Gå til innhold

Hund i senga eller ikke? Uendelig og vanskelig diskusjon

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kort fortalt: Kjæresten har flyttet inn til meg og før vi ble samboere datet vi i 3 år. Han har hatt en hund i alle disse årene som vi begge er kjempeglad i. Samboer har naturlig nok et ekstra godt forhold til hunden da han har hatt den siden den var 7 uker. De har et veldig spesielt bånd. Siden dag en har jeg vært tydelig på at jeg ikke ønsker å ha hunden i senga. Det er flere grunner til det. En av dem er fordi jeg syns det er ekkelt å ha pels i senga. Hunden er også ganske stor, så den tar mye plass og den flytter mye på seg i løpet av natta, noe jeg ofte blir vekket av. Jeg er avhengig av å ha god og sammenhengende søvn for å fungere dagen etter. 

Han er vant til å ha hunden i senga hver eneste natt, til og med når hun røyter og har løpetid. De gangene jeg har overnattet har hun sovet i sin egen seng når hun har røytet og hatt løpetid. 

Han syns jeg er urimelig som ikke vil ha hunden i senga i det hele tatt. Jeg gikk med på et kompromiss og det var at hunden fikk lov til å kose med oss om morgenen i helgene, men i ukedagene skulle hun være i sin egen seng. I dag ville hun opp i senga fordi hun fikk lov til det i går. Da jeg sa nei startet diskusjonen mellom meg og samboer. Han mener han føler seg tryggere med hunden i senga og han sier han får dårlig samvittighet osv. Hunden er svært tilpasningsdyktig, så jeg har ikke merket at hun har mistrivdes pga akkurat det. Til info: hunden har lov til å være i sofaen. 

Så, tilbake til spørsmålene: er jeg en urimelig og kjip kjerring? Er det noen andre som har vært i samme situasjon og som fant en god løsning? 

Anonymkode: 80920...405

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Kort fortalt: Kjæresten har flyttet inn til meg og før vi ble samboere datet vi i 3 år. Han har hatt en hund i alle disse årene som vi begge er kjempeglad i. Samboer har naturlig nok et ekstra godt forhold til hunden da han har hatt den siden den var 7 uker. De har et veldig spesielt bånd. Siden dag en har jeg vært tydelig på at jeg ikke ønsker å ha hunden i senga. Det er flere grunner til det. En av dem er fordi jeg syns det er ekkelt å ha pels i senga. Hunden er også ganske stor, så den tar mye plass og den flytter mye på seg i løpet av natta, noe jeg ofte blir vekket av. Jeg er avhengig av å ha god og sammenhengende søvn for å fungere dagen etter. 

Han er vant til å ha hunden i senga hver eneste natt, til og med når hun røyter og har løpetid. De gangene jeg har overnattet har hun sovet i sin egen seng når hun har røytet og hatt løpetid. 

Han syns jeg er urimelig som ikke vil ha hunden i senga i det hele tatt. Jeg gikk med på et kompromiss og det var at hunden fikk lov til å kose med oss om morgenen i helgene, men i ukedagene skulle hun være i sin egen seng. I dag ville hun opp i senga fordi hun fikk lov til det i går. Da jeg sa nei startet diskusjonen mellom meg og samboer. Han mener han føler seg tryggere med hunden i senga og han sier han får dårlig samvittighet osv. Hunden er svært tilpasningsdyktig, så jeg har ikke merket at hun har mistrivdes pga akkurat det. Til info: hunden har lov til å være i sofaen. 

Så, tilbake til spørsmålene: er jeg en urimelig og kjip kjerring? Er det noen andre som har vært i samme situasjon og som fant en god løsning? 

Løsningen min hadde vært å bytta deg ut hunden kommer først her så bye

Anonymkode: fc255...a1e

• Hjerte 1
Skrevet

For meg hadde det nok vært en dealbreaker med en mann som skal sove med hund i senga. Jeg liker hunder men jeg synes det virker utrolig uhygienisk å ha dem i senga. Så jeg tror jeg hadde kutta ut så fort jeg visste at dette var en greie for han. 

Anonymkode: d40a2...5cf

• Liker 3
Skrevet

Urimelig, ja. Hunden har ikke kalender og skjønner ikke at det som er lov lørdag og søndag ikke er lov i uka. Det er bare forvirrende, da er det bedre at den ikke får komme opp i det hele tatt.

Og ærlig talt, hvis du tåler den i senga to dager i uka, tåler du den vel de fem andre også?

Skrevet

Ja, samme situasjon, men jeg var den som hadde hunden i senga. Min nye samboer likte det ikke, han hadde også hund, som sov i gangen om natta. 

Vi ble enige, hunden fikk sove ved siden av senga. Laget kurven så høy at jeg kunne ha hånden hos henne. Jeg laget senga hennes minst like god som vår seng, og hun godtok det med en gang😊 Var veldig glad jeg hadde lært henne av med å sove under teppet sammen med meg når vi fikk baby.Hun sov ved senga vår da også😊

Så jeg synes ikke du er urimelig som ikke vil ha hunden i senga😊 Det er for oss spesiellt interesserte tror jeg😆

Anonymkode: e8688...999

• Liker 1
  • Hjerte 4
Skrevet

Bedside crib er løsningen her.

• Liker 2
Skrevet

Hund i senga er uhygienisk, ferdig snakket.

Anonymkode: 17b2d...5f2

• Liker 5
Skrevet

Når du visste at kjæresten hadde hund og at hunden sover i sengen så får du nesten ta det som det er.

Anonymkode: 9a7db...f9a

• Liker 1
Skrevet
ti10 skrev (4 minutter siden):

Urimelig, ja. Hunden har ikke kalender og skjønner ikke at det som er lov lørdag og søndag ikke er lov i uka. Det er bare forvirrende, da er det bedre at den ikke får komme opp i det hele tatt.

Og ærlig talt, hvis du tåler den i senga to dager i uka, tåler du den vel de fem andre også?

Mulig det var litt uklart, men hunden er i senga om morgenen, den sover ikke med oss i helgene. Sengetøyet skiftes på søndager. 

ts

• Liker 1
Skrevet

Hund i senga er ekkelt. Så jeg kommer faktisk ikke til å flytte sammen med en mann som krever å få ha hund i senga i første omgang. 

det sagt, når han kommer med et kompromiss, å så bare snur på det senere når det passer han, det funker ikke. Da har han jo rett og slett bare lurt deg. 

Anonymkode: 8c9a5...587

• Liker 3
Skrevet

Hund i sengen er deal-breaker. Fysj og æsj. 

Anonymkode: e33f5...567

• Liker 3
Skrevet

Fullstendig uaktuelt å ha dyr i sengen. Samme om det er hund eller katt. 

• Liker 2
Skrevet

Hund i senga - 🤢 Så ufattelig uhygienisk. Hunden tåler fint å sove i sin egen seng, og dette er neppe noe den depper over i lang tid. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mulig det var litt uklart, men hunden er i senga om morgenen, den sover ikke med oss i helgene. Sengetøyet skiftes på søndager. 

ts

Men uansett, den blir forvirret hvis den av og til får lov og andre ganger ikke. Det er det samme med hunder som med unger, det er viktig at man er konsekvent ;) 

Skrevet

Aldri i livet  om jeg hadde tillatt en hund i senga mi. 
Enkelte hundeeiere er nesten fanatiske når det gjelder hund. 
De glemmer at det er forskjell på hund og mennesker, og stiller krav til en partner som er ganske urimelige, akkurat som i TS sin historie. 
Hvis en ikke greier å stenge hunden ute fra soverommet så bør en avstå fra kjærester inntil en knekker koden 

Anonymkode: e9a5c...b27

• Liker 3
Skrevet

Hund i senga er EKKELT! Tenk hvor mye den går i og snuser i i løpet av en dag. Ikke noe en ønsker oppi egen seng. 
Eksen likte hunden i senga, det var en stor schæfer, jeg syntes det var veldig enkelt. En gang satte eksen også hundens bur i senga. Deal breaker, det ble slutt. 
Du er ikke kjip og urimelig - hunden tåler fint egen hundeseng eller bur om natta. 

Anonymkode: efb80...d68

• Liker 2
Skrevet
ti10 skrev (Akkurat nå):

Men uansett, den blir forvirret hvis den av og til får lov og andre ganger ikke. Det er det samme med hunder som med unger, det er viktig at man er konsekvent ;) 

Helt enig i det altså! Det kompromisset var nok ikke det beste. 

ts 

Skrevet
kvinneguide skrev (9 minutter siden):

Bedside crib er løsningen her.

Har googlet, men finner ikke noen som kan passe. Har du link? Eller er det kanskje noe man må bygge selv? 

ts

Skrevet

Som singel ja, 

I samboerskap og parforhold nei. 

Så egentlig er det ikke bra å venne hunden til å sove i sengen for det blir et helvete og dårlig samvittighet når man får partner. 

Jeg vil ikke ha hundehår og hundebæsjpartikler på tissen min som ofte vil være i aktivitet i den sengen, og heller ikke en hund som er vant med å være på soverommet så man må drive å stenge den ute for å ha sex og sånn. Å sove tre stk blir fort for varmt også. 

Best å lære den å sove i stua 

Hilsen hundeelsker

Anonymkode: 1de10...4e1

• Liker 2
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hund i senga er EKKELT! Tenk hvor mye den går i og snuser i i løpet av en dag. Ikke noe en ønsker oppi egen seng. 
Eksen likte hunden i senga, det var en stor schæfer, jeg syntes det var veldig enkelt. En gang satte eksen også hundens bur i senga. Deal breaker, det ble slutt. 
Du er ikke kjip og urimelig - hunden tåler fint egen hundeseng eller bur om natta. 

Anonymkode: efb80...d68

Dette må være tull? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...