Gå til innhold

Hvor mye bruker dere i måneden som enslig på mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenker da for å ha et sunt og fullverdig kosthold. Jeg synes det er litt vanskelig og lurer på om 3500 er for lite som enslig? 

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

3500 i mnd er veldig lite. Da jeg var enslig (og opptatt av å spise sunt) brukte jeg fort 1500 i UKEN på alt av dagligvarer.

Anonymkode: e4c05...3be

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Det er utrolig mange tråder om AKKURAT dette på forumet fra før. Har du prøvd søkefunksjonen? Det er virkelig helt utrolig mange tråder om akkurat det samme her fra tidligere....

Anonymkode: 37fdb...581

• Liker 1
Skrevet

før prisene steg brykte jeg 3500 ca, men nå har det gått opp ca 1000 kr i mnd, for samme kosthold.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

https://www.smartepenger.no/okonomisk-styring/304-forbruksutgifter

Dette iflg SIFO. Statens institutt for forbruksforskning:

En enslig kvinne i alderen 18-30 år bruker i gjennomsnitt 3300 kr i mnd på mat, og i tillegg kommer andre ting til husholdningen fra dagligvarebutikken på litt over 800 kr (såpe, dopapir, tannkrem, tannbørste, alt som ikke er spiselig, tenker jeg).

En mann bruker 3900 kr i mnd.

• Nyttig 1
Skrevet
Ænema skrev (4 minutter siden):

før prisene steg brykte jeg 3500 ca, men nå har det gått opp ca 1000 kr i mnd, for samme kosthold.

Det var mye for en. Vi bruker 2500 på 4.

Anonymkode: 169ec...2fe

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Mellom kr. 4 000,- og kr. 5 000,- inkl. all mat og kun mat.

Skrevet

6000 - 8000

Anonymkode: 342d7...5f9

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

jeg spiser glutenfritt. så ting er dyrt

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Jeg skulle likt å sett handlelisten kassalappene deres for fire uker. Her er det nok mye bønner og linser....

Ingen norsk, normal husholdning på 4 personer bruker lusne 2500 på mat i måneden, med mindre de får gratis fisk og kjøtt fra folk i familien/bekjente som jakter og fisker selv, da.

Endret av Million
  • Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet

Siste året har jeg brukt i snitt 4.400 pr mnd. Dette er inkludert huholdningsprodukter

Er ikke helt alene da. Har en tenåringsgutt hos meg 50/50, og hadde to på fulltid hele sommeren. Juni/juli brukte jeg nesten 6000 hver mnd, så snittet blir litt lavere.

Når poden flytter ut regner jeg med å bruke 3000/mnd

Anonymkode: 52de2...ce9

• Nyttig 1
Skrevet

Brukte 2500 kr før. Nå har jeg budsjett på 1750 kr. Tar faktisk ut kontanter, så må tenke kreativt. Handler mye grønt, spiser mer vegetar og kjøttet deler jeg gjerne opp i 5/6 porsjoner, hvis det er 400 gram. Kyllingkjøtt er billigere, så kjøper ofte rema sin med 600 gram. Tortilla med litt ost og grønnsaker er sunt, godt og billig. Får ofte tortilla i rabatt med Æ.

Spiser 2 måltider om dagen. Er 27 år.

Anonymkode: da89d...940

• Liker 2
Skrevet

Ca. 2000 kr

Anonymkode: efcf9...66d

Skrevet

Ca 3000, noen mnd 2850 kr liksom, noen mnd 3100 kr

Anonymkode: 69a29...3ce

Skrevet
Ænema skrev (57 minutter siden):

jeg spiser glutenfritt. så ting er dyrt

Det er dyrt ja. Men likevel syns jeg budsjettet ditt er lavt. Skulle gjerne visst hva du gjorde for å holde det nede.

Vet mitt er alt for høyt i forhold til inntekt, men jeg klarer ikke presse det ned. Har vurdert fastedager for å spare penger, men det er så ubehagelig.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er dyrt ja. Men likevel syns jeg budsjettet ditt er lavt. Skulle gjerne visst hva du gjorde for å holde det nede.

Vet mitt er alt for høyt i forhold til inntekt, men jeg klarer ikke presse det ned. Har vurdert fastedager for å spare penger, men det er så ubehagelig.

jeg er ikke den med 2400 i busjett. 😛

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Enig i at det er vanskelig å holde budsjettet nede med variert og sunn mat men at man må faste for å holde budsjett forstår jeg ikke. Å spise havregrøt eller gryte med bønner, linser, og hermetisk tomater noen løk og gulrøtter koster nesten ingenting.

Anonymkode: 090c6...7e8

Skrevet
Ænema skrev (4 minutter siden):

jeg er ikke den med 2400 i busjett. 😛

Nei, men jeg bruker ca det dobbelte av deg.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, men jeg bruker ca det dobbelte av deg.

bruker du 9000? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Enig i at det er vanskelig å holde budsjettet nede med variert og sunn mat men at man må faste for å holde budsjett forstår jeg ikke. Å spise havregrøt eller gryte med bønner, linser, og hermetisk tomater noen løk og gulrøtter koster nesten ingenting.

Anonymkode: 090c6...7e8

Blir dessverre dårlig i magen av det. Blir tung, og orker ikke å trene.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...