Gå til innhold

100% permisjon hvor mor tar fellesperioden. Hvordan gikk overgang til fars perm?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Av ulike grunner må vi velge 100% permisjon. Jeg tar fellesperioden da jeg sannsynligvis ammer enda. Har sannsynligvis ikke råd til å ta ulønnet perm (uforutsett situasjon nå), så kan ikke strekke min perm på den måten. Får har ikke rett på ferie, og jeg har kun rett på 3 uker jeg kan ta ut før han tar over perm.

Hvordan gikk overgangen fra deres perm til fars perm? Gikk det greit på jobb med ammefri eller ble det veldig krevende for far hjemme? Har dere noen tips for å lette overgangen?

Anonymkode: 93be4...b8e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gikk smertefritt.

Anonymkode: 8f497...0f0

Skrevet

Heilt problemfritt! Og eg kjem til å ta mindre av fellesperioden ved en eventuell neste gang. Pappa trivst mykje bedre heime, og dei koser seg så sammen! 

Anonymkode: ee1f7...608

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Bortsett fra at amminga ble ødelagt så gikk det fint, babyen var 7,5 måneder og jeg syntes han var veldig liten, men tror det var verst for mor😂

Anonymkode: 02245...aa9

Skrevet

Jeg begynte i jobb da barnet var ca 7 mnd, og det var ikke noe problem med ammingen. Ammet til 1,5 år.

Anonymkode: bab29...ad2

Skrevet

Begynte å jobbe når barnet var 10mnder. (Far er ufør og er hjemme med henne hver dag). Nå er hun 20mnder og ammer fremdeles. Såå det trenger ikke å gå på bekostning av ammingen. Mi tar hverken smokk eller flaske. 

Skrevet

Jeg skal også i jobb når baby akkurat har fylt 7 mnd og fullammer.

Dere som gjorde det og klarte å fortsette ammingen, hvordan organiserte dere det? Dro dere fra jobb for å amme? Eller ammet dere morgen/kveld/natt men ikke på dagtid? Pumpet dere? Ga barnets far/medmor bare fast føde når dere var på jobb eller flaske også?

Anonymkode: 9426d...ffe

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Dere som gjorde det og klarte å fortsette ammingen, hvordan organiserte dere det? Dro dere fra jobb for å amme? Eller ammet dere morgen/kveld/natt men ikke på dagtid? Pumpet dere? Ga barnets far/medmor bare fast føde når dere var på jobb eller flaske også?

(Må bare legge til at jeg fullammer nå, når baby er 7 mnd antar jeg jo at han spiser fast føde også)

Skrevet
31 minutter siden, AnonymBruker said:

Jeg pumpet på jobb. Ammet ved behov 

Anonymkode: 8f497...0f0

Skrevet

Hadde klistremerkebavy som spiste lite, det var pupp pupp pupp pupp hele dagen, så var bekymret for overgangen til jobb og pappaperm. Hun hadde akkurat fylt 8 måneder da jeg begynte på jobb og det gikk så bra!

før jeg begynte på jobb så tok hun ikke flaske eller smokk, etter jeg begynte så elsker hun smokk og drikker flaske🥰

Anonymkode: 65297...4af

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

(Må bare legge til at jeg fullammer nå, når baby er 7 mnd antar jeg jo at han spiser fast føde også)

Ammet morgen, etter jobb, kveld og natt. Pumpet litt på jobb i starten, med det sluttet jeg fort med siden det var bare stress for min del og han uansett ikke var så glad i melk på flaske. Så han fikk vanlig mat hjemme med far, vann, og ammet når jeg var hjemme. Fungerte veldig bra!

Anonymkode: bab29...ad2

Skrevet

Helt problemfritt begge gangene. Jeg begynte i full jobb igjen da mine var litt over 8 mnd, med begge. Null problem. 

Ammet før jeg gikk på jobb, og brukte ammefri til å komme hjem en time tidliere, og ammet med en gang jeg kom inn døren hjemme. Ikke noe problem for far å gi mat på dagen. Fikk litt spreng de første dagene med eldsten, men merket ikke noe til det med minsten. 

Far hadde jo vært masse med babyene i helgene og ettermiddagene. Jeg tror nok det er verre om man er av typen hvor far ikke har fått slippe til/ikke har bidratt, og ungen ikke er vant til at far kan lage mat, leke, bysse, osv. 

Anonymkode: 88147...242

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Når babyen har fylt 7  mnd, skal man ikke fullamme, da skal jo babyen ha spist vanlig mat i minst en måned, i tillegg til ammingen. 

Jeg ammet morgenen før jobb, dro en time tidligere fra jobb og ammet når jeg kom hjem, og ammet en gang eller to om kvelden og natten. Før permen min tok slutt, ammet jeg også en gang på formiddagen, men denne ammingen ble da kuttet. Babyen fikk ikke noe melk på dagtid mens jeg var på jobb, bare fast føde. Pumpet ikke, nei. 

Anonymkode: 88147...242

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...