Gå til innhold

Hvorfor handler folk i butikker som normal, europris, nille etc?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo bare ræl der. Hvorfor vil folk faktisk bruke penger på dette?

Nå som alt også blir dyrere. Kommer folk fortsatt til å handle der tror du?

Anonymkode: f8d85...1f6

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet

Vet ikke. Jeg handler aldri der.

Snakket faktisk med broren min om nille for ikke lenge siden. Vi var begge enige om at det var merkelig at nille enda eksisterte, siden de bare selger dritt.

Skrevet (endret)

Har du vært i de butikkene? Både Europris og Normal har veldig mange kjente merkevarer, ofte rimeligere enn om du kjøper et annet sted. Mye jeg ikke trenger også, men det er det vel andre som har bruk for.

Du får blant annet både lyspærer og olje til bilen rimelig på Europris. Normal har rimelige vaskemidler, sminke osv. Nille har en del pynteting, bl.a. mye typisk bordpynt, kakepynt til for bursdager osv.

Det er vel ingen skam å handle billig når det likevel er ting man trenger?

Eller foretrekker du å bruke mer penger enn du må?

Endret av ti10
.
Skrevet

Både nille og europris selger rimelig garn. 

• Liker 12
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg handler mye på Normal, og nei, det er ikke ræl ;) De har masse kjempegode hårprodukter, jeg kjøper alt til håret mitt derfra. Også god håndsåpe uten parfyme og div. 

Europris har en del ræl, men også de har masse gode produkter. Og smågodt ;)

Så ja. Folk kommer til å fortsatt handle der. Og ekstra mye nettopp fordi alt blir dyrere, så folk vil handle der det er billigst. 

Anonymkode: 55edd...71c

• Liker 23
  • Nyttig 4
Skrevet

Jeg kjøper hårspray, shampo, balsam, varmebeskytter til håret, såper etc på normal.

Kjøpt mye dyrt av pyntegjenstander og, de er da ikke bedre kvalitet enn det de fra Nille og Europris har? Har du eksempler på butikker? 

Anonymkode: 9bc07...eb1

• Liker 9
Skrevet

På Normal handler jeg gjerne billig travelsize som tannkrem, tørrshampoo, etc. Europris har ofte god medlemspris på bilpleie og diverse forbruksmateriell til hus og hjem. Nille har godt utvalg og gode priser på gavepapir og utstyr, det er også ofte der jeg tar turen om jeg ønsker mer pynt til påske, Halloween og slikt, da jeg ikke gidder legge mye penger i pynt som oppbevares i esker på loftet 358 dager i året. 

Anonymkode: 243dd...2df

• Liker 8
Skrevet

Fordi de ønsker å støtte søppelproduksjon og økt forbruk, går jeg ut i fra. 

Anonymkode: 89615...289

• Liker 8
Skrevet

Normal har da vel helt vanlige produkter, som de kjøper i bulk, og dermed har billigere priser. Tror ikke du har vært innom der. 

Europris gjør jo tidvis det samme, men europris har billigst fuglemat (i nærheten av meg i allefall) så jeg kjøper frø til småfuglene der. 

Nille har gjort det samme tidligere, vet ikke hva nille gjør nå for tiden. 

Det var en merkelig sammenligning av epler og appelsiner her. 

Anonymkode: 030c2...537

• Liker 17
  • Nyttig 7
Skrevet

De har mye ræl - og mye bra. Jeg kjøper de bra produktene. 😉 

Anonymkode: 1fdf6...875

• Liker 5
Skrevet (endret)

Har det ikke vært en slik tråd før? 😅 Uansett, Europris har ofte Lambi på tilbud og alle mine venner som har hund er begeistret for Europris og utvalget av ting til dyret. Normal har noen ting man ikke finner i andre butikker. Nille er jeg sjelden i men jeg er ikke så opptatt av interiør og puter, trenger jeg noe til bursdag så bestiller jeg det på nett.. 😏

Er jo ren idioti å kjøpe samme Shampo og balsam på Meny når man får det til under halve prisen på Rusta for eksempel. Handler det jeg bruker i den butikken som har det billigst jeg. Det er min sære "hobby"😊

Endret av FrøkenMånestråle
  • Liker 17
  • Nyttig 1
Skrevet

Fordi jeg elsker ræl 😅

Altså, Normal har jo shampo, såpe, q-tips og tamponger, det er ikke mye ræl der egentlig. De har bra brands også.

Europris handler jeg sjelden på, det er ikke så mye av det her i Oslo sentrum. Men den Europris City som er i byen har jeg vel kjøpt Omo vaskepulver og godteri på en gang. Ikke ræl det heller.

Nille har jeg kjøpt mye rart på 😅 Mest når jeg har fester og trenger ballonger og servietter, det er jo nærmest blitt en sesong-butikk - enten er det jul, påske, sommerparty eller halloween der inne. Regner med det er stappfult av gresskar allerede nå som de har blitt kvitt sommervarene på halv pris.

Anonymkode: 86e07...6ce

• Liker 13
Skrevet

Du har tydeligvis aldri vært inni en Normal-butikk...

Anonymkode: f5e60...3f9

• Liker 31
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Fordi de ønsker å støtte søppelproduksjon og økt forbruk, går jeg ut i fra. 

Anonymkode: 89615...289

Dette!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Jeg handler på Normal fordi de har vanlige merker der, men til halve prisen av andre steder! Hårfarge av merket Garnier Nutrisse, kjøpt hos Coop Mega dagligvarebutikk, ca 150 kr. SAMME hårfargen hos Normal, 75 kr..... Så hvorfor skulle jeg ikke kjøpe den i billigbutikken, når det er samme varen?

Jeg handler ellers aldri på Nille. Er ikke fan av pynteting og sånt skrot. 

Jeg handler heller ikke på Europris særlig ofte, må være kanskje en gang eller to årlig. Men det er fordi det ikke er en Europris nærheten av der jeg bor. Jeg må ta t-banen til Europris. Har faktisk gjort det noen ganger om jeg skal ha noe spesielt, f.eks en ny kleskurv til klesvasken min, en storpakning vaskepulver de har på tilbud, sjokoladeplater på tilbud (vanlige Freia sjokolader) og wc-rens. Sånne ting har jeg handlet der, når jeg en sjelden gang er på Europris.

Endret av Million
  • Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Du har tydeligvis aldri vært inni en Normal-butikk...

Anonymkode: f5e60...3f9

Det er sant. Har vel vært der 1 gang. Og jeg ser jo hvem som handler der og hvem som går med disse posene...

• Liker 1
Skrevet

Disse butikkene er et kjempeproblem, bidrar til sosial dumping og forbrukersamfunnet. Kjøp og kast.

Ville aldri handlet på noen av de. Jeg kjøper mest mulig brukt, elsker finn.no! Til og med undertøy legges ut der, som er ubrukt.

Anonymkode: aa95b...311

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

De har mye ræl - og mye bra. Jeg kjøper de bra produktene. 😉 

Anonymkode: 1fdf6...875

Spesielt Halloween produkter. det er bra det! ;) 

Skrevet
Million skrev (Akkurat nå):

Jeg handler på Normal fordi de har vanlige merker der, men til halve prisen av andre steder! Hårfarge L'Oreal fra Coop Mega dagligvarebutikk, ca 150 kr. SAMME hårfargen hos Normal, 75 kr..... Så hvorfor skulle jeg ikke kjøpe den i billigbutikken, når det er samme varen?

Du trenger jo ikke farge håret, tid og penger spart bare der.

Anonymkode: aa95b...311

• Liker 1
  • Hjerte 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...