AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #21 Skrevet 6. september 2022 Ja, jeg er fornøyd med fastlegen min. Jeg har ikke vært så mye hos han, men jeg opplever han som faglig sterk og en hyggelig fyr. Fornyelse av resepter gjøres elektronisk, og jeg får alltid svar samme dag (eller kveld. Eller natt. Stakkaren jobber døgnet rundt). Synd at han har reservert seg mot omtale på legelisten.no. Jeg skulle gitt toppscore. Anonymkode: b9864...e97
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #22 Skrevet 6. september 2022 Jeg elsker fastlegen. Han er oppmerksom, imøtekommende, rask og dyktig. Han er ikke redd for og spørre om hjelp eller henvise hvis han ikke vet eller det er utenfor kompetansen. Han er flink til og nøste sammen alt igjen og se en helhet. Se mennesket. Han spør hvordan det går. Han følger opp. Det føltes ut som en krise når han hadde permisjon med vikar i et år. Jeg var vant til og få innspill og forslag til løsninger. Et eksempel: Jeg slet med nedstemthet under svangerskapet, braste ut i gråt og klarte ikke se lyst på noe som helst. Fikk bare en stakkars sykemelding for og hente meg inn, for jeg var sikkert sliten av vikaren. Jeg måtte mase meg til og få en time i en uke for og snakke med vikaren. Min fastlege hadde svart umiddelbart, gått i dialog med meg, foreslått og oppfordret at jeg snakker med noen og lagt en plan for videre oppfølging. Anonymkode: 4ef10...a49 1
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #23 Skrevet 7. september 2022 Jeg synes jeg har vært veldig heldig med mine fastleger Hadde en helt super dame i mange, mange år. Hun var så varm og god og lett å prate med. Følte meg trygg og i gode hender. Dessverre måtte hun slutte, og jeg ble "tvangsflyttet" til en annen lege. Som heldigvis også var veldig god å prate med, men dessverre ligger helt håpløst til i forhold til der jeg bor.. Jeg husker jeg måtte gå til en av de andre legene på mitt tidligere fastlegekontor i en sommerferie, og hun var bare helt forferdelig. Satt og så på meg med hevede øyebryn og var bare ekkel og ubehagelig å prate med. Anonymkode: 0787d...82a
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #24 Skrevet 7. september 2022 jeg har stortsett vært fornøyd med alle fastleger jeg har hatt med unntak av en, hun gikk det ikke å snakke med og fikk lite hjelp. men fikk meg mye bedre lege etterpå heldigvis som jeg har fremdeles. Anonymkode: 55782...11a
GammelKaktus Skrevet 7. september 2022 #25 Skrevet 7. september 2022 Er veldig fornøyd både med fastlegen og legekontoret.
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #26 Skrevet 7. september 2022 Ja. Legen jeg har nå er helt fantastisk. Følger opp, husker ting jeg har sagt, bryr seg. Jeg var langvarig syk, da var hun helt super. Har også hatt en flott fastlege tidligere da jeg bodde i en annen by. Før jeg fikk min nåværende fastlege, hadde jeg en «vent og se»- lege. Bare surr, var absolutt ikke fornøyd. Han var blid og hyggelig da, men gjorde ingenting annet enn å vente og se. Men alt i alt veldig fornøyd med leger jeg har hatt. Anonymkode: 93988...842
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå