AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Jeg bor 3 timer unna og har en ett åring. Får ikke lov å ha overnatting av dattera mi annenhver helg, men kun ha henne noen timer annenhver lørdag. Syns dere mor er urimelig? Mor mener det er langt fra for en ett åring. Anonymkode: 9f035...590
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Enig med henne. Anonymkode: cc0a3...d4f 3 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Hva vi syns er helt uvesentlig, vi kjenner ikke deg, mor eller barnet. Vi har null forutsetninger til å vite hva som er barnets beste i dette tilfellet. Har dere vært til mekling hos familievernkontoret? Eventuelt får du ta saken til retten, om mor nekter å forholde seg til det fvk har bestemt. Anonymkode: bea27...549
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva vi syns er helt uvesentlig, vi kjenner ikke deg, mor eller barnet. Vi har null forutsetninger til å vite hva som er barnets beste i dette tilfellet. Har dere vært til mekling hos familievernkontoret? Eventuelt får du ta saken til retten, om mor nekter å forholde seg til det fvk har bestemt. Anonymkode: bea27...549 Fvk bestemmer ingenting. Anonymkode: 6c99c...18c 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 Hvorfor flytter du ikke nærmere barnet sånn at det blir lettere å holde kontakten ? Det ligger i sakens natur at en ettåring er ganske knyttet til sin mor, og det kan bli for tøft for den lille å dra på overnatting annenhver helg. Det er anbefalt å vente til 3 års alder før en går på en 50/50 ordning iallefall. En overnatting innimellom lenger frem burde være mulig. Men du bor for langt unna ! Anonymkode: 43fde...436 3 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fvk bestemmer ingenting. Anonymkode: 6c99c...18c Nettopp derfor jeg skrev at far må ta det til retten om mor nekter å etterfølge det som er bestemt under meklingen.. Uttrykte meg litt feil, og jeg skjønner at jeg må skrive det slik at du og andre får det inn mer t-skje😊 Rettesle til ts og ab18c: det dere ble enig om hos fvk, eventuelt det fvk foreslo og dere skrev under. Om dere ikke ble enig om noe som helst, så får du ta det til retten. Anonymkode: bea27...549
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nettopp derfor jeg skrev at far må ta det til retten om mor nekter å etterfølge det som er bestemt under meklingen.. Uttrykte meg litt feil, og jeg skjønner at jeg må skrive det slik at du og andre får det inn mer t-skje😊 Rettesle til ts og ab18c: det dere ble enig om hos fvk, eventuelt det fvk foreslo og dere skrev under. Om dere ikke ble enig om noe som helst, så får du ta det til retten. Anonymkode: bea27...549 Du behøver ikke å være nedlatende. Det er mange som tror at fvk har noen slags bestemmelsesmyndighet og det er viktig at de ikke blir villedet til å tro det. Anonymkode: 6c99c...18c 2
Snuppiluppi84 Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 Enig med mor. Barnet er for lite og du bor for langt unna. 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 Du treffer barnet for sjeldent til at overnatting er aktuelt siden barnet er så ungt. Anonymkode: cfc6a...370 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #10 Skrevet 6. september 2022 Barnets beste betyr at samvær og overnatting skal være ut ifra hva som fungerer godt for barnet. Ikke hva som gir foreldre praktisk logistikk, så får barnet bare tåle det. Anonymkode: e39c7...9db 2
TeamWP Skrevet 6. september 2022 #11 Skrevet 6. september 2022 Ut i fra informasjonen du gir er jeg nok enig med mor og de som skrev over meg.. 2
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #12 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (På 6.9.2022 den 18.57): Jeg bor 3 timer unna og har en ett åring. Får ikke lov å ha overnatting av dattera mi annenhver helg, men kun ha henne noen timer annenhver lørdag. Syns dere mor er urimelig? Mor mener det er langt fra for en ett åring. Anonymkode: 9f035...590 Ja hun er urimlig.. sikkelig hurpe i grunn Anonymkode: e8cd7...1e6 1
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #13 Skrevet 8. september 2022 AnonymBruker skrev (På 6.9.2022 den 18.57): Jeg bor 3 timer unna og har en ett åring. Får ikke lov å ha overnatting av dattera mi annenhver helg, men kun ha henne noen timer annenhver lørdag. Syns dere mor er urimelig? Mor mener det er langt fra for en ett åring. Anonymkode: 9f035...590 Ungen er ett år, så ikke heldig med hele helger ennå. Var stemor til ei på 1,5år. Men så det ble mye uro for ungen. Vi lykkes bedre året etter og hentet i barnehagen og hadde hel helg. Så her må også du ta hensyn til belastningen på barnet. Men om fu har mulighet til overnatting på stedet der barnet bor, bør du kunne besøke både lør og søn. Anonymkode: cd4c0...5ed
AnonymBruker Skrevet 8. september 2022 #14 Skrevet 8. september 2022 Min bror bodde langt unna barnet og fikk være hos en eldre dame de helgene han skulke besøke barnet. Var ei som stilte seg til disposisjon for sånt. Anonymkode: cd4c0...5ed
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå