppelproduksjonen og miljøgiftene og mikroplastproblemene. Gratulerer. 

Anonymkode: 89615...289

• Liker 3
Skrevet

Det er jo nettopp nå som alt har blitt så dyrt at det lønner seg å handle på disse butikkene. Hvis jeg for eksempel har lyst på/trenger en ny vase/lysholder og gjerne har lyst på svart med mønster, så kjøper jeg jo mye heller på Nille til 450 kr enn på Bohus til 999 kr... (den fra Bohus er 3 cm høyere, da)
Joda, så er de ikke helt like, men den fra Nille gjør nytten sin 👍

Elsker å handle både på Nille, Europris og Normal; Nille fordi de har interiør tilnærmet likt de dyre merkene til en billig penge. Europris fordi jeg der får dobbelt så mye dusjsåpe for pengene enn på Rema og Normal fordi de har mange merker jeg ikke finner andre steder, spesielt hårprodukter. 

image.thumb.png.6eeb47efbf1dc11336f027e579f9d9c8.png

image.thumb.png.72bf6ff300624c0e8c4054c133d4ca2b.png

Anonymkode: bb590...f18

• Liker 10
  • Nyttig 1
Gjest AprilRyan
Skrevet

Jeg handler på de butikkene eller ikke så mye på Nille siden det ikke er like ofte de har noe jeg trenger.

På Normal kjøper jeg ting som tannkrem, te, godteri og litt forskjellig.

På Europris kjøper jeg vaskemidler, servietter, lyspærer, godteri og av og til har jeg kjøpt pynt og litt forskjellig der.

Rusta handler jeg ikke så mye på fordi jeg synes mye av det de har er i dårlig kvalitet, men har kjøpt gulvteppe der i ull for eksempel. På Clas ohlson handler jeg oftere siden jeg liker flere av deres produkter og da for eksempel deres oppbevaringsbokser. På Jula har jeg kjøpt verktøy, luftavfukter osv.

Men jeg er ikke innom de butikkene særlig ofte. Det er når jeg trenger noe og så vet jeg at disse butikkene kan ha det. Jeg ser ikke noe galt i å handle på de butikkene så lenge det blir brukt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men du vil vel ikke støtte opp pm en butikk som selger billig ræl fra Kina, eller? Da må du jo finne ut om butikkene du handler selger det 🤷‍♀️

Jeg kjøper mat som alle andre. Og der er det billigere i Sverige. Samme med papir, tannkrem etc. Det forstår nok du også. Men du har rett, jeg unngår butikker som bidrar til økt forbruk og som produserer varer man ikke trenger. Som Normal, nille, europris etc. Ja, de butikkene tråden handler om. Skulle ønske flere gjorde det samme.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er jo nettopp nå som alt har blitt så dyrt at det lønner seg å handle på disse butikkene. Hvis jeg for eksempel har lyst på/trenger en ny vase/lysholder og gjerne har lyst på svart med mønster, så kjøper jeg jo mye heller på Nille til 450 kr enn på Bohus til 999 kr... (den fra Bohus er 3 cm høyere, da)

Elsker å handle både på Nille, Europris og Normal; Nille fordi de har interiør tilnærmet likt de dyre merkene til en billig penge. Europris fordi jeg der får dobbelt så mye dusjsåpe for pengene enn på Rema og Normal fordi de har mange merker jeg ikke finner andre steder, spesielt hårprodukter. 

Hvis noen av dere vil ha det der hjemme...... Vær så god.

• Liker 2
Gjest AprilRyan
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

reklame på KG for ellos  -  som JEG alltid har sett på som "ræl" men når det koster 1700 kroner for en jeans?? 

image.png.b52b92d2a4f459664fbe8d1730f12cbd.png

Anonymkode: 8adf7...4cb

Det er fordi de selger endel dyrere merker der. Jeg har ikke handlet særlig mye der selv, men ser ut som de har beveget seg litt bort fra hvordan de var før.

Gjest Villfisker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

reklame på KG for ellos  -  som JEG alltid har sett på som "ræl" men når det koster 1700 kroner for en jeans?? 

image.png.b52b92d2a4f459664fbe8d1730f12cbd.png

Jeg hadde aldri betalt nesten 2000 for en jeans. Det er den ikke verdt.

Skrevet
AprilRyan skrev (2 minutter siden):

Det er fordi de selger endel dyrere merker der. Jeg har ikke handlet særlig mye der selv, men ser ut som de har beveget seg litt bort fra hvordan de var før.

samme med sparkjøp - har også beveget seg i en dyrere retning, som forøvrig også gjelder nille osv osv

• Liker 2
Skrevet

Jeg handler endel på europrise og Nille. Noen ganger på normal. Rusta er jeg på og. Har mye interiør og pynt fra disse stedene. Og juleservise fra Nille. Gulvteppe fra rusta. Har mye fint pynt som jeg har hatt i flere år😊

Lørdagsgodt og chips liker jeg handle på europrise og vaskemiddel på samme butikk eller på normal. 

Anonymkode: e656c...011

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg kjøper mat som alle andre. Og der er det billigere i Sverige. Samme med papir, tannkrem etc. Det forstår nok du også. Men du har rett, jeg unngår butikker som bidrar til økt forbruk og som produserer varer man ikke trenger. Som Normal, nille, europris etc. Ja, de butikkene tråden handler om. Skulle ønske flere gjorde det samme.

Og du forstår sikkert at alle ikke bor nær Sverige hvis legger godviljen til 🤷‍♀️

Alle butikker har noe du ikke trenger!!

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Disse butikkene er et kjempeproblem, bidrar til sosial dumping og forbrukersamfunnet. Kjøp og kast.

Ville aldri handlet på noen av de. Jeg kjøper mest mulig brukt, elsker finn.no! Til og med undertøy legges ut der, som er ubrukt.

Anonymkode: aa95b...311

Så du kjøper godteri, sjampoo,  balsam, dusjsåpe osv brukt?

For det er det normal selger mest av. 

Anonymkode: cbc83...c37

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og du forstår sikkert at alle ikke bor nær Sverige hvis legger godviljen til 🤷‍♀️

Alle butikker har noe du ikke trenger!!

Og flesteparten av disse butikkene unngår jeg, som sagt.

Skrevet

Europris er ikke det samme som før 15 år siden.

Jeg handler tørkepapir, dorull, vaskepulver, Trysil ullsokker og så klart smågodt  der.

På normal kjøper jeg Shampo, tannkrem  ol. 

Handler ikke så mye på Nille med har da  kjøpt noe halloween  stæsj  til kidsa  opp igjennom. 

Anonymkode: e740f...983

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Evt, siden alt har blitt så dyrt, kan du jo vurdere å ikke kjøpe unødvendig ræl som vaser, hverken billige eller dyre.

• Nyttig 2
Skrevet

Handler shampoo, såpe osv på Normal og Rusta 😀 De har jo mye av de samme merkevarene, bare mye bedre utvalg OG billigere. Eks.:

1 liter Neutral såpe hos Normal/ Rusta: 48,- 

250 ml Neutral såpe hos Kiwi o.s.v. , ca. 30,-. 

Kokosspray til håret: 99,- (Normal/ rusta). 249,- hos frisøren...

• Liker 6
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...