AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #1 Skrevet 7. september 2022 Jeg har en mistanke om at sønnen min på 17 år har røyket hasj. Hvordan takler man noe sånt på best mulig måte? Anonymkode: a2612...63d
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 Hei, Fra en ungdom selv så ville jeg gitt tips om å ha en åpen dialog. Jeg har ikke drevet med noe sånt selv, men kjæresten min og kompisene holdt mye på med det. Mange av de hadde strenge foreldre og var livredd for å bli ferska, tenkte de kom til å bli kasta ut osv. Måtte alltid være "hemmelig", og gjøre ting i skjul. De brukte også verre ting etterhvert. Nå vet jeg ikke hva slags meninger du har om dette, men jeg regner med man selvfølgelig ikke ønsker at barna skal røyke hasj. Ville vært åpen å snakke om det og få høre hva han har å si om det og ikke pushe meningene dine på han. Ikke kjeft, vær streng osv. Men du kan uttrykke dine tanker ang det også, og eventuell bekymring for at ting skal bli tatt videre og prøve større ting (ikke for å skremme deg, men det kan godt hende.) Minn han på at det er ulovlig også. Det er helt naturlig å skulle utforske det i den alderen vi er i, og å prøve å tvinge han ut av det ville gjort at han mest sannsynlig vil få større lyst til å fortsette med det eller prøve andre saker. Men ville prøvd å holde han ute av det miljøet, opplys han ordentlig om hva det gjør med kroppen og hva slags konsekvenser det kan få, spesielt mtp at det er ulovlig og at d kan skje farlige / verre ting etter dette Anonymkode: ce7d4...230 1 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hei, Fra en ungdom selv så ville jeg gitt tips om å ha en åpen dialog. Jeg har ikke drevet med noe sånt selv, men kjæresten min og kompisene holdt mye på med det. Mange av de hadde strenge foreldre og var livredd for å bli ferska, tenkte de kom til å bli kasta ut osv. Måtte alltid være "hemmelig", og gjøre ting i skjul. De brukte også verre ting etterhvert. Nå vet jeg ikke hva slags meninger du har om dette, men jeg regner med man selvfølgelig ikke ønsker at barna skal røyke hasj. Ville vært åpen å snakke om det og få høre hva han har å si om det og ikke pushe meningene dine på han. Ikke kjeft, vær streng osv. Men du kan uttrykke dine tanker ang det også, og eventuell bekymring for at ting skal bli tatt videre og prøve større ting (ikke for å skremme deg, men det kan godt hende.) Minn han på at det er ulovlig også. Det er helt naturlig å skulle utforske det i den alderen vi er i, og å prøve å tvinge han ut av det ville gjort at han mest sannsynlig vil få større lyst til å fortsette med det eller prøve andre saker. Men ville prøvd å holde han ute av det miljøet, opplys han ordentlig om hva det gjør med kroppen og hva slags konsekvenser det kan få, spesielt mtp at det er ulovlig og at d kan skje farlige / verre ting etter dette Anonymkode: ce7d4...230 Tusen takk for flott svar❤️ Anonymkode: a2612...63d
Kaisada Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hei, Fra en ungdom selv så ville jeg gitt tips om å ha en åpen dialog. Jeg har ikke drevet med noe sånt selv, men kjæresten min og kompisene holdt mye på med det. Mange av de hadde strenge foreldre og var livredd for å bli ferska, tenkte de kom til å bli kasta ut osv. Måtte alltid være "hemmelig", og gjøre ting i skjul. De brukte også verre ting etterhvert. Nå vet jeg ikke hva slags meninger du har om dette, men jeg regner med man selvfølgelig ikke ønsker at barna skal røyke hasj. Ville vært åpen å snakke om det og få høre hva han har å si om det og ikke pushe meningene dine på han. Ikke kjeft, vær streng osv. Men du kan uttrykke dine tanker ang det også, og eventuell bekymring for at ting skal bli tatt videre og prøve større ting (ikke for å skremme deg, men det kan godt hende.) Minn han på at det er ulovlig også. Det er helt naturlig å skulle utforske det i den alderen vi er i, og å prøve å tvinge han ut av det ville gjort at han mest sannsynlig vil få større lyst til å fortsette med det eller prøve andre saker. Men ville prøvd å holde han ute av det miljøet, opplys han ordentlig om hva det gjør med kroppen og hva slags konsekvenser det kan få, spesielt mtp at det er ulovlig og at d kan skje farlige / verre ting etter dette Anonymkode: ce7d4...230 Kloke ungdommen❤️🙌🙌 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå