AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Jeg er frilanser og ønsker meg fast jobb. Avisa «skremmer» meg - både ift. saker som kan være utfordrende (barnevern mm.), og ikke minst stygge tilbakemeldinger man får/ kan få. En er jo veldig synlig i en avis! Er det noen journalister eller andre som har gode forslag til meg? 😊 Takk! Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #2 Skrevet 7. september 2022 En jeg kjenner som er journalist, har jobbet med kommunikasjon og PR i flere ulike bedrifter. Anonymkode: cbc9f...3a0 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Du kan jobbe i TV. Anonymkode: 168ba...3cd 1
AnonymBruker Skrevet 12. september 2022 #4 Skrevet 12. september 2022 Tv og radio f.eks. Eller kommunikasjonsrådgiver. Avis er egentlig ikke skummelt. Du får tilbakemelding fra lesere/lyttere/seere i alle plattformer utenom sistnevnte jobb. Anonymkode: eec4c...cfa
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #5 Skrevet 13. september 2022 Kjenner flere journalister som jobber som både kommunikasjonsrådgiver og tekstforfatter (for magasiner fra bedrifter osv) Anonymkode: db548...357
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #6 Skrevet 13. september 2022 Ukeblader (også på nett), alt etter interesse: kk, hjemmet, Allers, vi menn osv osv. Intervjue kjente folk eller andre som har en historie, mote, forbrukersaker.... De samme tingene kan du skrive om i aviser også. De store (nrk, vg) har vel egne folk som jobber på de forskjellige områdene, alle driver ikke å skriver om alt der. Anonymkode: f6650...4e0
tangent Skrevet 13. september 2022 #7 Skrevet 13. september 2022 Se etter jobber som bruker ordene innholdsprodusent eller innholdsproduksjon. Spesielt hvis du i tillegg til skriving har kunnskaper innen foto/video/lyd eller sosiale medier, så er det mange som trenger personer som deg i kommunikasjons- eller markedsavdelinger. Men det er en fordel å kunne mer enn å bare skrive saker.
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #8 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 6.9.2022 den 23.28): Jeg er frilanser og ønsker meg fast jobb. Avisa «skremmer» meg - både ift. saker som kan være utfordrende (barnevern mm.), og ikke minst stygge tilbakemeldinger man får/ kan få. En er jo veldig synlig i en avis! Er det noen journalister eller andre som har gode forslag til meg? 😊 Takk! Anonymkode: 4ac00...494 En fordel å kunne skrive riktig om man skal jobbe som journalist. Anonymkode: f17c6...d48
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #9 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En fordel å kunne skrive riktig om man skal jobbe som journalist. Anonymkode: f17c6...d48 🥱🥱🥱 Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #10 Skrevet 13. september 2022 tangent skrev (9 minutter siden): Se etter jobber som bruker ordene innholdsprodusent eller innholdsproduksjon. Spesielt hvis du i tillegg til skriving har kunnskaper innen foto/video/lyd eller sosiale medier, så er det mange som trenger personer som deg i kommunikasjons- eller markedsavdelinger. Men det er en fordel å kunne mer enn å bare skrive saker. Takk! 😃 Ja, prøver å se etter slike arbeidstitler. Det er mange jobber i Oslo, både som tekstforfatter og innholdsprodusent, men det er for langt med 2 timer reisevei (hver vei). Utrolig kjedelig! Ts Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #11 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Ukeblader (også på nett), alt etter interesse: kk, hjemmet, Allers, vi menn osv osv. Intervjue kjente folk eller andre som har en historie, mote, forbrukersaker.... De samme tingene kan du skrive om i aviser også. De store (nrk, vg) har vel egne folk som jobber på de forskjellige områdene, alle driver ikke å skriver om alt der. Anonymkode: f6650...4e0 Takk for tips😃 Jeg skriver allerede for et par ulike redaksjoner, men absolutt ikke nok til å dekke en 100% stilling. Tør ikke å ta sjansen på å satse fullt som frilanser, da jeg er avhengig av en «grei» inntekt. Veldig kjedelig, for drømmen hadde jo vært å leve som frilanser (uten økonomiske bekymringer 😜). I en avis må jeg dekke ulykker, skrive om politiske ting og saker som lett kan bli «utfordrende» på ulike måter. Jeg er nok mest redd for å feile, å ikke levere på 1-2-3, og ikke minst få stygge tilbakemeldinger. Man er så så vanvittig synlig i en avis - alle skal ha en mening om deg (eller det redaksjonelle ). Ts Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #12 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Kjenner flere journalister som jobber som både kommunikasjonsrådgiver og tekstforfatter (for magasiner fra bedrifter osv) Anonymkode: db548...357 Takk for innspill! Så fint å høre 😃Har du et eksempel på et slikt magasin? Det høres veldig spennende ut! Ts Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #13 Skrevet 13. september 2022 tangent skrev (19 minutter siden): Se etter jobber som bruker ordene innholdsprodusent eller innholdsproduksjon. Spesielt hvis du i tillegg til skriving har kunnskaper innen foto/video/lyd eller sosiale medier, så er det mange som trenger personer som deg i kommunikasjons- eller markedsavdelinger. Men det er en fordel å kunne mer enn å bare skrive saker. Tusen takk, will do😃 Ja, jeg må kanskje lage meg litt varierte arbeidsprøver? Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #14 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tv og radio f.eks. Eller kommunikasjonsrådgiver. Avis er egentlig ikke skummelt. Du får tilbakemelding fra lesere/lyttere/seere i alle plattformer utenom sistnevnte jobb. Anonymkode: eec4c...cfa Takk 😃 Har du selv jobbet i en avis? (Siden du sier at det ikke er «skummelt»? Kommunikasjonsrådgiver har ikke ikke vurdert. Får lese litt om hva den jobben innebærer😊 Ts Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #15 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 6.19): En jeg kjenner som er journalist, har jobbet med kommunikasjon og PR i flere ulike bedrifter. Anonymkode: cbc9f...3a0 Takk for svar! 😊 Skal sjekkes ut! Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #16 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (På 7.9.2022 den 6.22): Du kan jobbe i TV. Anonymkode: 168ba...3cd Takk, men jeg skal ikke foran noe skjerm 😅 Ts Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #17 Skrevet 13. september 2022 Bransjeblader, større organisasjoner, men det er nok mest på nett. Kommunikasjonsrådgivere skriver og forsøker publisere mye, hvis du er utdannet journalist, vet du vel hva jobben innebærer? De lager jo pressemeldinger og saker slik at andre journalister skriver, hjelper ansatte med å skrive kronikker og selge dem inn, arrangerer pressekonferanser. Mye nettsideoppdateringer og kanskje drifting av internettsider, kanskje reklamemateriell, brosjyrer, kampanjemateriell, lederstøtte til håndtering av media, utforming av rapporter, kontakt med media. Du bør nok vite forskjell på hvor og hvilke. Anonymkode: 039b5...5e8
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #18 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): 🥱🥱🥱 Anonymkode: 4ac00...494 Mener du virker at det heter: «Hvor andre steder kan man jobbe som journalist enn i en avis?» Anonymkode: f17c6...d48
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #19 Skrevet 13. september 2022 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Mener du virker at det heter: «Hvor andre steder kan man jobbe som journalist enn i en avis?» Anonymkode: f17c6...d48 Du skriver jo knallbra selv, ser jeg 👍😆 Og tja, jeg kunne kanskje formulert meg noe sånt som dette: Hvilke andre steder enn i en avis kan man jobbe som journalist? KG er nådeløse 🙄👏 Anonymkode: 4ac00...494
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #20 Skrevet 13. september 2022 Magasiner og nettsider med annet enn nyheter, forbrukerjournalistikk, feks. Eller helsestoff, foreldrestoff.. Jobbe for organisasjoner med nettsidene deres eller magasiner som gis ut til deres kunder. Anonymkode: c540b...431
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå