Gå til innhold

Legen ringte for å spørre om jeg var ferdig med utdanningen min..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, 

min fastlege ringte meg i dag for å spørre meg om jeg var ferdig med utdanningen min og om jeg hadde begynt å jobbe. Mente at hun skulle skrive om der i pasientjournalen min. Hvilken betydning har dette for min helse? Er det vanlig praksis?

Anonymkode: fa95f...870

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du vært i dialog med legen i det siste?

Anonymkode: b6c62...16e

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du vært i dialog med legen i det siste?

Nei, pleier ikke å kontakte legen med mindre jeg er bekymret for noe og det er sjeldent. Var i kontakt med legen før sommer da jeg ble henvist videre til en spesialist. Men syntes det var rart. Ikke hatt frikort eller noe sånt heller. Legen sa også sånn: Hæ? Men er du fortsatt ikke ferdig? 

Skrevet

Var det bare dette legen spurte om? Ikke om hvordan du har det eller noe? For om legen spurte om andre ting også kan det være legen har fått en bekymring fra noen hvis du sliter?

Anonymkode: e5042...400

Skrevet

Var det bare dette legen spurte om? Ikke om hvordan du har det eller noe? For om legen spurte om andre ting også kan det være legen har fått en bekymring fra noen hvis du sliter?

Anonymkode: e5042...400

Nei, ingenting annet. Ringte klokken 20 og spurte om det ikke var for seint. Sa at hun oppdaterte pasientjournaler og stusset på at jeg har studert i så mange år, så ringte for å høre? 

Skrevet

Jeg ble oppringt etter en DPS time fordi det var ting de syntes var rart, blant annet at jeg ikke hadde hatt langvarige forhold i voksen alder og sånt. Synes det var veldig merkelig å få den telefonen. 

Anonymkode: 16b8a...365

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, ingenting annet. Ringte klokken 20 og spurte om det ikke var for seint. Sa at hun oppdaterte pasientjournaler og stusset på at jeg har studert i så mange år, så ringte for å høre? 

Har du studert i «så mange år»? 

Skrevet

Sikker på at  det var legen og ikke noen som spøkte med deg?

Anonymkode: 08ab2...2bf

• Nyttig 2
Skrevet

Har du studert i «så mange år»? 

Begynte å studere i 2016 og endret studieretning i 2019 etter fullført bachelorgrad. Jeg jobber fulltids imens jeg tar det andre studie mitt og blir ferdig til sommeren 2023. Men hva har dette med min helse å gjøre? Utdanningen jeg først tok var det lite jobber for 

Skrevet

Sikker på at  det var legen og ikke noen som spøkte med deg?

Anonymkode: 08ab2...2bf

Ja, hennes nummer og navn 

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Begynte å studere i 2016 og endret studieretning i 2019 etter fullført bachelorgrad. Jeg jobber fulltids imens jeg tar det andre studie mitt og blir ferdig til sommeren 2023. Men hva har dette med min helse å gjøre? Utdanningen jeg først tok var det lite jobber for 

Mulig hun vurderer diagnoser eller noe. Synes uansett det er en lite elegant måte å gjøre det på. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Mulig hun vurderer diagnoser eller noe. Synes uansett det er en lite elegant måte å gjøre det på. 

Syntes det var veldig rart 

• Liker 1
Skrevet

Syntes det var veldig rart 

Jeg skjønner det. Du kan jo gi en tilbakemelding til kontoren om det hvis du vil.

Skrevet

Jeg skjønner det. Du kan jo gi en tilbakemelding til kontoren om det hvis du vil.

Tenker å bytte fastlege. Vi har uansett flyttet og vi bor ikke i nærområdet av hverandre nå. Syns heller ikke måten hun spurte på var noe særlig

Skrevet

Veldig rart. Begynner navnet hennes på E? På Østlandet? 

Anonymkode: cea95...248

Gjest supernova_87
Skrevet

Dette er det merkeligste jeg har hørt. 

Skrevet

Kan det være at legen har mottatt en bekymringsmelding om ett eller annet?

Jeg ville kontaktet legekontoret og fått dette belyst, om det var legen som ringte eller om det evt var noen andre som utga seg for å være legen. Det siste er forøvrig straffbart og bør anmeldes.

Anonymkode: 6b27f...d6a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Legen sitter ikke på kvelden å vurderer diagnoser til tilfeldige pasienter. Dersom det hadde vært tilfelle hva har studie med saken å gjøre?

• Liker 1
Skrevet

Mottar du eller har du søkt AAP? Da blir legen spurt om legeerklæring og da er sånt relevant. 

Anonymkode: b7698...7fc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Jeg ble oppringt etter en DPS time fordi det var ting de syntes var rart, blant annet at jeg ikke hadde hatt langvarige forhold i voksen alder og sånt. Synes det var veldig merkelig å få den telefonen. 

Wtf????

Anonymkode: 3af0f...856

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...