jfkdkdod Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Vi vurderer å flytte ut av Oslo. Bor nå altfor trangt til en familie på 4 sentralt i Oslo. Vurderer Ski, blant annet pga nye Follobanen. Noen som bor der eller kjenner til Ski og hvordan det er å bo der som småbarnsfamilie? En av oss må pendle til jobb sentralt i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Jeg har ikke bodd der selv, men kjenner flere barnefamilier som bor der. De virker å trives veldig godt De pendler også til Oslo. Anonymkode: 44417...d1d 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Bor ikke der men følger litt på tog siden jeg pendler (en annen vei da) og hadde ikke valgt å bo der med små barn og jobb i Oslo. Forsinkelser og signalfeil hele tiden. Tom i dag. Følg litt på det før dere bestemmer dere... Anonymkode: fd671...3bc
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Tøft ungdomsmiljø i Nodre Follo. Anonymkode: a671d...b05 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Tøft ungdomsmiljø i Nodre Follo. Anonymkode: a671d...b05 I forhold til? 😅 Anonymkode: c21ea...efe 3
jfkdkdod Skrevet 7. september 2022 Forfatter #6 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Tøft ungdomsmiljø i Nodre Follo. Anonymkode: a671d...b05 På hvilken måte?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Ski er supert. Se litt på Langhus også. Rekkehus og småbarnsliv. Anonymkode: 921bd...b3e 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Jeg bor i Ski (sentralt), og har pr dags dato kun et barnehagebarn. Godt utvalg i barnehager innenfor kort avstand. I selve Ski er det tre barneskoler, men Ski vokser kraftig så det er litt press på barneskolene, og er diskusjon rundt utvidelse av skolene. En ungdomsskole pr dags dato, men skal bygges en til. Mange muligheter for fritidsaktiviteter i alle aldre. Kort vei til det aller meste. Kort vei til skog, innsjøer og en kort biltur unna Oslofjorden. Hvor DNT har en kjempefin hytte med mange muligheter for barn og voksne. Kort vei inntil Oslo og vil bli kortere med den nye Follobanen. Ungdomsmiljøet kjenner jeg ingenting til i dag, men kjenner mange ungdommer som har hatt god oppvekst i Ski. Sentrum er i utvikling og vil forhåpentligvis bli enda triveligere. Er økning i spisesteder og andre ting som følge av den økende tilsig av innflyttere og byggingen. Trives veldig godt, og jeg tror det bare vil bli bedre og bedre med årene. Anonymkode: 8ac7b...206 1
jfkdkdod Skrevet 7. september 2022 Forfatter #9 Skrevet 7. september 2022 Så fint å høre! Vi vurderer nybyggsprosjektet Ski Hageby på Finstad. Så veldig idyllisk ut i det området. Men sentrum var ikke super trivelig nei, men det hadde jo vært topp om det tok seg opp, og vil tro nye Follobanen og økt innflytning bidrar her?
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 jfkdkdod skrev (6 minutter siden): Så fint å høre! Vi vurderer nybyggsprosjektet Ski Hageby på Finstad. Så veldig idyllisk ut i det området. Men sentrum var ikke super trivelig nei, men det hadde jo vært topp om det tok seg opp, og vil tro nye Follobanen og økt innflytning bidrar her? Ski Hageby er rett i skogholtet bak der jeg bor så tror det blir et veldig fint prosjekt. Magasinparken som ligger en kort gåtur unna er i utvikling og der vil man ha en ny cafe. Kort vei til Finstad skole og det skal bygges ny ungdomsskole rett ved siden av. Jeg bodde i Lillestrøm før jeg flyttet til Ski og har sett utviklingen der etter at man fikk Gardermobanen, og det føles som om Ski er i samme utvikling bare litt lengre bak enn så lenge Så ja jeg tror det blir bra, og godt om ikke storsenteret blir det eneste dominerende i sentrum. Men er allerede en del bra cafeer og spisesteder i sentrum. Og Rådhusteateret har mye bra på programmet av show og konserter for voksne og barn. Anonymkode: 8ac7b...206 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Når Follobanen endelig åpner så vil Ski bli mer attraktivt og nærmere Oslo i tid. Kan være lurt å kjøpe bolig nå før priseffekten av Follobanen setter inn (med mindre den utjevnes av rentehevingen). Anonymkode: 3a387...f79 1
jfkdkdod Skrevet 7. september 2022 Forfatter #12 Skrevet 7. september 2022 Vet noen hvordan skolene er, feks Finstad skole? 😊
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 jfkdkdod skrev (17 timer siden): Flytte ut av Oslo - Ski? Vi vurderer å flytte ut av Oslo. Bor nå altfor trangt til en familie på 4 sentralt i Oslo. Vurderer Ski, blant annet pga nye Follobanen. En av oss må pendle til jobb sentralt i Oslo. Jeg anbefaler heller flyttebil, eventuelt å leie en tilhenger. Det blir enormt mange turer om man skal vurdere ski. Greit nok at dere ikke liker den nye Follobanen, men å ski-pendle til Oslo virker utrolig tungvindt! Anonymkode: 39d32...053 1 1
jfkdkdod Skrevet 7. september 2022 Forfatter #14 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg anbefaler heller flyttebil, eventuelt å leie en tilhenger. Det blir enormt mange turer om man skal vurdere ski. Greit nok at dere ikke liker den nye Follobanen, men å ski-pendle til Oslo virker utrolig tungvindt! Anonymkode: 39d32...053 😂
Tomas77 Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 (endret) Ski er ordentlig boomtown nå med Follobanen. Den vil gjøre det kjappere å komme til Oslo sentrum enn det er fra f.eks Groruddalen. Ski Hageby er jo også gangavstand fra stasjonen. I tillegg har man et av Norges beste shoppingfasiliteter på storsenteret. Ulempene er at områder som vokser så fort som Ski gjør gjerne får en del voksesmerter. Fulle barnehager og skoler og veldig store og uoversiktlige ungdomsmiljø. Nordre Follo har som det sies over hatt en del greier med mye hasj men det er de jo ikke alene om. Jeg ville valgt Ski framfor f.eks Langhus eller Kråkstad siden du der uansett må pendle inn til Ski for Follobanen. Endret 7. september 2022 av Tomas77 1
jfkdkdod Skrevet 7. september 2022 Forfatter #16 Skrevet 7. september 2022 Tomas77 skrev (4 timer siden): Ski er ordentlig boomtown nå med Follobanen. Den vil gjøre det kjappere å komme til Oslo sentrum enn det er fra f.eks Groruddalen. Ski Hageby er jo også gangavstand fra stasjonen. I tillegg har man et av Norges beste shoppingfasiliteter på storsenteret. Ulempene er at områder som vokser så fort som Ski gjør gjerne får en del voksesmerter. Fulle barnehager og skoler og veldig store og uoversiktlige ungdomsmiljø. Nordre Follo har som det sies over hatt en del greier med mye hasj men det er de jo ikke alene om. Jeg ville valgt Ski framfor f.eks Langhus eller Kråkstad siden du der uansett må pendle inn til Ski for Follobanen. Takk for svar!! Hvordan er det forresten med turmuligheter og badevann i Ski?
Tomas77 Skrevet 7. september 2022 #17 Skrevet 7. september 2022 29 minutter siden, jfkdkdod said: Takk for svar!! Hvordan er det forresten med turmuligheter og badevann i Ski? Turmulighetene er mange. Det går skiløyper og turløyper ut fra bak ski skole og over mot Siggerud og ut mot Enebakk. Det er ikke spektakulært terreng men mye av det. Badevann utover mot Enebakk. Men også et av de store flåttområdene. 1
jfkdkdod Skrevet 10. september 2022 Forfatter #18 Skrevet 10. september 2022 Noen andre med erfaringer? Ev tips til andre steder med kort pendlervei til Oslo? Så i tvil 😅
AnonymBruker Skrevet 10. september 2022 #19 Skrevet 10. september 2022 Kort vei til Oslo? På vei mot Ski passerer du Kolbotn og Sofiemyr. Hyggelig område. Anonymkode: 921bd...b3e 2 1
AnonymBruker Skrevet 13. september 2022 #20 Skrevet 13. september 2022 Ville aldri tenkt at det var bedre for unge å vokse opp i disse forstedene. Etablerte områder i Oslo er mye bedre og tryggere. (Altså småunger er jo trygge der mamma er og en grei lekeplass, jeg tenker på når de blir eldre) Anonymkode: 5441d...a30 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå