AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Har jobbet i samme bedrift i nesten 11 år. Måtte si opp pga mobbing. Men å søke om dagpenger nå....Jeg skammer meg. Er det rart eller er det flere som føler det samme? Anonymkode: 7d272...570
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Får man dagpenger når man sier opp da? Anonymkode: e757e...30a
Ost Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Får man dagpenger når man sier opp da? Anonymkode: e757e...30a Ja, men er vel en "karantene" periode på 6 uker, eller noe sånt, om jeg ikke husker feil? Mulig det dobbelte - hvor du ikke får noe penger. Er ingenting galt i å søke dagpenger, betyr jo bare at du er "inbetween jobs", som man sier.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 18 uker karantene når man sier opp selv. Ikke skam deg. Du sa opp for en grunn. Hvis dette er noe legen din også er klar over kan du spørre om en legeerklæring med forklaring og da er muligheten større for å få dagpenger fortere. Anonymkode: b5f1c...083
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (1 time siden): 18 uker karantene når man sier opp selv. Ikke skam deg. Du sa opp for en grunn. Hvis dette er noe legen din også er klar over kan du spørre om en legeerklæring med forklaring og da er muligheten større for å få dagpenger fortere. Anonymkode: b5f1c...083 Fortere eller ei. Jeg føler bare at det er feil Anonymkode: 7d272...570
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 Mange tåpelige svar her som vanlig. På NAV.no står alt, du må ikke spørre her. Slutt når du vil, drit i hva andre sier. Det er viktig å slutte også, folk må lære seg det. Stort sett dårlige arbeidsforhold og miljø i alle bedrifter. Anonymkode: 6fd47...e2c
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 Jeg syns det er flaut å ha noe med NAV å gjøre, det er lagt opp til at man blir oppfattet som stakkarslig og evneveik hvis man er i tre meters radius fra døra på NAV kontoret. Anonymkode: 734b2...83b
Sofakona Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 Jeg har gått på dagpenger 3 ganger...det er ikke flaut...det er jo for at du skal ha bra økonomisk mens du søker på nye jobber.
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 Du må lese på NAV.no. Gjorde jobben deg syk? I så fall er det ikke sikkert du får 18 ukers karantene, du burde få en legeerklæring ASAP. Det er ikke flaut å få dagpenger, det er rettigheten din. Alle på NAV har taushetsplikt, ingen andre trenger å vite at du har søkt om dagpenger. https://www.nav.no/arbeid/arbeidsledig Anonymkode: 330c7...c0b
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Har jobbet i samme bedrift i nesten 11 år. Måtte si opp pga mobbing. Men å søke om dagpenger nå....Jeg skammer meg. Er det rart eller er det flere som føler det samme? Anonymkode: 7d272...570 Jeg har gått på dagpenger tre ganger, og aldri følt skam med det. Jeg har sett på det som noe helt nødvendig, og kortvarig. Tror aldri jeg har sagt det til noen da, jeg har bare sagt at jeg søker jobber. Men jeg snakker ikke om lønninger/utbetalinger uansett, utenom hva som er utbetalingsdato. Jeg mener det er en privatsak. Anonymkode: 21d11...909
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå