Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært ansatt i en bedrift halvannet år og har det siste halve året mer eller mindre tatt over stillingen til en kollega som straks er pensjonist. Vedkommende er nesten ikke på kontoret lengre. Planen fra starten har hele tiden vært at jeg skal erstatte han. Jeg tenker derfor det er på tide å be om å få ny kontrakt med ny tittel og på nye vilkår. Ifølge forbundet mitt sin lønnsstatistikk mtp tittel ligger jeg et godt stykke under nede kvartil, og det er 230.000,- opp til median/gjennomsnitt som er det jeg sikter mot. Bedriften er en middels stor bedrift som tjener penger, med et par hundre ansatte. 

Sjefen min er typen som skyter fra hoften, og kan bli usaklig i argumentasjonen og «snakke folk i senk». Derfor er jeg usikker på hvilke argumenter jeg skal bruke og ikke bruke og hvordan jeg skal forholde meg til situasjonen om det ikke virker å gå vegen. At jeg skal være godt forberedt er iallefall helt sikkert. Jeg har fått gode tilbakemeldinger på jobben jeg gjør, at jeg faktisk har overprestert. I tillegg ønsker sjefen å legge ytterligere oppgaver på stillingen, altså oppgaver man tidligere har leid inn ressurser fra konsernet til å gjøre. Ansvaret er nok sånn middels. Ikke personalansvar, men en del tights tidsfrister og rapportering som gjør at jeg jobber en del overtid i perioder, og aldri kan ta ferie rundt månedsskifte f.eks. I tillegg vet jeg at lønnsnivået i bedriften er godt og at de «på gulvet» godt kan tjene mye mer enn meg ved å jobbe en del overtid. Jeg har selvsagt fastlønn. 

Noen som har vært i tilsvarende situasjon og har erfaringer å dele? Jeg trives godt både med arbeidsoppgaver og kolleger. 

Anonymkode: b1c19...f6e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...