AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Jeg irriterer meg over at korken har begynt å sitte fast på colaflaskene. Haha ja den kan jo rives av. Men skjønner ikke hvorfor? Det står på korken: pantes sammen med flasken. jeg har alltid pantet flasker med korken på..skulle man ikke ha gjort det før?? Anonymkode: 051bf...a14 6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Nytt eudirektiv, cola er bare tidlig ute😏 Nordmenn er tydeligvis flinke til å ta vare på korken, verre nedover i Europa. Trodde forsåvidt ikke de hadde pantesystem sørover i Europa. Anonymkode: 055c8...340
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Trodde det var for at man ikke skulle miste korken. Ser uansett ikke problemet. Den henger jo bare der og ikke er den i veien heller. Anonymkode: 0c43f...93b
Gjest Adobyen Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 (endret) Jeg lar alltid korken sitte på flaskene, for det er alltid noen dråper igjen som ellers vil renne ut i posen jeg samler dem opp i. Blir rensligere med kork. Tomme bokser er ekle. Det er alltid noe søl, samme hvor godt de tømmes og ristes. Jeg hater å pante, men gjør det hver gang jeg har fylt opp en pose. Endret 6. september 2022 av Adobyen
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Trodde det var for at man ikke skulle miste korken. Ser uansett ikke problemet. Den henger jo bare der og ikke er den i veien heller. Anonymkode: 0c43f...93b For oss som drikker rett fra flaska er den bare i veien. Anonymkode: f8778...732 8 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 Adobyen skrev (20 timer siden): Jeg lar alltid korken sitte på flaskene, for det er alltid noen dråper igjen som ellers vil renne ut i posen jeg samler dem opp i. Blir rensligere med kork. Tomme bokser er ekle. Det er alltid noe søl, samme hvor godt de tømmes og ristes. Jeg hater å pante, men gjør det hver gang jeg har fylt opp en pose. Ja jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ha tatt vekk korken før man panter i utgangspunktet 😂teit ting å irritere seg over, men bare skjønte ikke hva som var tanken /meningen🤪 Anonymkode: 051bf...a14 3
Gjest Adobyen Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja jeg skjønner ikke hvorfor man skulle ha tatt vekk korken før man panter i utgangspunktet 😂teit ting å irritere seg over, men bare skjønte ikke hva som var tanken /meningen🤪 Anonymkode: 051bf...a14 Kanskje færre plastkorker i gater og veikanter? Vet ikke.
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #8 Skrevet 2. september 2024 Igjen skal ALLE irriteres og plages bare for at 1 av 100 roter bort korken. Mitt tips er at de som roter bort korken uansett er de første til å rive av dette latterlige festet, og roter den bort likevel. Molboregler fra Norge er ikke nok, nå skal vi plages med dusteforbundet i EU i tillegg. Anonymkode: 6934a...f40 6
Nevian Skrevet 2. september 2024 #9 Skrevet 2. september 2024 Jeg må være en av få som aldri har sett på dette som særlig irriterende. Kjenner meg overhodet ikke igjen i frustrasjonen som tydeligvis alle føler på. Ikke papir-sugerørene som alle hater heller. Synes de funker helt fint. Nå kommer det på vinflasker også, så da kommer jo folk til å gå fullstendig av skaftet Skål! 3
Million Skrevet 2. september 2024 #10 Skrevet 2. september 2024 Må si at jeg faktisk synes denne nye, fasthengende korken er nyttig og helt grei. Man slipper å ta den av og holde den i hånden eller legge den på bordet mens man heller oppi brusglasset sitt. Den bare vippes til siden og er ikke i veien. Så er det bare å vippe den tilbake og skru den på. Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problematisk? I alle naturdokumentarer jeg har sett om hvordan søppelet vårt tar livet av sjøfugler og hval etc, så er det fullt av plast og gamle flaskekorker i plast i magene deres når de blir funnet døde på stranden e.l. Korker i haugevis. Å få korkene til å henge på flaskene kan kanskje minske mengden av alle disse unødige korkene på avveie i naturen, selv om det kanskje er en utopi å få helt slutt på dem som et forsøplende element. 4
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #11 Skrevet 2. september 2024 Jeg synes den er vanskeligere å skru på igjen, har runnet ut mye melk fra kartongene i kjøleskapet mitt i hvert fall. Anonymkode: 3cb03...5f9 8
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #12 Skrevet 2. september 2024 Nevian skrev (49 minutter siden): Jeg må være en av få som aldri har sett på dette som særlig irriterende. Kjenner meg overhodet ikke igjen i frustrasjonen som tydeligvis alle føler på. Ikke papir-sugerørene som alle hater heller. Synes de funker helt fint. Nå kommer det på vinflasker også, så da kommer jo folk til å gå fullstendig av skaftet Skål! Hva i all verden skal vi med papirsugerør på vinflasker?! Og har du en kilde på dette? Hvor har du lest det? Anonymkode: e9279...76f
AnonymBruker Skrevet 2. september 2024 #13 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (På 6.9.2022 den 22.08): Jeg irriterer meg over at korken har begynt å sitte fast på colaflaskene. Haha ja den kan jo rives av. Men skjønner ikke hvorfor? Det står på korken: pantes sammen med flasken. jeg har alltid pantet flasker med korken på..skulle man ikke ha gjort det før?? Anonymkode: 051bf...a14 EU/EØS bestemmelse for å forhindre plast i naturen. Må jo ha saks for å klippe de korka korkene av flasken. Nå kommer det og den typen korka korker på alle polflasker. Tine sin sjokomelk har de laget en enda mer korka kork på, så de kjøper vi ikke lengre. Hvilken idiot kaster korken i naturen og beholder flasken? Anonymkode: 00754...6cf 2 1
Nevian Skrevet 2. september 2024 #14 Skrevet 2. september 2024 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hva i all verden skal vi med papirsugerør på vinflasker?! Og har du en kilde på dette? Hvor har du lest det? Anonymkode: e9279...76f Er korkene som kommer til vinflasker, ikke sugerør https://www.vg.no/nyheter/i/OoyKeA/vinmonopolet-innfoerer-nye-korker 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #15 Skrevet 3. september 2024 Hater det!!! Hvorfor i all verden kan de ikke gjøre eller lage noe som er enda bedre og lettere, istedenfor enda verre? Det har jeg aldri skjønt?? Anonymkode: c4c2b...b6e 5
Myrmica Skrevet 3. september 2024 #16 Skrevet 3. september 2024 Et mildt irritasjonsmoment for min del, men har ikke så mye til overs for den nye korken på melka, for den vipper så fort tilbake igjen mens man heller 🤬 1
Snublefot62 Skrevet 3. september 2024 #17 Skrevet 3. september 2024 Jeg merker det at jeg drikker mindre brus nå enn før pga korken. Den er litt i veien synes jeg, og den lille irritasjonen er nok til å redusere mitt forbruk. Så overraskende nok er jeg positiv 1 1
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #18 Skrevet 3. september 2024 Million skrev (10 timer siden): Må si at jeg faktisk synes denne nye, fasthengende korken er nyttig og helt grei. Man slipper å ta den av og holde den i hånden eller legge den på bordet mens man heller oppi brusglasset sitt. Den bare vippes til siden og er ikke i veien. Så er det bare å vippe den tilbake og skru den på. Skjønner ikke hvorfor det skulle være noe problematisk? I alle naturdokumentarer jeg har sett om hvordan søppelet vårt tar livet av sjøfugler og hval etc, så er det fullt av plast og gamle flaskekorker i plast i magene deres når de blir funnet døde på stranden e.l. Korker i haugevis. Å få korkene til å henge på flaskene kan kanskje minske mengden av alle disse unødige korkene på avveie i naturen, selv om det kanskje er en utopi å få helt slutt på dem som et forsøplende element. I en slik sammenheng er det nok greit at korken henger fast. Jeg har selv bare erfaring med korkene når jeg løpene på gaten mellom jobbmøter kjøper meg en flaske vann fordi jeg har glemt drikkeflasken min hjemme. Enten kommer korken i veien og skjærer meg ved munnen, eller så river jeg korken av og skjærer meg på fingeren. Hvis jeg drakk av flasker når jeg satt hjemme stille og rolig ved et bord ville det kanskje oppleves annerledes. Her i Norge er vi gode på å pante, med kork, og burde ikke presses til dette. Anonymkode: 315d9...1f3 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #19 Skrevet 3. september 2024 Litt må du ofre for at milliardærene skal fortsette med privatjet. Anonymkode: df8ca...2b9 1 2
AnonymBruker Skrevet 3. september 2024 #20 Skrevet 3. september 2024 Nevian skrev (12 timer siden): Jeg må være en av få som aldri har sett på dette som særlig irriterende. Kjenner meg overhodet ikke igjen i frustrasjonen som tydeligvis alle føler på. Ikke papir-sugerørene som alle hater heller. Synes de funker helt fint. Nå kommer det på vinflasker også, så da kommer jo folk til å gå fullstendig av skaftet Skål! Det vil nok hindre alkoholisme. Er man dritings nok, får man ikke av korken. Vinn-vinn. Anonymkode: ed446...3e3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå