Gå til innhold

Er dette kvinnefella

Anbefalte innlegg

Skrevet

En venn  bor sammen med sin kjæreste i hans bolig hvor hun også betaler + kjøper mat. De eier bil men bare han står som eier og på lånet men hun betaler halvpart. 
Hva bør jeg anbefale henne og gjøre for hun skjønner ikke at jeg synes dette er rart 

Anonymkode: e3bab...6ca

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hun betaler lånet på en bil hun ikke eier? Får hun også igjen en viss prosent av salgssummen om bilen skal selges? 

Anonymkode: bc676...04e

• Liker 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Nei, dette er ikke kvinnefella.

Mener du at hun skal gå bo gratis og bruke bilen gratis?

Kvinnefella er gå i redusert stilling for å ta seg av barna og betaler for "pynteputer", mens han jobber og investerer i bolig og annen formue.

Skrevet

Tenker det er greit at hun betaler for å bo og bruke bil, hvilken sum må de bli enige om. Hun burde på litt lengre sikt tenke på å kjøpe bolig hun å, enten ved å kjøpe seg inn i hans, eller at de flytter og kjøper noe sammen. Bil er alltid ett tapsprosjekt som bare koster penger, så der usikker på hva du tenker hun skal betale der, den taper seg jo masse i verdi.

Anonymkode: 09df0...4e4

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (6 minutter siden):

Nei, dette er ikke kvinnefella.

Mener du at hun skal gå bo gratis og bruke bilen gratis?

Kvinnefella er gå i redusert stilling for å ta seg av barna og betaler for "pynteputer", mens han jobber og investerer i bolig og annen formue.

Litt uenig her. Kvinnefella er å dele utgifter slik at han betaler alt som holder seg i verdi og hun betaler alt som konsumeres.

Men enig i at hun ikke skal bo og kjøre gratis. Like lite som mannen skal spise gratis.

Anonymkode: 7bdee...3d4

• Liker 7
  • Nyttig 1
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Litt uenig her. Kvinnefella er å dele utgifter slik at han betaler alt som holder seg i verdi og hun betaler alt som konsumeres.

Men enig i at hun ikke skal bo og kjøre gratis. Like lite som mannen skal spise gratis.

Ehh ja... var det ikke omtrent det jeg skrev da. Hun betaler "pynteputer" og han investerer i bolig.

Skrevet
Anonym Brukar0 skrev (11 minutter siden):

Ehh ja... var det ikke omtrent det jeg skrev da. Hun betaler "pynteputer" og han investerer i bolig.

Nei, du skrev redusert stilling. Det behøver det ikke å være.

• Liker 2
Skrevet

Mener  jo seff at hun skal betale for seg men ikke på hans gjeld. Burde jo kjøpt seg inn eller betalt mindre . 
ja hun betaler halvparten av bil lånet som står på han. Så hvis det blir slutt så har hun ingenting .det hadde aldri jeg gjort iallefall. 

• Liker 1
Skrevet

Dersom han står som eier på alt på papiret, bør de lage en avtale (skriftlig) om at hun faktisk eier en ideell halvpart.

Anonymkode: c3581...fae

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Mener  jo seff at hun skal betale for seg men ikke på hans gjeld. Burde jo kjøpt seg inn eller betalt mindre . 
ja hun betaler halvparten av bil lånet som står på han. Så hvis det blir slutt så har hun ingenting .det hadde aldri jeg gjort iallefall. 

Hvis hun har nytte av bilen er det jo en selvfølge at hun betaler for det.

Det er helt vanlig å ikke kjøpe seg inn i en leilighet før man er sikkert på at det fungerer. Hun måtte jo betalt uansett hvor hun bor og hun har jo mulighet til å spare til egenkapital nå siden hun sikkert betaler mindre enn hun ville gjort hvis hun leide alene.

Skrevet

Selvfølgelig skal hun betale for å bo! Alternativet er at hun tar opp lån og kjøper seg inn.

Just now, AnonymBruker said:

Dersom han står som eier på alt på papiret, bør de lage en avtale (skriftlig) om at hun faktisk eier en ideell halvpart.

Så om han ikke gir henne halve huset sitt så går hun i kvinnefella?

Anonymkode: 9eb8c...19c

Gjest Anonym Brukar0
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Halvpart? Det avhenger vel av hvor mye hun har betalt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Dersom lånet står på ham bør bilen og stå på han. Dersom hun ikke bruker bilen bør hun heller ikke betale. Det kan være så enkelt at han har stilt sikkerhet i boligen for bil lånet, kanskje det hele henger greit sammen? Skulle det skjære seg mellom de to kan hun bare reise uten gjeld og uten bil, gevinst eller tap sitter han igjen med, bil er nesten alltid tap. Hun bør vurdere å kjøpe seg inn i boligen.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

En venn  bor sammen med sin kjæreste i hans bolig hvor hun også betaler + kjøper mat. De eier bil men bare han står som eier og på lånet men hun betaler halvpart. 
Hva bør jeg anbefale henne og gjøre for hun skjønner ikke at jeg synes dette er rart 

Ikke rart om hun betaler for å bo?

Ingen kan bo gratis. 

Bil er alltid ett tapsprosjekt, og er dyrt å eie. Så om hun har biltilgang uten ansvar til en billig penge, er hun jo heldig.

Anonymkode: 4b161...a91

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...