Gå til innhold

misunnelig på motsatt kjønn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er veldig misunnelig på det motsatte kjønn, skulle ønske at jeg var det motsatte kjønn, føler meg ikke som det motsatte kjønn, men skulle bare ønske jeg var det. Hvordan og hva bør jeg gjøre, andre som skulle ønsket de var det motsatte kjønn, er jeg trans ?

Anonymkode: e1cd5...746

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med legen din

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Ja slik er jeg også, har vært slik siden jeg var tenåring. Er rart men har aldri ønsket å være som andre jenter. Men har aldri tenkt tanken om å ta kjønnsoperasjon eller være transe eller slikt. Er femi og liker å pynte og style meg.

Anonymkode: 92d58...106

• Liker 1
Skrevet

Veldig mange jenter tror det å være mann er så mye bedre, så innser de at det er totalt motsatt og at verden er mye kaldere mot hankjønn. Så anbefaler å forbli dame hvis det er det du er.

Anonymkode: e9ea5...d86

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Veldig mange jenter tror det å være mann er så mye bedre, så innser de at det er totalt motsatt og at verden er mye kaldere mot hankjønn. Så anbefaler å forbli dame hvis det er det du er.

Man slipper seksuell trakassering, bli tatt mindre alvorlig/seriøst, føde, oppdra barn alene (for ofte) +++ 

Hvordan er det bedre å være kvinne? Fordi vi får sex lettere? 🙄

Anonymkode: e6b25...776

• Liker 13
  • Nyttig 1
Skrevet

Tenk å få være mann å ha en 24 timers syklus istedet for en 28 dagers en!!

Menn er som regel den samme ene mandagen til den neste, mens en dame kan være et helt annet menneske andre uken. 

Anonymkode: 0c1b2...790

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Man slipper seksuell trakassering, bli tatt mindre alvorlig/seriøst, føde, oppdra barn alene (for ofte) +++ 

Du får prøve selv. Du vil oppleve at ingen bryr seg en dritt om deg. Du vil bli mistenkeliggjort om du sitter på en benk der barn leker, du vil møte mye frekkere kundebehandlere å få mye dårligere service, du vil være mye mer utsatt for uprovosert vold og ran (spesielt svake transemenn) mm. Verden bli 10 ganger kaldere, men du får sikkert slippe litt slibrigheterg

• Liker 4
Skrevet

Jeg er glad jeg er mann fordi jeg slipper uønsket seksuell oppmerksomhet, og jeg er ikke redd for å bli voldtatt når jeg går alene i byen på nattestid. Er også glad jeg slipper mensen.

Jeg er ikke glad for å være mann fordi det minsker mulighetene for et forhold og få en familie. Jeg kan ikke sminke meg til et bedre utseende. Det er også hardere krav til menn om å prestere i arbeidslivet. Vi menn blir oftere einstøinger som ikke får oppleve nærhet. Menn blir ikke tatt på alvor på samme måte som kvinner hvis man viser sårbarhet. Det kommer ikke noen og gir deg en klem eller trøstende ord.

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, Anonymburker said:

Jeg er glad jeg er mann fordi jeg slipper uønsket seksuell oppmerksomhet, og jeg er ikke redd for å bli voldtatt når jeg går alene i byen på nattestid. Er også glad jeg slipper mensen.

Jeg er ikke glad for å være mann fordi det minsker mulighetene for et forhold og få en familie. Jeg kan ikke sminke meg til et bedre utseende. Det er også hardere krav til menn om å prestere i arbeidslivet. Vi menn blir oftere einstøinger som ikke får oppleve nærhet. Menn blir ikke tatt på alvor på samme måte som kvinner hvis man viser sårbarhet. Det kommer ikke noen og gir deg en klem eller trøstende ord.

Et balansert syn som sier at det er fordeler og ulemper med hvert kjønn...hva er dette? En enhjørning? :P

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at du ikke er transkjønnet. "Skulle ønske at jeg var" er noe annet enn "jeg er". Men skaff deg en partner som vil leke med deg og suppler garderoben.

• Liker 4
Skrevet

Du er ikke trans bare pga det. Jeg ville også ønsket å være mann. Kunne levd mye friere, hadde nok ikke vært utsatt for voldtekt, alle fremmede som tar meg i skrittet på byen, vært redd hver gang jeg gikk ute på kvelden, kunne ha kort hår uten å bli kalt for gutt, kunne spille fotball som barn uten å bli kalt for gutt, hadde blitt tatt mer seriøst i nåværende jobb, sluppet seksuell trakassering på forrige jobb, sluppet biler med farlige menn som stoppet meg, kunne kle meg som jeg ville, kunne gå uten sminke uten at noen skulle kommentere at jeg så syk ut, hadde sluppet å ha så mye ansvar i husholdningen, sluppet å føde og spjære hele underlivet.  Men det viktigste at jeg kunne være mer trygg og fri enn jeg er som kvinne. Det begrenser meg veldig på en million måter. 

Det er ikke fordi jeg heller identifiserer meg som mann at jeg heller ville vært mann men fordi å være kvinne er farlig. 

Det er  i følge FN mer dødelig å være kvinne i en verden med menn PGA hvordan menn behandler kvinner, enn risikoen for å dø av trafikkulykke, AIDS, malaria eller krig. Det gjelder alle kvinner i hele verden også i krigsrammede og malaria rammede land, ikke bare her hvor vi ikke har noe av det. 

Anonymkode: 42df9...906

• Liker 4
Skrevet
32 minutter siden, AnonymBruker said:

Du er ikke trans bare pga det. Jeg ville også ønsket å være mann. Kunne levd mye friere, hadde nok ikke vært utsatt for voldtekt, alle fremmede som tar meg i skrittet på byen, vært redd hver gang jeg gikk ute på kvelden, kunne ha kort hår uten å bli kalt for gutt, kunne spille fotball som barn uten å bli kalt for gutt, hadde blitt tatt mer seriøst i nåværende jobb, sluppet seksuell trakassering på forrige jobb, sluppet biler med farlige menn som stoppet meg, kunne kle meg som jeg ville, kunne gå uten sminke uten at noen skulle kommentere at jeg så syk ut, hadde sluppet å ha så mye ansvar i husholdningen, sluppet å føde og spjære hele underlivet.  Men det viktigste at jeg kunne være mer trygg og fri enn jeg er som kvinne. Det begrenser meg veldig på en million måter. 

Det er ikke fordi jeg heller identifiserer meg som mann at jeg heller ville vært mann men fordi å være kvinne er farlig. 

Det er  i følge FN mer dødelig å være kvinne i en verden med menn PGA hvordan menn behandler kvinner, enn risikoen for å dø av trafikkulykke, AIDS, malaria eller krig. Det gjelder alle kvinner i hele verden også i krigsrammede og malaria rammede land, ikke bare her hvor vi ikke har noe av det. 

Flere menn enn kvinner tar selvmord. Flere sitter i fengsel. Flere dør pga vold, og flere dør i ulykker. Flere menn er ensomme. Flere menn får aldri barn. Menn har kortere levealder. Sånn, der ble det litt mer balansert.

• Liker 4
Skrevet
Resignert skrev (15 minutter siden):

Flere menn enn kvinner tar selvmord. Flere sitter i fengsel. Flere dør pga vold, og flere dør i ulykker. Flere menn er ensomme. Flere menn får aldri barn. Menn har kortere levealder. Sånn, der ble det litt mer balansert.

For det første er ikke dette en tråd om hvem som har det værst.  For det andre så uttalte jeg meg om hvordan det er for meg å være kvinne og de begrensningene det medfører. Hvorfor respekterer du kvinner så lite at vi ikke kan fortelle noe om hva vi opplever uten at du skal prøve kontre det, tråkke det ned og rette fokus over på andre samfunnsproblemer? 

Du må gjerne lage deg en egen tråd om disse samfunnsproblemene men da regner jeg med at du gjør konkrete ting for å få bukt med de problemene også og ikke bare drar de opp for å dysse ned kvinners problemer. 

I tillegg så sier ikke det du nevner noe om hvem som har det værst som du prøver å lage det til en kamp om. Det er for eksempel fler kvinner enn menn som har angst og depresjon, fler kvinner enn menn som forsøker å ta livet sitt så at fler menn lykkes med det sier ikke noe om at mennene har det værst.  Alle de andre tingene du nevner er heller ikke kvinner sin skyld at menn har mindre konsekvenstenking og havner i flere ulykker spesielt i trafikken, at flere menn velger å bli kriminelle osv. Dette skjer jo som oftest som en konsekvens av deres egne handlinger og valg. De fæle tingene kvinner i høy grad utsettes for kommer også som en konsekvens av menns handlinger og valg, som overgrep, seksuell trakassering, undertrykking på skole og jobb, ikke være trygge, få friheten sin begrenset osvosvosv.

Igjen dette er ingen kamp om hvem som har det værst. Jeg syns det er ille de tingene hvor menn er overrepresentert, jobber aktivt for å endre disse problemene for menn og respekterer de som deler personlige erfaringer. Hadde du hatt respekt for kvinner så hadde du gjort det samme for kvinner og ikke kommer med sånne responser som du gjorde. 

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Virker så kjekt å være kvinne, sminke seg, lakke negler, kle seg som en vil, være feminin virker så gøy og deilig.

Anonymkode: e1cd5...746

Skrevet
DumTomat skrev (16 timer siden):

Et balansert syn som sier at det er fordeler og ulemper med hvert kjønn...hva er dette? En enhjørning? :P

Enig.

Jeg er selv veldig fornøyd med å være mann. Så lenge man ikke er rismisbruker og holder seg vekk fra vold og utenfor fengsel er det få bakdeler ved å være mann.

Da jeg var yngre følte jeg et visst ubehag ved å fylle alle macho-dominante forventninger til mannsrollen, men både  samfunnet og jeg har beveget oss i riktig retning i løpet av en generasjon.

Det er egentlig topp å være mann, og jeg ønsker det samme for kvinner.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Tror damer overvurderer hvor enkelt det er å være mann. I Norge 2022 tror jeg tvert imot det er både forvirrende og vanskelig for mange menn. Menn skal være både kvinne og mann i ett. Det samme gjelder jo kvinnen, men hun har nærmest perfeksjonert dette ut til fingerspissene. Når kvinner ikke lenger "trenger" mannen så er det vel han som sitter igjen som den store taperen? 

- K40

Ikke nødvendigvis et svar til TS dette, men et lite innspill siden det kommer innlegg der damer mener det er så mye bedre å være mann. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Ja slik er jeg også, har vært slik siden jeg var tenåring. Er rart men har aldri ønsket å være som andre jenter. Men har aldri tenkt tanken om å ta kjønnsoperasjon eller være transe eller slikt. Er femi og liker å pynte og style meg.

Anonymkode: 92d58...106

Jeg er mann og vil være det men liker å ha klær med mye farger og er da lit misunnelig  på kvinner som kan være lit mer fri

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Menn slipper ikke unna seksuell trakkasering. Det kan jeg skrice under på.. Og bli tatt mindre seriøst kommer ann på individet og ikke kjønn. 

Kvinner får mange fordeler. De blir tatt mye mere hensyn til i det offentlige rom, de kan smiske lett for å få fordeler og mye mere. Skole og utdanning er veldig tilrettelagt for kvinner og mye mere. Det er både positive og negativd sider med begge kjønn. 

Anonymkode: d197d...992

Skrevet

Det er forskjell på å ønske å være motsatt kjønn og å være trans. Og basert på det du skriver, så er du ikke trans og vil heller ikke få noen behandling så lenge du ikke lyver.

Å være trans er ikke noe man gjør for gøy. Det burde litt lesing på forumet her i relevante tråder vise lett. Hatet er stort. Det er fortsatt mange som mister familie, venner, sliter på jobb mm. Vold er nevnt +++

Anonymkode: 6b9b4...1e0

• Liker 1
Skrevet

Som barn ønsket jeg være gutt, husker jeg. Da gikk det mest på hvordan voksne behandlet gutter, og det at forventningene til gutter var helt annerledes enn de var til meg. 
Jeg følte ikke at jeg passet inn i forventingene til jenter, og at det var noe "feil" med meg. Jeg drømte om at jeg var gutt, og bli behandlet som en gutt, og ikke minst hatt "gutteforventninger" til meg.

Når jeg kom i tenårene var det helt greit å være jente med guttestil og gutteinteresser. Da fant jeg ut at jeg kunne være meg selv, være guttete i hverdagen, og likevel være "jentete" når jeg hadde lyst til det.

Som voksen er det litt avhengig av miljø. Jeg har hatt MANGE (mest litt eldre) mannlige ledere som har trykket meg ned, uten at det er noen grunn til det. Det er bare som om de forventer at jeg ønsker å ha "sekretæroppgaver" eller andre oppgaver som er mer klassiske "kvinneoppgaver", mens jeg egentlig har en tung faglig teknisk bakgrunn, og en stillingstittel som tilsier at jeg skal ha tunge fagtekniske oppgaver. 
Har heldigvis hatt både kvinnelige og mannlige ledere som har sett kompetansen min og løftet meg frem innimellom, ellers hadde jeg nok stagnert på et nivå som ikke ga meg noe som helst.
Men jeg skulle virkelig ønske jeg var mann i den bransjen jeg jobber. Jeg tror genuint jeg hadde hatt en mye mer ansvarsfull stilling og betydelig høyere lønn om jeg var det.

Ut over normer og forventninger og karrieremuligheter, så ser jeg ikke de helt store ulempene med å være kvinne, med unntak av at vi er fysisk underlegne de fleste menn, og derfor alltid må være bevisste så vi ikke setter oss i en "offersituasjon".  
Men jeg ser heller ikke de helt store ulempene ved å være mann. (Selv om jeg kan forstå at det må være slitsomt å hele tiden være bevisst på å ikke sette seg i en "mulig overgriper situasjon". Men det handler også litt om samfunnsforventninger i mine øyne.) 

Anonymkode: 8102c...f35

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...