Gå til innhold

Besteforeldre som synes meg og kjæreste er små sære når vi unner oss noe godt etter barnet mitt har lagt seg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten min (ikke far til barnet)  kommer over hos meg i helgene etter barnet har sovnet og noen ganger mens barnet er våken. 
Etter 3 åringen min har gått til sengs så koser jeg og kjæresten min med snacks eller der vi har bestilt en pizza eller noe godt får å se serie. Og det er jo ikke sånt at barnet mitt aldri får noe godis hun får litt i helgene. 
Da mener besteforeldrene (foreldrene mine) at det er dårlig gjort av oss og bestille pizza etter barnet har lagt seg eller lage noe godt.. fordi barnet mitt ikke får noe.. barnet mitt får nokk av godt og se på film før leggetid, så etter leggetid vil jo jeg også kose og unne meg med noe etter en lang dag, jeg fortjener også helgekos (snacks), ikke alt av snacks jeg vil dele med barnet mitt da det fort blir spist alt innen 5 min.. Så noe snacks er bare for meg :) og nei har ikke dårlig samvittighet :) 

andre som også unner seg noe godt etter barna har lagt seg?

Anonymkode: e9342...ab7

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så lenge barnet ditt ikke ser den gode maten dere skal spise, så er dette ingenting å bry seg om.

Anonymkode: 664e7...989

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Så lenge barnet ditt ikke ser den gode maten dere skal spise, så er dette ingenting å bry seg om.

Anonymkode: 664e7...989

Nei det ser hun ikke :) lager jo osv når hun er i sengs

• Liker 2
Skrevet

Barnet har jo ikke godt av godis uansett, så jeg synes du gjør det helt riktige TS. Mye bedre enn at barnet ser at det er sånne ting rundt omkring. 

Anonymkode: d1038...b7b

• Liker 12
Gjest Wrightandrong
Skrevet

Det er ingen grunn til å ha dårlig samvittighet for noe sånt. Kos deg du! 

Skrevet

Har lagt merke til at besteforeldre oftes ikke tenker pa barnets beste, men bare at barnet må jo få kose seg. Ville gitt blaffen I hva besteforeldre e mener. Sier seg selv at om de mener man bør utsette barnet for all 'dritten' man selv utsetter seg for, så har de lite peiling...

Anonymkode: 6e69c...774

• Liker 10
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har lagt merke til at besteforeldre oftes ikke tenker pa barnets beste, men bare at barnet må jo få kose seg. Ville gitt blaffen I hva besteforeldre e mener. Sier seg selv at om de mener man bør utsette barnet for all 'dritten' man selv utsetter seg for, så har de lite peiling...

Anonymkode: 6e69c...774

Ts her 

Enig der, barn har jo ikke godt av godis og junk hele tiden, ikke at vi voksne heller har det hehe men er veldig digg med noe godt etter hun er i sengs, og det er ikke akkurat som hun ser eller vet at jeg og kjæresten har bestilt pizza eller laget noe godt. 
Men mest besteforeldrene sin «obsession» med at vi burde ha bestilt pizza til barnet også eller spart noe kake og diverse.. fordi «hva med barnet?», «skal ikke hun få en kakestykke?» eller «dere burde ha laget når sofie var våken så hun også kunne få…».. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Gud bedre hva noen besteforeldre legger seg oppi 😂 Spis godteri og pizza med god samvittighet! Så lenge barnet ikke ser det så spiller det vel ingen rolle. Jeg og samboer gjør det samme, noen ganger spiser jeg sjokolade på en onsdag kveld og noen ganger smugspiser jeg til og med en sjokolade på vei hjem fra butikken uten at min samboer får vite det 🫣 

Anonymkode: 2c615...6c4

• Liker 8
  • Hjerte 2
Skrevet

Hvorfor i alle dager informerer du dine foreldre om at du spiser pizza? 

Anonymkode: db815...d6f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Tja akkurat god mat spise vi selvsagt sammen med barnet, så pizza hadde jeg ikke bestilt til bare meg selv 

Anonymkode: 65c6f...9f8

• Liker 5
Skrevet

Når jeg kom inn i tråden tenkte jeg at denne tråden kom til og handle om leggetider, at man ikke lar barnet være oppe sammen, og at man legger barnet for og storkoser seg. Men så feil kan man ta. Litt pizza og godis, har da aldri skadet noen. Barnet vet jo ikke hva dere driver med når det sover :ler: Det blir for meg som og si at jeg var et kjipt menneske igår som spiste sjokolade og snacks mens mannen min var ute. 

Anonymkode: b455d...99b

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvorfor i alle dager informerer du dine foreldre om at du spiser pizza? 

Anonymkode: db815...d6f

Det er gjerne noe som kommer naturlig opp i en samtale med noen man kjenner godt, og er kanskje det minst oppsiktsvekkende i et allerede relativt kjedelig hovedinnlegg.

Tenk å fortelle foreldrene sine at man bestilte pizza til middag kvelden før. Makan.

Anonymkode: a3781...630

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Så lenge barnet sover... 😆 Jeg husker fremdeles at moren min lagde skikkelig gode pizzasnurrer hver gang hun hadde symøte og det luktet helt himmelsk, men jeg fikk ikke for det var til møtet... Hun lagde det mens jeg var i ferd med å sovne/leste bok på sengen og jeg husker enda hvor blodig urettferdig jeg syntes det var. Verden er liten når man er liten 🙈 Så etter hvert så kan jeg anbefale å gå over til noe godt som ikke lukter himmelsk i hele huset... Sushi f eks..

Anonymkode: 2103b...c3e

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Det er da helt normalt..? Helt dønn normalt? Alle jeg kjenner som har små barn, koser seg med god mat og snop og snacks på lørsdagskvelden etter ungen er i seng. 

Og hvorfor i alle dager skal ikke barnet se det..? Vår på snart fem vet utmerket godt at vi koser oss med pizza og snop etter han er i seng om lørdagen (og noen ganger fredagen!). Han får lørdagsgodtet sitt før på dagen, og får sunn middagspizza til middag (som i grov bunn og masse masse grønnsaker). 

Anonymkode: 61b5a...098

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Er foreldrene dine negativ til at du har en ny kjæreste som ikke er far til barnet? Kanskje de mener at du prioriterer ham over barnet og ekskluderer henne? Utover det ser jeg ikke noe galt i det du forteller. 

Anonymkode: e9c31...fc2

• Liker 1
Skrevet

Her ville jeg sluttet å fortelle dem hva vi spiste når osv... 

Dette er da noe de aller, aller fleste gjør! Så lenge barnet ikke vet om det spiller det da ingen rolle!

Skrevet

Kjære TS! Du burde vite at voksne folk kun spiser knekkebrød med leverpostei etter at barna har lagt seg. Skal de ha noe snacks, er det gulrøtter! Vann å drikke, med agurk som smakstilsetning! 😂😂😂

Anonymkode: b654c...28f

• Liker 5
Skrevet

uff det er da måte på hva en skal legge seg bort i og da. nei syns du ikke skal ha dårlig samvittighet jeg. kos deg.

Anonymkode: 98e0b...f6a

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er foreldrene dine negativ til at du har en ny kjæreste som ikke er far til barnet? Kanskje de mener at du prioriterer ham over barnet og ekskluderer henne? Utover det ser jeg ikke noe galt i det du forteller. 

Anonymkode: e9c31...fc2

Ekskuledret hvordan? Ja kan nokså høres for besteforeldre eller sånt at siden barnet ikke får pizza til mamma og kjæresten, men ja synes høres tullete ut vis de skulle mene at jeg prioteter kjæresten over barnet bare  fordi vi bestilte oss en pizza eller laget noe godt til å kose oss selv litt😂

Barnet får mer en nokk godt på lørdags kveld

Skrevet

Snacks og godis er helt innenfor å kose seg litt med etter at ungene har lagt seg. Ikke helt enig angående pizzaen, det er hos oss en familieting, og ikke en kjæresteting. 

Anonymkode: b8886...0c8

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...