Gå til innhold

Forvirret over størrelse på komfyr!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenkte å kjøpe ny komfyr til kjøkkenet. Men når jeg måler den gamle komfyren som har stått der i mange år så er bredden 59,5 cm bred. Og åpningen har også akkurat samme bredde. 

Problemet er at når jeg ser etter komfyrer så ser jeg at de fleste komfyrer som er omtrent like store som den jeg hadde oppgir bredde 60 cm. Så det ser ut som 60 cm i bredde er en slags "standards størrelse".

Andre størrelser blir for store eller alt  for smale. Er litt forvirret her, for jeg forstår ikke helt om  det Betyr at de komfyren hvor det blir oppgitt at  bredde er 60 cm egentlig er 59,5 cm. Men at de bare legger til 0,5 cm for at folk skal "være på den sikre siden" at de ikke beregner for liten plass hvor komfyren skal stå på kjøkkenet? 

Noen som vet? 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tror dette bare handler om avrunding. Men ta gjerne kontrollmål av et par komfyrer i en butikk, for å være på den sikre siden. :) 

Her er det f.eks. en som er omtalt som 60 cm i introteksten, men 59,6 i spesifikasjonene: 

https://www.elkjop.no/product/hvitevarer/komfyr-stekeovn/komfyr/electrolux-komfyr-lki64401nw-hvit/329727#specifications

Anonymkode: f9714...491

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...