Gå til innhold

Jobb på sykehjem under studier- får man bra arbeidserfaring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå sitter jeg her stresset. Under studiene har jeg stort sett jobbet på sykehjem. Tredje hver helg, og mye i ferier. Noen ganger flere vakter i måneden. Nå som jeg skal søke jobb innenfor en retning med stor konkurranse lurer jeg på om dette valget var så lurt? Jeg har mange spennende frivillig verv på siden. Burde jeg ha jobbet på butikk for kundeservicens skyld? Hvordan kan jeg selge inn dette punktet? 

Anonymkode: f288c...fb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har kanskje ikke så mye å si om du er siviløkonom, skal jobbe som lærer eller barnehage, eller skal bli tannlege. Hva er du utdannet i? 

Men jobberfaring er uansett bra, og det er også positivt å ha en deltidsjobb ved siden av studier. Det sier litt om deg som menneske og at du kan gjøre flere ting samtidig. Også får du også ansinitet deretter.

Anonymkode: 81f39...165

Skrevet

Jobb på sykehjem krever mange personlige egenskaper som er positive, mener jeg. At du har jobbet der jevnlig og gjennom hele studietiden tyder jo på at de er fornøyde med deg. At du er stabil og har godt oppmøte, er pålitelig, ansvarsfull, osv. Det hadde talt positivt hos meg. Jobb på sykehjem krever at man er god med mennesker (kontakt med både beboere og pårørende), kommunikasjon, sette seg inn i rutiner, samarbeid med andre fagpersoner, håndtere uforutsette situasjoner. Konflikthåndtering kanskje, vet ikke om du har jobbet på demensavdeling? 

Anonymkode: fac07...e00

Skrevet

Du får nok ikke mer kred for å ha jobbet i butikk fremfor sykehjem. 

Det krever minst like mye å jobbe på sykehjem. Nei, du har ikke "kunder", men du har pasienter og pårørende. Det krever mye av personlige egenskaper, kommunikasjon, etc. 

Så nei, jeg synes ikke dette er noe å stresse over. 

Anonymkode: aaceb...420

Skrevet

Jeg vet ikke hva slags arbeid du ønsker deg. Sånn generelt er relevant erfaring best. Av ikke-relevant erfaring vil jeg tro sykehjem er bedre enn mye annet. Klarer ikke å se for meg at tilfeldig butikkjobb på rema eller nille på noen måte er mer positivt. 

Anonymkode: f0880...baa

Skrevet

Jeg jobber i dag som jurist. Har utelukkende fått gode tilbakemeldinger på min "studiejobb" som var pleieassistent på sykehjem - folk har kommentert at jeg er vant med "hektisk hverdag" og at jeg "ikke er redd for arbeid". ;) 
Assistent på sykehjem er en krevende fysisk og psykisk jobb. Så jeg tror det utelukkende er positivt, ts!

Anonymkode: 14b58...cf7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...