Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har gått på AAP (eller av andre grunner har vært utenfor arbeidslivet en stund pga sykdom) men nå er tilbake i jobb, kan du fortelle litt om veien tilbake? 

Anonymkode: c5b3b...d67

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er også på AAP, følger!

Anonymkode: 1f1ec...60f

• Hjerte 1
Skrevet

Det gikk fint det. Men hvis du har fortsatt utfordringer kan du få avtale me nav, slik at de betaler for evnt sykmelding og ikke arb giver. 

Du må bare være frempå iht hva du har å tilby.

Jeg hadde omskolering iht aap, så satset på lite fravær. Så var positiv på intervju, sa at jeg ikke kunne garantere at jeg kom til å fungere 100% men at jeg stort sett klarte det meste selv om jeg var dårlig og henviste til lite fravær og gode karakterer på tross av helsa. Fikk jobb på første forsøk 

Anonymkode: 352be...050

• Liker 2
Skrevet

Startet med praksisplass 20%, økte etter hvert til 70%. 
Trivdes veldig godt, og både jeg og kolleger syntes det var trist at de skulle nedbemanne og ikke kunne ansatte meg fast. 

Fikk deretter vikariat 100% som ufaglært i bransjen jeg har bachelor i, jobbet der halvannet år, før jeg var klar for å jobbe med det jeg er utdannet som. 
Så kort og enkelt: når jeg begynte bli klar for å jobbe igjen, så brukte jeg ca 9 måneder fra 20% praksis til 100% vikariat. Merket stor forbedring i helse og livskvalitet når jeg fikk begynne jobbe igjen. Jeg gledet meg til hver eneste dag i praksisplassen, og nesten hver eneste dag i vikariatet. 

Anonymkode: 8e597...455

• Liker 3
Skrevet

Var på attføringstiltak i en skjermet bedrift, der jeg fikk velge arbeidstid selv og ta ting i mitt tempo. Etter en stund der var jeg klar for praksisplass i en matbutikk. Dette funket utmerket, og ble ansatt som ringevikar og ble sendt ut til forskjellige butikker i mitt nærområde. En av sjefene for de andre butikkene ville gjerne at jeg skulle jobbe når de trengte ekstra folk, og da de trengte en ny fast ansatt ble jeg oppfordret til å søke. Men jeg ville ikke jobbe i butikk. Så da ringte jeg til ett bemanningsbyrå som hadde ledig stilling innenfor det jeg ville jobbe med og fikk den jobben. Tok ett halvt år, så fikk jeg fast jobb i den bedriften. Nå seks år senere har jeg fagbrev.

Anonymkode: cf717...a59

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...