Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg j(26) i forhold med m(33)

Bor i leilighet i byen.

1 hund og katt.

vi har det veldig fint stort sett hele tiden.

men hver gang jeg prøver og ta opp ett tema eller er misfornøyd med noe , går han i forsvarsmodus.

reagerer med og bli veldig sint/rope

og kommer med krav , tilslutt gir jeg som oftest etter på disse. Eksempel:

jeg spør om han kan vaske klær, han blir sur og sier jeg må gjøre det, selv om jeg vasker klær hele tiden ellers .

så gir jeg etter og sier jeg kan vaske klær, men da snur han og blir kjempesint og sier att nå skal han gjøre det. Når jeg da sier igjen att jeg kan bare gjøre det, står han på kravet om att nå skal han gjøre det.

så hvis jeg sier det er greit. Kan han ofte snu mening igjen.

dette gjelder stort sett alt av oppgaver evt ting vi må gjøre .

Samt veldig konfliktsky og tåler ikke att jeg ikke liker /eller sier ifra om jeg føler meg dårlig behandlet.

selv når jeg gråter og blir knust, så gir han seg ikke med den oppførselen, og påstår videre att hele dagen er ødelagt pga meg.

hva ville dere gjort ?

hilsen usikker kvinne 26!!

Anonymkode: c754e...f25

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her er det bare å gjøre slutt!

man kan ikke leve sånn!

hilsen kvinne 35

Anonymkode: cad77...aa5

Skrevet

Allerede i første setning beskriver du deg som jente og han som mann. De to hører ikke sammen. Jenter hører sammen med gutter, kvinner hører sammen med menn.

Og dette sier jeg ikke for å kverulere en gang, men fordi det virker som det er en grunn til at han har funnet seg en mye yngre kvinne. Da kan han herse med deg, på en måte man ofte ikke kan med en kvinne på hans alder.

Du må lære deg å stå opp for deg selv. Men hadde jeg vært deg hadde jeg funnet en på samme alder som jeg kunne lært dette sammen med.

Anonymkode: 34bef...ac9

• Liker 1
Skrevet

Hadde slått opp og håper du gjør det. Det er ikke kjærlighet det der , det er psykisk vold

Anonymkode: 647ca...a3c

Skrevet

Dette hørtes kjent ut. Eksen min var slik. Han høres ut som en fyr som er i offerrollen. 

Du må snakke ordentlig med han - og si at dette må endres. Men ikke gå til angrep. Ikke si du gjør sånn, du sier sånn, du ditt og du datt. 

Sett ord hva du selv føler. Jeg føler, jeg opplever, jeg ønsker+++

Ved å bruke du gjør sånn og sånn vil det føles som mer angrep og det vil igjen bare føre til forsvar. 

Jeg ville sagt at jeg ønsket endring på dette og sagt at det er viktig for meg å ha en god dialog og kommunikasjon, og kunne fortelle mine tanker uten at det trenger å bli en krangel. Om jeg ikke får får lov til å gi uttrykk for diverse så funker ikke dette for meg. 

Anonymkode: 49f28...5e9

Skrevet

Jeg anbefaler dere å kjøpe boka "det kvinner vil ha, det menn vil ha". Les den først du! og oppfordre han til å lese den etter deg :) diskuter gjerne i mellom dere underveis.

Det som skjer her er egentlig veldig klassisk. Du ber han noe, han reagerer med forsvar. Grunnen til at han reagerer med forsvar kan være mangt. Det kan være måten du spør på, eller han kan være dårlig på å ta i mot oppfordring/kritikk/eller at han har vært mye singel(?). Kan også være at han har dårlig erfaring fra tidligere som gjør at han føler det er tryggest å gå i forsvar.

Det dere må finne ut av, er hvordan dere skal kommunisere UTEN at han går i forsvar. For det er ingen tvil om at dere må på et tidspunkt kunne spørre hverandre om tjenester hvis dere ønsker å være kjærester og samboere :)  En ting er at jeg anbefaler dere den boken som dere kan lese sammen, for det gjør at det blir enklere å sette ord på ting. 

Jeg tror ikke dette problemet er stort. Det er bare en liten vrien sak, som dere må komme dere rundt. En parterapeut vil hjelpe dere enkelt med det der ;) hvis dere ikke fikser det selv med den boka/eller rolige samtaler mellom dere.  

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...