Gå til innhold

Hvordan er praksis opplagt på GLU 1-7?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen med innspurt? Er det forventet å gjøre skolearbeid samtidig som mann er ute i praksis? 

Vanskelighetgrad? 

Anonymkode: a129a...8b3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg som praksislærer på skole, og har hatt mange studenter gjennom årene. Likt for alle disse er at de har en oppgave gitt av studiestedet i tilknytning til praksis. Denne varierer etter hvilket år de er i, og i ulike fag. Noen har hatt en i ped. og en i norsk feks. Dette har vært en gruppeoppgave for studentgruppen som er på samme sted i praksis, og de fremfører når de kommer tilbake på studiestedet etter endt praksis. Denne kan feks. være en observasjonsoppg. (gjerne førsteårsstudenter).

I tillegg er jo studentene på jobb når de er i praksis, og det er forventet at de planlegger undervisning og gjør andre oppgaver i tilknytning til praksisskolen. Noen er pålagt å skrive logg hver dag også. 

Anonymkode: 70150...51a

Skrevet

Hos oss er det praksislogg hver uke som leveres til praksislærer. I tillegg får vi en oppgave fra universitet som er knyttet til praksis som skal presterer for medstudenter etter praksis på vårsemesteret. Når det gjelder skolearbeid ellers er det opp til hver enkelt student. De fleste gjør lite eller ingenting da det kan være utrolig slitsomt med praksis. Ofte er praksisskolen et stykke unna og dermed kan det fort gå 10-12 timer fra man går ut døra til man er hjemme igjen. I tillegg kan det være lekser og prøver som man må se gjennom osv. Tipset er, særlig dersom du er førsteårsstudent, er å ha lite forventninger til arbeid utenom. Det er en bonus om du får lest til eksamen. Jeg jobber også 50 prosent på kveldstid, så har bare noen få timer fritid i uka under praksis og nyter stort sett den tiden. Ser likevel for meg at i år blir vi nødt til å skrive en del på en stor fordypningsoppgave da det er innlevering kort tid etter praksis.

Anonymkode: 862d4...f36

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...