AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Hei! Jeg er nå i uke 13 og skal ha min første ultralyd i morgen. Leser flere steder at man skal spise godt med mat rett før, spise sjokolade og drikke sukkerholdig drikke. Andre steder står det at man helst ikke skal spise og drikke de to siste timene før ultralyd. Noen som vet hva jeg burde forholde meg til? Anonymkode: a0673...f96
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei! Jeg er nå i uke 13 og skal ha min første ultralyd i morgen. Leser flere steder at man skal spise godt med mat rett før, spise sjokolade og drikke sukkerholdig drikke. Andre steder står det at man helst ikke skal spise og drikke de to siste timene før ultralyd. Noen som vet hva jeg burde forholde meg til? Anonymkode: a0673...f96 Fikk ingen beskjed om hverken det ene eller det andre. Husker heller ikke om jeg hadde spist. Har hatt flere ultralyd, og aldri fått noen info om dette. Hvorfor anbefaler man og spise / eller ikke? Hva stod det på de sidene? Av ren nysgjerrighet! Anonymkode: a26e7...122
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Fikk ingen beskjed om hverken det ene eller det andre. Husker heller ikke om jeg hadde spist. Har hatt flere ultralyd, og aldri fått noen info om dette. Hvorfor anbefaler man og spise / eller ikke? Hva stod det på de sidene? Av ren nysgjerrighet! Anonymkode: a26e7...122 Noen anbefaler å spise fordi det gjør til at fosteret er mer aktivt, mens andre mener dette er feil fordi da får ikke jordmor alltid sett alt det nødvendige hun skal se når fosteret beveger seg for mye og det er vanskelig å få tatt ordentlige bilder. Anonymkode: a0673...f96
snurk Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Har 2 barn og har aldri hørt om hverken det ene eller det andre 🤔 1
Gjest Athena Catalina Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 Det er vel ikke magesekken din de skal se på.....
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Noen anbefaler å spise fordi det gjør til at fosteret er mer aktivt, mens andre mener dette er feil fordi da får ikke jordmor alltid sett alt det nødvendige hun skal se når fosteret beveger seg for mye og det er vanskelig å få tatt ordentlige bilder. Anonymkode: a0673...f96 Aha. Aldri tenkt på det, eller tenkt at det ene er mer riktig enn det andre. Takk for forklaring Anonymkode: a26e7...122
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Aldri fått beskjed om å spise eller ikke, derimot fikk jeg beskjed om å stille med full blære før ultralyd uke 12. Dette fordi livmora da kommer litt høyere opp, og gjør det enklere å ta utvendig ultralyd. Anonymkode: b180b...34f
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Spiller ingen rolle. Jeg pleier spise hvis de er litt utpå formiddagen, men orker ikke frokost før de jeg har hatt kl 8. Anonymkode: 44628...b05
tangent Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Bare spis som vanlig. Er det etter lunsj, så spis lunsj. Er det før lunsjtid så kan du la være.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 Aldri fått beskjed om noe. Å jeg har ul hver 4. uke. Spis om du er sulten. Du blir liggende på ryggen, å mange kan bli småkvalme, så da kan litt mat i magen hjelpe. Anonymkode: 4ef01...60a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Tror ikke mat spiller noen rolle, men fikk beskjed om å drikke minst 1 liter vann en halvtime før timen. Anonymkode: 05ef3...d90
Mezzosoprena Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Hei! Jeg er nå i uke 13 og skal ha min første ultralyd i morgen. Leser flere steder at man skal spise godt med mat rett før, spise sjokolade og drikke sukkerholdig drikke. Andre steder står det at man helst ikke skal spise og drikke de to siste timene før ultralyd. Noen som vet hva jeg burde forholde meg til? Anonymkode: a0673...f96 Står det i innkallingen at du skal faste? Hvis ikke, trenger du ikke å tenke på dette.
Anonym6789 Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Aldri fått beskjed om å spise eller ikke, derimot fikk jeg beskjed om å stille med full blære før ultralyd uke 12. Dette fordi livmora da kommer litt høyere opp, og gjør det enklere å ta utvendig ultralyd. Anonymkode: b180b...34f Åå? Jeg hadde ikke full blære, men jordmor sendte meg på do likevel fordi det gjorde det enklere å se babyen, fordi den lå langt nede Endret 7. september 2022 av Anonym6789
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 Under IVF fikk jeg beskjed om å drikke godt og ikke gå på do før innsett og slik. For full blære gjør det lettere å komme til, og se, som beskrevet over. En gang drakk jeg nok litt for godt.. og måtte bare gå, da sa de at det også gikk helt fint. Anonymkode: b17de...38c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå