Forfatterspire Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Som venner/crush/kjæreste. Eller som du har gjort mot andre. Gjerne da du var ung/i tenåringsårene. Trenger inspirasjon til en ungdomshistorie jeg skriver 😄
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Jeg la rekeskall i lufteluka til leiligheten hvor x bodde da jeg fikk vite at han skulle la dama han var utro mot meg med, flytte inn til seg. De bodde der en mnd før de flyttet. Jeg ga en anonym beskjed til husverten hans om at det ligger rekeskall i lufteluke-rommet. Ei ex-venninne la ut rykter om at jeg hadde lagt meg etter kjæresten hennes, brukte narkotika og hadde 3 potensielle menn til barnet - som jeg ikke bar på. Ingenting av dette er sant, men halve bygda trodde på det. Så jeg flyttet fra møkkaplassen og ga bygdedyret mat. Ei xvenninne brukte meg som skalkeskjul da hun datet en fyr bak ryggen på sin kjæreste. Bare at jeg var kompis med denne kjæresten. Jeg var fullstendig clueless om at jeg ble brukt som skalkeskjul, noe som ble avslørt da jeg møtte kompis på byen.. Han trodde hun var med meg, og jeg trodde hun var med han. Problemet økte når det viste seg at hun datet hans kompis, som også bodde i kollektivet med min kompis. Når dette ble avslørt, så ble denne kameraten kastet ut av kollektivet og jeg flyttet inn. En x av meg gjorde det slutt på gaten, med min venninne til stede. Sekundet etterpå står hun og han og råkliner rett foran øynene mine. Var typ 15 år, og jeg var seriøst forelsket. Verste var jo at jeg tidligere på kvelden sa at jeg ville at han skulle bli min første, men trakk meg i siste sekund når vi lå i senga. Det var ikke rett der og da, og det ble jeg plutselig glad for (var jo egentlig ikke forelska heller). Hadde en x som var glad i å løpe vekk fra meg når vi gikk ute. Han elsket at jeg løp etter han. Så sier han foran skolen et par uker senere at jeg er stygg og ekkel, så ekkel at han måtte springe fra meg. Det var faktisk veldig sårende. Anonymkode: b4486...a04
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #3 Skrevet 7. september 2022 Eksen min var utro mot meg med "venninna" si. Og han og hun var mye sammen med barna våre mens jeg ikke fikk bli med. Han ville "avlaste" meg som han sa. Og tok de med på turer med bobil. Og mens jeg var lykkelig uvitende, lekte de lykkelig familie sammen med mine barn. Det var helt forjævlig når det viste seg at de hadde involvert barna i denne løgnen. Ingen måtte si noe til mamma (altså meg) om at xxx var med, for da kunne mamma bli lei seg og da måtte de slutte å dra på gøyale turer. Viste seg at barna hadde fått med seg at de hadde kysset og hatt sex mens de var på tur. Han sa også at de kunne kalle henne for mamma da jeg ikke var med, for da hadde hun mammaplassen. Kom frem mye etter at jeg fant ut av dette og det ble skilsmisse. De var vel sammen et års tid før han var utro mot henne også. I dag er barna tenåringer og 2 av 3 har kuttet ut faren sin. De snakker av og til om hvor sykt han oppførte seg og hvordan han manipulerte dem til å tro at det var normalt at en annen tok min plass når jeg ikke var der. Anonymkode: 4b06f...884 10 10
Million Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 (endret) Da jeg var 20 og fremdeles bodde hjemme, så kom moren min en dag med et forslag til meg. Hun var kjæreste (ikke samboer) med en polsk fyr etter skilsmissen fra min far et par år tidligere. Dette forslaget hennes... hun foreslo at jeg kunne være så grei å gifte meg med en av hans polske kamerater mot penger, så han kunne få oppholdstillatelse her i Norge. Jeg skulle få 20 000 for det (dette er over 30 år siden). Hun forsikret meg om at jeg trengte ikke bo med han altså, bare være gift på papiret i to år så han fikk oppholdstillatelsen sin... Jeg satt stum av sjokk ved kjøkkenbordet og hørte på henne. Føltes som om hun prøvde å selge sin egen datter. Fikk stotret frem at jeg ikke kunne tenke meg å gjøre noe sånt. Fortalte til kjæresten min hva hun hadde sagt mens vi satt i bilen, og han ble så rasende og sjokket at han nesten kjørte av veien. Fattet ikke at en mor kan be sin datter om noe sånt, for å "redde" en av kameratene til kjæresten hennes. Moren min har aldri behandlet meg på en måte som innbyr til et nært forhold, nei... REDIGERT; det er folk som har hatt det "jævligere" enn dette selvsagt, men jeg husker det som det var i går og ble forferdelig såret den gangen moren min foreslo det. Hun var ugift da selv, så hvorfor kunne hun ikke bare giftet seg med han proforma selv? Nei, det var liksom jeg som burde gjøre det... Endret 7. september 2022 av Million 7 4
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Million skrev (2 timer siden): Da jeg var 20 og fremdeles bodde hjemme, så kom moren min en dag med et forslag til meg. Hun var kjæreste (ikke samboer) med en polsk fyr etter skilsmissen fra min far et par år tidligere. Dette forslaget hennes... hun foreslo at jeg kunne være så grei å gifte meg med en av hans polske kamerater mot penger, så han kunne få oppholdstillatelse her i Norge. Jeg skulle få 20 000 for det (dette er over 30 år siden). Hun forsikret meg om at jeg trengte ikke bo med han altså, bare være gift på papiret i to år så han fikk oppholdstillatelsen sin... Jeg satt stum av sjokk ved kjøkkenbordet og hørte på henne. Føltes som om hun prøvde å selge sin egen datter. Fikk stotret frem at jeg ikke kunne tenke meg å gjøre noe sånt. Fortalte til kjæresten min hva hun hadde sagt mens vi satt i bilen, og han ble så rasende og sjokket at han nesten kjørte av veien. Fattet ikke at en mor kan be sin datter om noe sånt, for å "redde" en av kameratene til kjæresten hennes. Moren min har aldri behandlet meg på en måte som innbyr til et nært forhold, nei... Var faktisk utfor det samme, bare at det var en av mine venninner som kom med forslaget. Greia er at det ikke er dårlig gjort, men det er ikke greit å foreslå å "kjøpe" noen på den måten. Jeg reagerte med latter, så mye at jeg pisset meg ut. Venninnen ble til en x-venninne fordi hun mente jeg var ei dårlig venninne som ikke giftet meg med en av hennes kompiser. Jeg ødela livet til folk ved å si nei. DET er dårlig gjort å si. Det er ikke min oppgave å redde livet til folk (vedkommende satt godt i det, men ville ikke hjem til Polen noe mer, han reiste kun fordi lover og regler sier det). Jeg hadde kanskje vurdert det om det var en flyktning som av mange årsaker ikke kunne reise hjem igjen (trusler om krig, æresdrap osv). Anonymkode: b4486...a04 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #6 Skrevet 7. september 2022 22 hours ago, Forfatterspire said: Som venner/crush/kjæreste. Eller som du har gjort mot andre. Gjerne da du var ung/i tenåringsårene. Trenger inspirasjon til en ungdomshistorie jeg skriver 😄 Jeg forteller ikke noe, men jeg har et råd til deg: Jobb med rettskrivingen din. Anonymkode: df09e...7ae 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #7 Skrevet 7. september 2022 Det er så mye ondt jeg har opplevd at jeg orker ikke skrive det sukk. Anonymkode: 22948...830 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #8 Skrevet 7. september 2022 Em gang ble jeg informert om korrekt skrivemåte på et ord jeg hadde skrevet feil i en tråd jeg lagde her. Aldri sett maken til ubeskrivelig terrorhandling. Jeg og flere andre med meg rapporterte umiddelbart innlegget og skrev mange hissige tilsvar og diskuterte med hverandre om hva vi synes om slik ekstrem avsporing. Anonymkode: 67cd1...c1c 5 1
Gjest Warrior Skrevet 7. september 2022 #9 Skrevet 7. september 2022 Jeg kan i alle fall si det jævligste jeg har gjort mot noen. Det er å knuse/ødelegge ting for andre og jeg har skremt de. Første gangen jeg knuste/ødela noe. Tror det var en dør. Det var i barndommen. Husker ikke om jeg nettopp var blitt tenåring eller om jeg det var like før jeg ble tenåring. Var i alle fall i nærheten av tenåra. Slo noen en gang også. Det angrer jeg på den dag i dag Selv om det ikke har ødelagt forholdet våres.
Miranda Bailey Skrevet 7. september 2022 #10 Skrevet 7. september 2022 Dette er ikke det verste noen har gjort mot meg, men det er det verste noen jeg anså som en venn har gjort. Dette var altså en mann (ca 10+ år eldre enn meg) som jeg møtte tidlig da jeg kom inn i rusmiljøet, som gav meg inntrykket av at han ønsket å hjelpe og beskytte meg. Jeg var sårbar og lett å manipulere, og det tok han utnytte av. Han brukte lang tid på å bygge en tett relasjon med meg, og endte opp med å introduserte meg til heroin, trolig for å kunne tjene penger på meg. Han har ved flere anledninger også dopet meg ned på dette og både ranet og misbrukt meg. Jeg fraskriver meg ikke alt ansvar i dette, da jeg selv tok valget om å begynne å ruse meg, men det kunne aldri i livet mitt falt meg inn å introdusere yngre mennesker (jeg var 21 år da dette startet, han var 33 år) til noe type rus, spesielt ikke opiater. Jeg har vært nær døden opptil flere ganger etter at han har laget dosene klar til meg. 2 7
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Skrevet 7. september 2022 Jeg hadde blitt avvist av en jeg likte på ungdomsskolen. Jeg var ikke fin nok. Lå og gråt på rommet mitt, da min mor kom inn. Hun spurte hva som var så fælt og fortalte henne hvorfor. Spurte henne om hun syntes jeg var pen, hvorpå hun svarte nei, jeg car helt normal. Ikke spesielt pen. Det ødela mye innvendig hos meg og tok lang tid å komme over. Er nå gift med en som synes jeg er veldig pen og jeg har 3 barn som jeg forteller hver dag at er pene, både utvendig og innvendig. Og at de aldri skal tro noe annet. Anonymkode: a9d9d...4c2 1 14 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Skrevet 7. september 2022 Jeg var enslig mor til et barn med spesielle behov Min iboende usikkerhet og grenseløse naivitet gjorde meg lett manipulerbar. Penger og makt. Mye vil ha mer. Anonymkode: 0bc3b...239
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #13 Skrevet 7. september 2022 Maanelys skrev (2 timer siden): Jeg fikk besøksforbud av en kjendis. Da jeg tilfeldigvis var ved hytta til kjendisen kom politiet og det var veldig pinlig. Bare fordi du var ved hytta? Anonymkode: 66c3a...2d4 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #14 Skrevet 7. september 2022 For jævilg å nevne her t.o.m som anonym . Anonymkode: e6ff8...962
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #15 Skrevet 7. september 2022 hvis jeg forsøker å skrive om noe sånn her på Kvinneguiden, så ville drøssevis med folk sannsynligvis vært på pletten med det samme for å sutre og klage over at jeg visstnok er et "troll" som bare lyver. men det er faktisk mulig å oppleve ting som veldig få andre (forhåpentligvis) aldri har opplevd noen gang. Anonymkode: 1b472...d95 2
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #16 Skrevet 7. september 2022 Exen tvang meg til abort. Ja jeg tok pillen og signerte arket, men jeg var så redd at jeg hadde ikke noe valg. Var på en måte i sorg over barnet i lang tid, men og glad til da jeg ikke ville ha 20års samararbeid med den mannen. Anonymkode: fabc1...7a1 1 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #17 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Det er så mye ondt jeg har opplevd at jeg orker ikke skrive det sukk. Anonymkode: 22948...830 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): For jævilg å nevne her t.o.m som anonym . Anonymkode: e6ff8...962 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): hvis jeg forsøker å skrive om noe sånn her på Kvinneguiden, så ville drøssevis med folk sannsynligvis vært på pletten med det samme for å sutre og klage over at jeg visstnok er et "troll" som bare lyver. men det er faktisk mulig å oppleve ting som veldig få andre (forhåpentligvis) aldri har opplevd noen gang. Anonymkode: 1b472...d95 ? Hvorfor svare? Anonymkode: f7295...164 6 4
Forfatterspire Skrevet 7. september 2022 Forfatter #18 Skrevet 7. september 2022 Tusen takk for alle konstruktive svar☺️ Jeg er i utgangspunktet på jakt etter historier fra ungdomsårene, men setter selvfølgelig stor pris på alle historier som blir delt! Hilsen forfatterspira som ikke kan rettskriving😉😂 2
mo1234 Skrevet 7. september 2022 #19 Skrevet 7. september 2022 (endret) AnonymBruker skrev (1 time siden): Exen tvang meg til abort. Ja jeg tok pillen og signerte arket, men jeg var så redd at jeg hadde ikke noe valg. Var på en måte i sorg over barnet i lang tid, men og glad til da jeg ikke ville ha 20års samararbeid med den mannen. Anonymkode: fabc1...7a1 Det samme skjedde med meg. Det er 2 år siden nå, jeg sliter fortsatt. Hvordan fikk du det bedre? Endret 7. september 2022 av mo1234
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #20 Skrevet 7. september 2022 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Jeg hadde blitt avvist av en jeg likte på ungdomsskolen. Jeg var ikke fin nok. Lå og gråt på rommet mitt, da min mor kom inn. Hun spurte hva som var så fælt og fortalte henne hvorfor. Spurte henne om hun syntes jeg var pen, hvorpå hun svarte nei, jeg car helt normal. Ikke spesielt pen. Det ødela mye innvendig hos meg og tok lang tid å komme over. Er nå gift med en som synes jeg er veldig pen og jeg har 3 barn som jeg forteller hver dag at er pene, både utvendig og innvendig. Og at de aldri skal tro noe annet. Anonymkode: a9d9d...4c2 Skulle hun ljuge og si at du var pen når hun ikke syntes det, da? Jeg tror det er best å ikke fokusere så mye på utseende for barn. Jeg sier sjelden til mine barn at de er pene, fokuserer heller på deres andre gode sider og at jeg er glad i dem. Det er nok utseendefokus i samfunnet i dag om ikke foreldrene dine skal hause opp utseendet ditt hele livet. Anonymkode: 690f0...473 1 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå