AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Både igår og idag har jeg hatt to ubesvarte anrop fra 2 ulike personer som bor ulike steder i Norge. Jeg ringte de opp igjen, og begge sier at de bare har ringt meg tilbake, fordi jeg har ringt de først. Igår kveld var jeg ikke på tlf i det tidsrommet han sa, og idag var jeg på jobb, og brukte heller ikke tlf. Han idag påsto at jeg har ringt han 3 ganger.. Er dette noe form for hacking?? Anonymkode: 855df...d4d
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Både igår og idag har jeg hatt to ubesvarte anrop fra 2 ulike personer som bor ulike steder i Norge. Jeg ringte de opp igjen, og begge sier at de bare har ringt meg tilbake, fordi jeg har ringt de først. Igår kveld var jeg ikke på tlf i det tidsrommet han sa, og idag var jeg på jobb, og brukte heller ikke tlf. Han idag påsto at jeg har ringt han 3 ganger.. Er dette noe form for hacking?? Anonymkode: 855df...d4d Samme skjedde med tlf min i sommer. Var ikke registrert at jeg hadde ringt på min tlf engang. Anonymkode: 17b93...acf 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Ja, det er en form for svindel. Svindlere bruker nr ditt for å få ett norskt nummer som folk vil ta. Vet ikke hvordan du skal stoppe dette, men ville ringt telefonselskapet ditt. Anonymkode: ea081...620 4 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Ja det er noen svindlere som bruker nr ditt. Ring telefonoperatøren din og politiet Anonymkode: 4da1b...fe5 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 Jeg har opplevd det samme, det var tidlig i sommer. To privatpersoner, bosatt på helt forskjellige steder i landet, hadde ringt meg. Jeg husket å ha opplevd lignende før(der noen sa de hadde fått telefon fra meg, noe som ikke stemte for min del) og ringte ikke tilbake, men hørte ikke noe mer fra dem. Dette er helt sikkert en form for svindel. For noen år siden brukte svindlere telefonnumre til norske offentlige etater, som Politiet. Jeg opplevde da også å bli oppringt av "Politiet", men da jeg ringte direkte til det ekte Politiet, fikk jeg til svar at de kjente til fenomenet, og rådet meg til å ikke ha noen kommunikasjon med de som prøver seg. Anonymkode: 9cfe9...c9d
Gjest Kvakkekyllingen Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 Skjedde meg også. Skikkelig irriterende for noen ble skikkelig irritert og hadde ringt politiet.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå