Istinde Skrevet 7. september 2022 #161 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (38 minutter siden): Enda bedre, kjøp brukte truser og t-skjorter og bruk de som skurefiller 😂 Anonymkode: acbe4...f6c Brukte truser har høy verdi i ymse kretser. Vil du tjene litt på si, så legg dine godt brukte UVASKEDE truser ut for salg 😎 Etterpå har du nok råd til å ta ukas handletur på Meny 😂
Gjest Albbas Skrevet 7. september 2022 #162 Skrevet 7. september 2022 39 minutter siden, velociraptor said: Hvorfor tenker du at alternativet er å sløse vekk penger hos en frisør? Hva med å klippe seg selv, og lage eller kjøpe mer miljøvenninge hårprodukter? Lage selv?? Hvorfor tror du DET er mer miljøvennlig? Finnes mange mer miljøvennlige produkter på Normal.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #163 Skrevet 7. september 2022 Istinde skrev (1 minutt siden): Brukte truser har høy verdi i ymse kretser. Vil du tjene litt på si, så legg dine godt brukte UVASKEDE truser ut for salg 😎 Etterpå har du nok råd til å ta ukas handletur på Meny 😂 Det er kanskje ikke ymse kretser slik vi forsto det allikevel, bare ekstremmiljøforkjempere som vil unngå unødvendig bruk av vaskepulver og strøm hos andre, og heller kjøper opp skittentøy for og skure med 🤔 Anonymkode: a69b6...e7d 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #164 Skrevet 7. september 2022 Wenda skrev (1 time siden): Enda en selvskryt-tråd for å få fram hvor god råd man har og fisefin man selv er, samtidig som man får trykket andre litt mer ned Jeg har handlet på Nille. Som f.eks billigere Twist til jul, har handlet tallerkner der som både er fine og som er like fine selv etter noen år Jeg handler på europris innimellom. Spesielt når jeg trenger mopper og lignende. Passer også på å handle smartstore-bokser der når de har tilbud på det. Og de har gjerne tilbud eller generelt billigere blomsterjord enn på f.eks plantasjen. Normal har jo samme produkter som man finner alle andre steder, bare billigere. Og de har et par krydderblandinger der jeg ikke finner andre steder. Rusta har ofte veldig billige Dr. Greve. Jeg foretrekker å kjøpe der det er billigst og er heldig som også har de fleste butikkene veldig nære hverandre Jeg er så fisefin at jeg heller ikke handler i snobbe-butikker eller andre dyre butikker. Forstår ikke hvorfor dere tror det er det tråden handler om? Jaja, kos dere med div. pyntegjenstander fra Europris og nille, folkens! Anonymkode: f8d85...1f6 1
velociraptor Skrevet 7. september 2022 #165 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Jeg klipper meg ikke på Nille da. Har ikke vært hos frisør på 5-6 år, men jeg vasker håret. du hadde ikke tid og ork til og kjøre i 1 time ( med buss ?) for og spare 200 kroner.. ? Dette hadde vel lønt seg , bussbillett er vel ikke så dyrt ? Skjønner at det er tidskrevende. Det er ikke så mye sol i Norge framover. Jeg trenger noe vitaminer og fettsyrer. Nei, energibar er ikke nødvendig vare, men en løsning de dagene jeg ikke har tid til spise lunsj. Neglelakk og foundationen er til dels unødvendig ræl, men noen jobber krever at en ser « represntabel ut». Kjøpte glassfil, skal ta vare på den. Anonymkode: a69b6...e7d Buss...? Altså, ikke alle bor sånn til at kollektivtransport er et alternativ 😂 Går ingen busser her. Ut over det så kunne jeg nok gått 30 minutter til togstasjonen og så tatt toget i en halvtime ja, til 114 kroner hver vei. Det ville tatt masse tid og kostet meg mer enn de 200 kronene. Jeg ser ikke helt at man ser mer presentabel ut med neglelakk enn uten, og regner med dine mannlige kollegaer også må bruke foundation, om det anses som et krigere for å anses som presentabel...? Uansett er det jo ingen krise om du vil bruke penger på energibar, neglelakk og foundation - å bli bevisst på at ting er unødvendig ræl betyr ikke at man må kutte det 100 %. Bøtteballetten skrev (12 minutter siden): For meg er hårfarge en kjekk ting å ha. Har ikke lyst til å ha grått hår enda. 😉 Og det er helt greit, alle har nok sine svin på skogen med noe unødvendig ræl. Jeg bruker ikke hårfarge, men bruker sikkert penger på ett eller annet du ville ansett som unødvendig, ikke fordi det er helt nødvendig for meg heller men fordi jeg ønsker meg det så sterkt at jeg anser det som verdt å være litt miljøsvin over.
Istinde Skrevet 7. september 2022 #166 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er kanskje ikke ymse kretser slik vi forsto det allikevel, bare ekstremmiljøforkjempere som vil unngå unødvendig bruk av vaskepulver og strøm hos andre, og heller kjøper opp skittentøy for og skure med 🤔 Anonymkode: a69b6...e7d Jeg rister oppgitt på hodet og vet ikke om jeg skal le 😱😂😂 Ekstrem meg her og ekstrem meg der. Mine gamle truser blir brent, og vaskemoppen vaskes og brukes om igjen. Men jeg har brukt gamle håndduker til å vaske rundt med da 😎 1
Wenda Skrevet 7. september 2022 #167 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg er så fisefin at jeg heller ikke handler i snobbe-butikker eller andre dyre butikker. Forstår ikke hvorfor dere tror det er det tråden handler om? Jaja, kos dere med div. pyntegjenstander fra Europris og nille, folkens! Anonymkode: f8d85...1f6 Men nå har jo flere i denne tråden skrevet at det finnes så mye mer enn pyntegjenstander man kjøper der. Man kjøper forbruksvarer som er av merker man finner til mye høyere pris i mer «fisefine» butikker 3
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #168 Skrevet 7. september 2022 1 hour ago, AnonymBruker said: Og jeg lurer veldig på hvem disse er? Ikke støtter de miljøet og ikke støtter de sin egen lommebok. Hvem trenger nye vaser, pynteputer, lys, servietter, laken, sengesett, lamper, telysgholdere, påskepynt, julepynt, sommergardiner, vintergardiner årlig? For ikke å snakke om alt det andre som fins der som jeg ikke vet hva er. Hva slags økonomi har dere egentlig? For deres del håper jeg dere tjener godt. Anonymkode: f8d85...1f6 For min del tjener jeg veldig godt, men hvordan vet du at folk kjøper alt dette nytt hvert år? Når jeg handler på disse butikkene så er det fordi jeg trenger ting, jeg kjøper ikke nytt interiør bare fordi det er ett nytt år. Men hvis jeg f.eks trenger nye julelys så kjøper jeg det på europris da det er relativt billig og bra kvalitet, og dyrere julelys jeg har kjøpt før holder ikke noe lengre selvom det kommer fra dyrere og mer eksklusive butikker. Anonymkode: 40d07...101 1 1
velociraptor Skrevet 7. september 2022 #169 Skrevet 7. september 2022 Albbas skrev (2 minutter siden): Lage selv?? Hvorfor tror du DET er mer miljøvennlig? Finnes mange mer miljøvennlige produkter på Normal. Hvorfor tror du at det ikke er mer miljøvennlig? Ja, jeg er helt sikker på at å lage din egen shampoo er mer miljøvennlig enn å kjøpe en masseprodusert som kommer i plastflaske og er transportert over halve jordkloden og inneholder en masse tilsetningsstoffer, og ofte silikon etc også.
Gjest Albbas Skrevet 7. september 2022 #170 Skrevet 7. september 2022 Just now, velociraptor said: Hvorfor tror du at det ikke er mer miljøvennlig? Ja, jeg er helt sikker på at å lage din egen shampoo er mer miljøvennlig enn å kjøpe en masseprodusert som kommer i plastflaske og er transportert over halve jordkloden og inneholder en masse tilsetningsstoffer, og ofte silikon etc også. Fordi det er mer energieffektivt om én produsent lager sjampo til 1000 brukere, enn om 1000 brukere lager hver sin sjampo, og må kjøpe ingrediensene til disse separat, bruke strøm hver for seg osv. Normal selger mye som ikke kommer fra andre siden av kloden. Man finner fint sjampo der uten silikon. Skal du lage din egen sjampo må jo råvarene dine også ha blitt transportert fra et sted. Skal alle dyrke råvarene sine selv? Det er ikke miljøvennlig om alle skal bruke ekstra areal for å dyrke lite effektivt, i stedetfor at noen få produsenter samles for å produsere mer til alle.
flusa Skrevet 7. september 2022 #171 Skrevet 7. september 2022 Fordi man får mye for pengene. Gode produkter/varer, til en lavere pris da de ofte kjøper inn i større kvanta enn dyrere forretninger. Hvorfor betale mer for en vare enn man må ? 2
Matas Skrevet 20. september 2022 #172 Skrevet 20. september 2022 Tråden er ryddet for avsporinger og spekulasjoner. - Matas, mod.
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #173 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 8.14): Det er jo bare ræl der. Hvorfor vil folk faktisk bruke penger på dette? Nå som alt også blir dyrere. Kommer folk fortsatt til å handle der tror du? Anonymkode: f8d85...1f6 Normal har jo f eks produkter til hår som selges hos frisøren så det kan umulig kalles for ræl, og vaskemidler som er av gode merker. Har du i det hele tatt sett der. Likeså hos europris. Og pyntegjenstandene hos nille er av normal standard og heller ikke billige lenger. Selv om ikke alt faller meg i smak. Butikken har i det hele tatt forandret profil den senere tiden. Anonymkode: 11937...f61 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #174 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 8.39): Fordi det er billigere i Sverige og man støtter ikke opp om disse butikkene som selger ræl fra Kina, som folk kjøper. Syns ikke noe om disse butikkene jeg. Anonymkode: f8d85...1f6 Dumt å støtte norsk næringsliv faktisk...? Anonymkode: c4ac2...97a 3 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #175 Skrevet 21. september 2022 Handler der fordi jeg liker butikkene. Anonymkode: a2906...4cd 3
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #176 Skrevet 21. september 2022 Fordi dagligvarebutikkene har utnyttet oss og tatt så høye priser at Normal kunne starte en hel kjede med suksessfulle butikker i løpet av et par år. Det sier mye om dagligvarekjedene og "konkurransen" i markedet... Anonymkode: 301cd...f7e 2
Kittykat Skrevet 21. september 2022 #177 Skrevet 21. september 2022 Normal, Europris, Nille og andre lignede butikker selger faktisk mye bra og til mye billigere pris enn i andre butikker. Jeg handler mye i disse butikkene. Europris har mye bra til rengjøring og vask og til god pris (er mer-medlem) i tillegg til andre hygienske dagligvarer, Normal har en del bra av hårprodukter, deodoranter, parfyme, og andre hygienske artikler, og Nille har også mye fint. Man er ikke en nederst på den sosiale rangstigen bare fordi man handler i disse butikkene. Man handler der fordi de faktisk selger mye bra og billigere. Hvorfor betale 150/200 kr for en sjampo, hårfarge, sminke, og andre ting når man kan slippe unna med halve prisen? 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #178 Skrevet 21. september 2022 AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 8.14): Det er jo bare ræl der. Hvorfor vil folk faktisk bruke penger på dette? Nå som alt også blir dyrere. Kommer folk fortsatt til å handle der tror du? Anonymkode: f8d85...1f6 Hvorfor jeg handlet der? Trengte jo tepper, så var det vel 40 eller 50% avslag.. Er du villig til å punge ut mellomlegget hvis jeg skulle handlet ett annet sted? Anonymkode: 6c844...7a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #179 Skrevet 21. september 2022 On 9/7/2022 at 8:14 AM, AnonymBruker said: Det er jo bare ræl der. Hvorfor vil folk faktisk bruke penger på dette? Nå som alt også blir dyrere. Kommer folk fortsatt til å handle der tror du? Anonymkode: f8d85...1f6 Europris er betydelig billigere på kjøkkenrull, personlig hygiene og vaskeartikler. Hvorfor skulle jeg ikke handle der? Anonymkode: 6ff3d...d40 2
AnonymBruker Skrevet 21. september 2022 #180 Skrevet 21. september 2022 Villfisker skrev (På 7.9.2022 den 8.16): Vet ikke. Jeg handler aldri der. Snakket faktisk med broren min om nille for ikke lenge siden. Vi var begge enige om at det var merkelig at nille enda eksisterte, siden de bare selger dritt. Har du vært på en Nille-butikk i det siste? Anonymkode: 46179...e9e 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå