AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Hvis man bytter fastlege, blir den nye journalen overført til ny lege da? Jeg har en journal der det står mye jeg bare vil glemme. Det som står der definerer ikke hvem jeg er i dag. Er det mulig å starte på nytt med ny fastlege og glemme den tidligere journalen? Anonymkode: 37219...f6d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Jeg tror de trenger journalen ja. Jeg hadde time på et nytt fastlegekontor, og de sa de ikke kunne hjelpe meg, fordi de ikke hadde journalen min. Du må ringe det gamle fastlegekontroet så kan de overføre det elektronisk. Jeg tror ikke det er sånn at fastlegene sitter og nileser journalen. Det har de rett og slett ikke tid til. Det er nok mer sånn at de søker opp ting i den som er relevant for det du lurer på. Anonymkode: c5fb4...9ac 1
Gjest supernova_87 Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Jeg begynte med ny lege, på et helt annet legekontor, og har ikke overført journalen. Det er et valg du gjør selv. Men om det er samme legekontor så kan det hende det skjer av seg selv.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Jeg har byttet fastlege et par-tre-fire ganger eller noe sånt. Første gangen måtte jeg komme og hente journalen selv og betale for det, det gadd jeg ikke så da lot jeg det bare være hos forrige legen min. (Dette var før fastlegeordningen) Andre gangen tror jeg at jeg fikk med journalen selv og leverte til legen. Tredje gang jeg byttet lege så gikk det vel elektronisk om jeg ikke husker helt feil. Anonymkode: fc7c8...309 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 Du kan nekte overføring. Den gamle fastlegen må beholde journalen, så det vil være mulig å få den senere om ny lege trenger den. Det kan være et dårlig utgangspunkt å ikke være åpen med ny fastlege om historikken din, det kan skape inntrykk av at du vil skjule noe. Anonymkode: c1b61...fab 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå