AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Luksusproblem, jeg vet, men min mor sa i det jeg ble gravid at hun ville hente en dag i uka i barnehagen, det gjorde min mormor med meg, og jeg har så hyggelige minner av det. Så meldte svigermor seg på, det ble jo vanskelig å si nei til det, når min mor får. Så nå ender vi opp med at vi foreldre bare henter tre ganger i uka. Så har vi jo litt datenights her og der i helgen, men begynner nå å føle på at vi ser barnet lite. Anonymkode: bf0ae...e63
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Barnepass 2 kvelder i uka pluss helger er mye, ja. Anonymkode: fe12c...e8e 10
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Henting med overnatting (?) 2 ganger i uken hadde jeg syntes var mye, men hadde ikke reagert om andre hadde barnevakt så mye. Fint for ungen å ha nær kontakt med besteforeldrene! Anonymkode: bdb94...1ba 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Oi! Det hadde jeg ikke villet. Jeg har alltid følt at barna trenger og se oss foreldrene den lille tiden etter barnehage, før det er natt. Vi er tross alt de viktigste for barna og er alt for mye borte bare ved å jobbe 100%. Anonymkode: 0ce78...d17
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 Henting 2 dager i uka høres jo fint ut for alle parter. Ungen trenger vel ikke være der helt fram til leggetid?
Biloba Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 For mye hvis barnet er lite og det ikke er nødvendig avlastning for dere. Minnene du har er sikkert ikke fra perioden fra 1 år, men gjerne fra siste par år før skolestart.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 Tenker det kommer an på hvordan dagene er lagt opp..? Om bestemor henter tidlig og ordner middag til foreldrene etter jobb, før man så drar hjem tenker jeg det hadde vært en ordning jeg virkelig hadde satt pris på. Om bestemor henter og har barnet frem til leggetid hadde jeg syntes det ble for lite tid sammen med eget barn i ukedagene når dette skjer to dager i uka. Det er jo i praksis to dager i uka man ikke ser ungen sin. Hva med at de har annenhver uke? Anonymkode: d991a...64d 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 Hadde følt det ble for mye. Særlig med overnatting. Bare bli med hjem og spise middag og bli hentet etterpå synes jeg er innafor.. Kan ikke én hente én gang i uken og heller svigermor ta en helg en gang i blant? Anonymkode: 9df96...b46
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 Det er mye ja. De kan jo ta annenhver uke heller? Anonymkode: e65d7...bde 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #10 Skrevet 6. september 2022 Det finnes ikke noe for mye eller for lite, bare hva som er rett for deg, dere og barna. Jeg ville tenkt at henting i barnehagen hvor de enten leveres hjem eller tilbringer en time hos besteforeldre, er helt greit. Det er jo fantastisk og ha mennesker som ønsker engasjere seg og skape minner med barna Om det blir for mye for dere, så er det også greit, man kan både prøve og justere! Anonymkode: ad4ef...29f 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #11 Skrevet 6. september 2022 Barnet er jo med trygge omsorgspersoner. Våre blir også hentet av besteforeldre to ganger i uken. Da har de dem ca 15:30-18:30, før en av oss plukker dem opp før legging. Disse to dagene gir oss anledning til å jobbe inn en del timer (begge er ledere), slik at vi kan ta helgen helt fri og ha litt kortere dager ellers i uken. Anonymkode: d7deb...924 3
Rucula Skrevet 6. september 2022 #12 Skrevet 6. september 2022 Det der høres for mye ut. Jeg tenker en helg i mnd med overnatting + 1 dag i uken er mer enn nok 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #13 Skrevet 6. september 2022 Personlig ville jeg aldri gjort det, men vi er alle forskjellige. Jeg henter ungen min tidlig i barnehagen de dagene jeg har mulighet, sånn at vi får vært sammen før middag og legging. Vi har hatt barnevakt 1 times tid på 1 år🙈 Har jobbet i barnehage før og sett hvor lite tid barna får hjemme med foreldrene ila uken. De fleste barna er jo ikke hjemme før i 16-16.30 tiden på ettermiddagen, og da skal de spise middag også er det omtrent bare kveldsmat og legging. kan de ikke ta en dag annenhver uke hver da? Så barnet har 1 dag i uken hvor det blir hentet av besteforeldre. Anonymkode: 40731...834
Luckiness Skrevet 6. september 2022 #14 Skrevet 6. september 2022 Jeg tenker en gang i uken er nok. At besteforeldrene her heller kan ta en gang annenhver uke da. Eller bytter på ukedag/helgedag. Ville heller selv hatt en dag med henting i uken (uten overnatting) og et par-noen timer pass en helgedag (uten overnatting). Og overnatting/annen pass etter behov. Besteforeldre er jo trygge omsorgspersoner. Men i en travel hverdag får barnet sett dere lite hvis to ukedager «okkuperes» med pass.
Rucula Skrevet 6. september 2022 #15 Skrevet 6. september 2022 Jeg har ei venninne som har ungen sin 50/50 med barnefar, og nesten alle helger hun selv har barnet så skippes barnet avgårde til mormor... i tillegg til å hente senest mulig i bhg hver dag.. Jeg skjønner ikke helt vitsen med å ha barn
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #16 Skrevet 6. september 2022 Tenker at du er ekstremt heldig så har så mange rundt deg som vil passe 😊 Men kansje dem kan rullere litt på det? 3 dager i uka på jevnlig basis er mye, og jeg tror personlig jeg hadde følt litt på den. Nå har jeg 3 barn, eldste har en annen pappa en dem 2 yngste. Når han var mindre så hentet farmor han fast en gang i uka i barnehagen, ofte ble han natten over også. Hun hadde han også gjerne en helg i mndn, for hun selv ville det. Fra han var 3 år ble han med på ferie hvert år i en uke. Nå er han 15 år, og har ett utrolig godt forhold til farmoren sin, selv om han ikke er så mye sammen med henne nå, naturlig nok. Men han har ett helt annet forhold til henne, en til min mor. Anonymkode: 8cd66...8bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #17 Skrevet 7. september 2022 Det hadde vært for mye dor meg, mer enn to dager i mnd hadde ikke jeg ønsket Anonymkode: e81f1...617 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #18 Skrevet 7. september 2022 Mine unger er også med besteforeldre minst to dager/netter i uka i snitt. Jeg synes det er helt topp! Spesielt når man har flere barn er det godt for ungene å få litt alenetid enten med foreldre eller besteforeldre. I perioder har de villet bo der og i perioder har de villet være mest hjemme, så lenge de får styre det selv ser jeg ikke noe negativt med nær kontakt med flere enn foreldrene. Anonymkode: 3b54c...a65 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #19 Skrevet 7. september 2022 Det hadde vært for mye for meg. Det er ikke noe galt i at barna er med besteforeldrene. Men problemet er at de får jo ikke sett foreldrene sine. De trenger tid med mamma og pappa. Jeg vokste opp med at mormor hentet oss en dag i uken, og vi var der frem til leggetid, men da var jeg langt større enn bhg-alder, da gikk jeg på skolen. Så da hadde jeg masse tid med mamma og pappa de andre dagene i uken. Anonymkode: 10e24...b84
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #20 Skrevet 7. september 2022 Jeg mener mer enn en dag/natt i uken er for mye. De er tross alt dine barn, ikke din mors, svigermors eller bestemors. Hvis man trenger å ha barna hos andre så ofte ffor å få alenetid eller bedre tid med søsken har man kanskje fått flere barn enn man har kapasitet til? Anonymkode: 6713e...d0e 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå