Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en datter på snart 6 mndr. Har lyst å amme henne lenge. Kan jeg gjennomføre ivf og amme samtidig.

Anonymkode: d4c20...66d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mener å huske når jeg spørte på hausken at man helst skal være uten amming noen mnd før oppstart fordi amming kan ødelegge for resultatet.. lykke til !

Skrevet

Nei, jeg måtte utsette i så fall.

Anonymkode: 183d3...c29

Skrevet

Jeg mener du må vente til du har sluttet med amming. Hvis jeg husker riktig nå: 

1) Du skal helst ha fått tilbake en syklus eller tre (dette kan variere fra sted til sted).

2) IVF er en komplisert prosess fra før, hvor man sliter med og bli gravid. Amming gjør at det er vanskeligere og bli gravid. 

Ring dem og hør! :) Lykke til. 

Anonymkode: 58377...87b

• Liker 1
Skrevet

Her fikk jeg streng beskjed om å slutte med ammingen før oppstart av ivf, både på grunn av medisinbruk og på grunn av at amming i mange tilfeller hemmer eggløsning, så det bryter jo litt med det å skulle gjennomføre en såppas dyr behandling. 

Men jeg bor ikke i Norge, så kan selvsagt være andre rutiner her enn på norske klinikker, men jeg tror uansett at jeg personlig ikke ville startet opp med en dyr og krevende behandling samtidig som jeg ammet med det det innebærer av hormonendringer i kroppen. 

Anonymkode: f9f53...b1d

Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Her fikk jeg streng beskjed om å slutte med ammingen før oppstart av ivf, både på grunn av medisinbruk og på grunn av at amming i mange tilfeller hemmer eggløsning, så det bryter jo litt med det å skulle gjennomføre en såppas dyr behandling. 

Men jeg bor ikke i Norge, så kan selvsagt være andre rutiner her enn på norske klinikker, men jeg tror uansett at jeg personlig ikke ville startet opp med en dyr og krevende behandling samtidig som jeg ammet med det det innebærer av hormonendringer i kroppen. 

Anonymkode: f9f53...b1d

Det var noe jeg hadde glemt i innlegget mitt over, det ser jeg nå: Medisinbruk og hormoner! 

Anonymkode: 58377...87b

Skrevet

Nei, selvfølgelig kan du ikke det. 

Anonymkode: 3586d...295

Skrevet

Jeg har nettopp fått en jente ved hjelp av IVF (St.olavs). Vi har 3 egg på frys, og fikk beskjed om at vi kunne sette inn før jeg sluttet å amme dersom vi ønsket det. Det er ingen evidensbasert forskning som tilsier at det er lavere sannsynlighet for graviditet dersom man ammer (Overlegen på St.olavs forklarte meg dette). 

men, dersom du må igjennom en ny runde med ivf - altså stimulering og hele bøttebaletten daaa vil jeg nok anta at du må ha sluttet med ammingen.  

Anonymkode: edab0...12e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...