Gå til innhold

huseiere.........

Gjest wellpapp

Anbefalte innlegg

Gjest wellpapp
Skrevet

Har skrevet en tråd her tidligere ang våre huseiere. leier et frittstående hus og har hatt noen problemer med at dem ofte ringer på, kommer stormendes inn, har klaget på at det ikke var ryddig, klaget på att søpla ikke ble sortert, at jeg sov kl 10.30 en dag og masse mer.

Vi er helt normale mennesker, har det rent hjemme men noen ganger litt rot. Liker å få beskjed før besøk, spesielt fra huseierne og dette har vi sagt ifra om tre ganger. Skjønner hvis dem vill in og se hur vi har det men da må dette avtales. Er det andre ting synes vi det kan taes per tlf.

Vi har sortert søpla etter den info vi fikk når vi flyttet in, etter det har vi sortert enda mer og det vi skal.

Jeg har vært igjennom en periode med depresjon og sosial angst, mår mye bedre nå og studerer, men føler at det kommer litt tilbake pga av dette.føler meg ikke hjemme i mitt eget hjem.føler meg ikke behandlet med respekt og som en voksen.

Har veldig angst for å sleppe dem in hit nå, prestasjonsangst, for de vil nok finne noe å klage på uansett!Vi har dyr og det er bare helt shina og nyvvaska her akkurat den dagen det er nyvaska-en dag i uka. Ellers er det noen hybelkaniner og vanlige ting som det blir når man lever et sted.

Jeg er mye feigere en sambo, tør ikke si ifra, føler at jeg ikke har noe å komme med da vi ikke eier dette stedet.Klarer ikke å slappe helt av når ikke han er hjemme, for man vet aldri når dem kommer.

Nå sist hadde dem vært her og raket. Vi hadde ikke tenkt gjøre det fordi plenen er dårlig og tenkte at dette da skulle fungere som kompost. Så, det var ikke av latskap, men en tanke bak. Jeg mener at hvis dem mente vi skulle gjort det så kunde dem bare ringt og sagt det. Vi har også et lite kjellerkott som er ulåst og åpnes fra utsiden. Er ikke isolert eller noe, så kan ikke oppbevare noe av verdi der. Vi får sinnsykt mye plast og papir hver måned og sist misset vi å sette det ut når det var henting. Så vi hadde 4 sekker med brettet skylt og vasket plast og papir der ute. Vi lagrer det der for vi kan jo ikke ha det inne. Setter dem selvfølgelig ut til neste henting.

Dem hadde åpnet dette og sjekket vad det var i sekkene og vi fikk kjeft fordi vi ”oppbevarte søppel der” pluss at det sto noen potter på gården. MINE potter og de stod pent og pyntelig mot veggen.3-4stk.

Føler meg krenkt og missoppfattet. Har dem virkelig lov til å gjøre så her?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Huseiere kan ikke låse seg inn i deres leilighet. Det er faktisk innbrudd.. De skal spørre om lov før de kommer på besøk.

Jeg har selv opplevd noe liknende. Hadde en huseier som stadig låste seg inn i leiligheten for å sjekke varmsvannstanken etc.. Noen ganger ringte han p først, men det er ikke alltid man har lyst på besøk :frustrert: Til slutt måtte jeg si at hvis han fortsatte med dette, så ville jeg anmelde han for innbrudd. Etter det så ringte han før han kom, men forholdet mellom oss var kjølig, for å si det mildt.. Jeg flyttet så fort jeg hadde anledning.

Gjest wellpapp
Skrevet

takk for svar, men jeg skrev kanskje litt utydelig.Dem har aldrig låst seg in her, men å gå i uterom støke på i "haven vår"osv er vel en slags inntrång det og?Dem ringer ganske ofte på døren og en gang presset dem seg bare in.

Vet ikke om dem går in når vi ikke er her da...

Skrevet

Skjønner at dette er frustrerende.. Og Susanne har helt rett, de har ikke lov til å låse seg inn i deres lelighet.. De har heller ikke noe med hvor ryddig/rotet dere har det.. Jeg hadde ikke funnet med i dete. Og hadde sagt klart i fra at om de ikke slutter med dette, så hadde jeg sagt opp!

Skrevet

Dem sier fra seg eiendommen i det dem leier ut så ja-dem har inget i "din have" å gjøre så lenge du leier der.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...