AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Jeg har 3 venner fra jobb, men vi er ikke sånn skikkelig gode venner…og jeg har ofte ikke lyst til å finne på ting med dem fordi vi passer ikke helt sammen. Jeg skammer meg skikkelig og finner på å lyve om ting jeg har gjort med «venner» fordi de snakker hele tiden om sine venninner/legger ut bilder. Nå som jeg har blitt mor skal jeg prøve å bli kjent med andre mammaer gjennom mammagrupper o.l. Noen andre som har det på samme måte? Anonymkode: 4863f...5d1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Jeg hadde ingen venner i 20-årene. Hele tiden bekymret jeg meg for at folk skulle finne ut at jeg ikke hadde venner. Å skjule det førte faktisk til at jeg fremsto avvisende og greide derfor ikke å få venner på grunn av det. Så skjedde det noe i 40-årene. Jeg åpnet meg mer for å bli kjent med folk. Nå har jeg tre venner. Så jeg råder deg å ikke skamme deg hvis du kan klare det og ikke tenke på at potensielle nye venner vil bry seg om at du ikke har venner. For det er eneste måten å komme ut av en ond sirkel. Håper du får en hyggelig barselgruppe. Bare vær normalt hyggelig og ta litt initiativ. Men ikke klandre deg hvis det ikke utvikler seg vennskap. Noen ganger blir det bare en kortvarig relasjon, ikke noe galt med deg fordi. Jeg ville aldri tenkt negativt om noen som ikke har en venn. Så lenge jeg liker personen spiller det ingen rolle for meg. Jeg liker ikke folk som er veldig invaderende så hvis det er en ensom person som blir fryktelig masete ville det vært problematisk. Men aldri ellers. Anonymkode: 4b091...8d5
Eneri Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Du har da ingenting å skamme deg over for det? Jeg tenker aldri over hvorvidt folk framstår som om de har mange venner eller ikke. Kanskje har man flyttet endel, kanskje har man vært alene om omsorg for barn, hatt syke barn som krevde så mye oppfølging at man selv måtte vike med egne sosiale behov osv. Eneste er visst man hadde behandlet folk på en stygg eller skremmende måte og dermed MISTET venner man i utgangspunktet hadde Å få barn gir en større krets å finne venner i. Barselgruppe, foreldre til ungenes barnehagevenner , voksne du møter ifbm barnets fritidsaktiviteter og skolegang, FAU, styre og stell i barnehage og idrettslag/korps osv.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 Jeg har ingen nære venner. Har ei som var litt nær veninne, men så fort hun fikk seg kjæreste så forsvant hun. Familien har jeg nesten ikke kontakt med. Eksen gjorde det slutt i sommer. Er alene stort sett alltid, herunder bursdager, jul, nyttår, ferier etc. Jeg jobber med å akseptere at jeg kommer til å tilbringe livet alene. Ved å jobbe med å akseptere det så blir gjerne hverdagen litt lettere. Hvert fall håper jeg det. Anonymkode: ff8be...158 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå