Tt12 Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Jeg ønsker å finne meg en partner, men er desverre ikke så god på å flørte. Har en autsime diagnose så jeg er nok sosialt litt klossete. Dette gjør at jeg i alle sosiale sammenhenger er veldig forsiktig. Da jeg nok ikke vil klare å oppfatte mere diskre sosiale signaler om at de ikke er intressert eller at de er intressert. Dette gjelder ikke bare innen dateing men også iforhold til vennskap. Passer derimot på å alltid fortelle folk at jeg setter pris på å bli inviterte når jeg blir det. Så jeg lurer på hva kan jeg gjøre for at kvinner skal ta kontakt meg meg ?
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Du må trene deg selv sosialt. Går du til psykolog og adferdsterapeut? Går du på et dagsenter eller har en jobb du omgås andre mennesker? Er du med på sosiale aktiviteter med venner eller med på sosial aktivitet for å møte venner? Mye du kan gjøre for å bli flinkere sosialt før du begynner å tenke på dame. Det er veldig bra at du passer på å si at du blir glad for å bli invitert med på ting, deltar du også eller takker du nei? Har du noen nære venner du kan betro deg til og be om å hjelpe deg sosialt? Jo mer øvelse jo flinkere blir du sosialt. Etterhvert blir du trygg nok på å snakke med jenter og jeg anbefaler deg å ha noen venninner som du snakker om usikkerhetene dine med som også kan hjelpe deg litt. Venninner! Ikke jenter du etterhvert prøver å flørte med! Det er veldig viktig at du skjønner at jenter kan være gode venner og ikke bare kjærester. Det er verdifullt å ha vennskap med jenter og ikke alltid prøve å komme seg ut av vennesonen. Når du blir bedre sosialt med masse sosial eksponering og øvelse så vil det være lettere for nye å bli kjent med deg og da kan dere bli kjent og hvis du liker en jente du har blitt kjent med så kan du spørre om hun ser deg som venn eller noe mer. Hvis hun sier noe mer så kan du spørre om hun vil bli med på date Anonymkode: 6651f...8b7 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Tt12 skrev (23 minutter siden): Jeg ønsker å finne meg en partner, men er desverre ikke så god på å flørte. Har en autsime diagnose så jeg er nok sosialt litt klossete. Dette gjør at jeg i alle sosiale sammenhenger er veldig forsiktig. Da jeg nok ikke vil klare å oppfatte mere diskre sosiale signaler om at de ikke er intressert eller at de er intressert. Dette gjelder ikke bare innen dateing men også iforhold til vennskap. Passer derimot på å alltid fortelle folk at jeg setter pris på å bli inviterte når jeg blir det. Så jeg lurer på hva kan jeg gjøre for at kvinner skal ta kontakt meg meg ? Ingenting. Du må jobbe med deg selv og lære deg å ta kontakt Selv Anonymkode: 51b80...95c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Tt12 skrev (30 minutter siden): Jeg ønsker å finne meg en partner, men er desverre ikke så god på å flørte. Har en autsime diagnose så jeg er nok sosialt litt klossete. Dette gjør at jeg i alle sosiale sammenhenger er veldig forsiktig. Da jeg nok ikke vil klare å oppfatte mere diskre sosiale signaler om at de ikke er intressert eller at de er intressert. Dette gjelder ikke bare innen dateing men også iforhold til vennskap. Passer derimot på å alltid fortelle folk at jeg setter pris på å bli inviterte når jeg blir det. Så jeg lurer på hva kan jeg gjøre for at kvinner skal ta kontakt meg meg ? Jeg skjønner veldig godt at det er forvirrende og overveldende. Det er vanskelig for de som ikke er på spekteret også å få seg kjæreste og venner. Jeg tror det blir vanskelig å få jenter til å ta kontakt, fordi ofte tenker de at det er mannen som skal være aktiv og den som tar kontakt. Kan det kanskje være en idé å ta kontakt med autismeforeningen og høre om de har noen tips? Der kan du få kontakt med en likeperson, en som har de samme utfordringene. Anonymkode: de9a9...ab0 1
Tt12 Skrevet 6. september 2022 Forfatter #5 Skrevet 6. september 2022 Jeg har jobb 100% har venner og deltar på en rekke sosiale aktiviteter hver uke. Har ingen problemer med å snakke med jenter i en profesjonel eller normal bekjent / vennlig setting. Det jeg har problemer med er å gjenkjenne når personer ønsker å gå fra bekjent til noe mer. Dette gjelder også vennskap, Men det har løst seg ved at bekjente har invitert meg med på andre aktiviter. Slik som fester eller anen sosial aktivitet hjemme hos de. Dette virker ikke å fungere med hensyn til å finne seg en partner, så slik jeg ser det betyr det enten at ingen er intressert i meg. Eller at noen kansje er det men pågrunn av samfunesmessig normer forventer de fleste damer at jeg skal ta kontakt. Gjerne da etter å ha sendt noen mere diskre hint om at de er intressert i at jeg tar kontakt. Hint jeg nok ikke vil klare å oppfatte. Dette er ikke noen jeg kan fikse desverre.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ingenting. Du må jobbe med deg selv og lære deg å ta kontakt Selv Anonymkode: 51b80...95c Ikke hør på denne! Damer som venter på at mannen skal sjekke er ikke damer du bør gå for. De beste damene tar kontakt selv, og de er tydelig nok til at du forstår det. Anonymkode: e0051...015 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 Det beste tipset for at kvinner skal like deg og ta kontakt, er forøvrig å engasjere deg i samfunnet, hjelpe mennesker (gjerne eldre, så det ikke misforståes), bidra med ting der du kan. Et tips kan også være at noen du kjenner, setter opp en blind-date. Men det må være noen som kjenner både deg og henne godt. Anonymkode: e0051...015
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 Tt12 skrev (14 minutter siden): Jeg har jobb 100% har venner og deltar på en rekke sosiale aktiviteter hver uke. Har ingen problemer med å snakke med jenter i en profesjonel eller normal bekjent / vennlig setting. Det jeg har problemer med er å gjenkjenne når personer ønsker å gå fra bekjent til noe mer. Dette gjelder også vennskap, Men det har løst seg ved at bekjente har invitert meg med på andre aktiviter. Slik som fester eller anen sosial aktivitet hjemme hos de. Dette virker ikke å fungere med hensyn til å finne seg en partner, så slik jeg ser det betyr det enten at ingen er intressert i meg. Eller at noen kansje er det men pågrunn av samfunesmessig normer forventer de fleste damer at jeg skal ta kontakt. Gjerne da etter å ha sendt noen mere diskre hint om at de er intressert i at jeg tar kontakt. Hint jeg nok ikke vil klare å oppfatte. Dette er ikke noen jeg kan fikse desverre. Skjønner! Du høres velfungerende ut og å ha autisme gjør deg ikke til noen dårligere partner, ville bare si det Dette med hint og sånn er ikke lett for oss uten autisme heller og selv foretrekker jeg å være rett frem og at menn er rett frem med meg ellers blir det fort misforståelser. Jeg tenker at speeddating kan være en god øvelse for deg hvis det er noe sånt i din by! Da vet man fra før at alle som er der er på jakt etter partner, da slipper man disse hintene men blir kjent og interessert basert på felles interesser, livsstil og felles mål for livet. jeg syns også at du kan være åpen med de nærmeste vennene dine, ikke med alle men med en kompis og en venninne å si at "Jeg vil gjerne lære meg å bli bedre på å tolke signaler og å flørte, kan du hjelpe meg? Kan du si fra til meg hvis en jente hinter og jeg burde be hun på date? Si fra til meg hvis jeg gjør noe merkelig? Og hjelpe meg å dra igang samtalen når du merker at jeg sliter?" Jeg har sosial angst og har alliert meg med en venninne som sparker meg litt igang når hun ser at jeg sliter og er nervøs, og som jeg kan spørre om "Sa jeg noe rart nå?", "Kan jeg snakke med han mer?" og få et ærlig svar. Det hjelper veldig godt Anonymkode: 6651f...8b7 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 Tt12 skrev (23 minutter siden): Jeg har jobb 100% har venner og deltar på en rekke sosiale aktiviteter hver uke. Har ingen problemer med å snakke med jenter i en profesjonel eller normal bekjent / vennlig setting. Det jeg har problemer med er å gjenkjenne når personer ønsker å gå fra bekjent til noe mer. Dette gjelder også vennskap, Men det har løst seg ved at bekjente har invitert meg med på andre aktiviter. Slik som fester eller anen sosial aktivitet hjemme hos de. Dette virker ikke å fungere med hensyn til å finne seg en partner, så slik jeg ser det betyr det enten at ingen er intressert i meg. Eller at noen kansje er det men pågrunn av samfunesmessig normer forventer de fleste damer at jeg skal ta kontakt. Gjerne da etter å ha sendt noen mere diskre hint om at de er intressert i at jeg tar kontakt. Hint jeg nok ikke vil klare å oppfatte. Dette er ikke noen jeg kan fikse desverre. Om det er noe trøst, så forstår de færreste menn hint. Jeg har selv en sønn som er på autisme spekteret. Han har hatt kjærester, men får problemer i lengre forhold. Nå øver han seg på å speile følelser. Noe som har hjulpet han godt. Anonymkode: c192e...22c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #10 Skrevet 6. september 2022 Min bror er veldig lik deg. Han har også en autismediagnose men ellers i 100% jobb. Jeg tenker du bare skal si rett ut til både venner og jenter at du ønsker deg en kjæreste men er utrolig dårlig på å tolke signaler. Bare si det rett ut når det passer seg. Det enkle og tydelige er ofte det beste, for da vet jentene nøyaktig hvordan de skal forholde seg til deg. Man må dessuten ikke kunne flørte så mye for å få seg kjæreste. Det holder langt med komplimenter, blikkontakt og bare være nysgjerrig på den andre. Og de enkleste komplimentene er de beste. Fine øyne, pene klær, god personlighet. Jeg som kvinne verdsetter dette mye mer enn sånn vag rampete flørting som bare gjør meg utilpass. Steg 1: bare vær snill og hyggelig med jentene og gi komplimenter og få dem til å føle seg sett, kan godt være høflig og vennskapelig Steg 2: fortell at du er sykt dårlig til å tolke signaler men at du ønsker en kjæreste (trenger ikke si at du har autisme) Steg 3: forsett å vær hyggelig. Hvis jenta liker deg vil hun mest sannsynlig forstå at nå er ballen på hennes side og at hun må være tydelig Maaange menn jeg har møtt oppigjennom tidene har fortalt meg rett ut at de er utrolig dårlig på å ta hint fra jenter. Og ingen av dem har en autismediagnose. Anonymkode: 6e6c0...b0b 1
Tt12 Skrevet 6. september 2022 Forfatter #11 Skrevet 6. september 2022 Takk for svar jeg har desverre ikke noen venninner, men de fleste av mine venner er godt etablerte med damer og barn så kan kanskje ta å høre med dem. Selv om det føles ganske flaut og ikke klare og ordene dette selv. Skal undersøke dette med speed dateing, jeg bor på en forholdvis liten plass men det kan tenkes at slik blir organisert her. Jeg bruker å være veldig tydelig med vennene mine om hvorfor jeg liker å tilbringe tid med dem. Synes dette er viktig slik at de vet at jeg verdsetter dem selv om jeg i liten grad tar initiativ til at vi skal finne på ting. Høres ut som en lignende måte å oppføre seg mot en dame kombinert med at jeg forteller henne at jeg er dårlig på tolke signaler, kan være en bra måte å få kommunisert at vist hun ønsker noe mer så er jeg avhengig av ut hun er tydelig. Har aldri gjort noe slikt fordi jeg generelt sett ikke liker å fortelle folk om diagnosen men pågrunn av fordommer og muligheten for at det skremmer dem bort. Har også tenkt at dårlig på signaler er en ganske tydelig kode for autist.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå