Gå til innhold

Småbarn og støvsuger

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Vi har robotstøvsuger som går annenhverdag. Har 2 barn. Det hender ofte at de søler når de spiser. Spesielt mat som ris/pasta/mais/rosiner osv. Da må jeg hele tiden frem med feiekost. Det er ryddig i resten av huset men rundt spisebordet så må matrestene plukkes opp som har blitt sølt av barna.

Syns det begynner å bli slitsomt med feiekost. Med støvsuger går det fortere. Lurer på om det er greit å kjøpe inn håndholdt støvsuger som brukes til å plukke opp matrester fra gulvet?

Noen som har en slik støvsuger?

Anonymkode: 07afa...26b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle ikke det være greit? 

Anonymkode: c5e1e...1f1

• Liker 3
Skrevet
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor skulle ikke det være greit? 

Anonymkode: c5e1e...1f1

Aldri hatt en sånn støvsuger. Så lurte på om noen med barn har?

Skrevet

Vi har barn. Bruker Dyson. Roboten har pensjonert seg etter vi fikk den. 

Skrevet

Vi har og bruker den en del, men med mindre det er snakk om smuler etter f.eks brødmat synes jeg det er enklere med feiekosten. Jeg vil ikke ha matrester liggende å råtne inne i støvsugeren eller klistre seg fast så den må vaskes innvendig. Da er det lettere å helle av matrester fra feiebrettet og evt vaske av med en klut om nødvendig. Men bruker den håndholdte MYE likevel. (Sand i gangen etter barnehagen, «tørre» matrester osv er den super til)

• Liker 1
Skrevet
Helt uperfekt skrev (2 timer siden):

Vi har og bruker den en del, men med mindre det er snakk om smuler etter f.eks brødmat synes jeg det er enklere med feiekosten. Jeg vil ikke ha matrester liggende å råtne inne i støvsugeren eller klistre seg fast så den må vaskes innvendig. Da er det lettere å helle av matrester fra feiebrettet og evt vaske av med en klut om nødvendig. Men bruker den håndholdte MYE likevel. (Sand i gangen etter barnehagen, «tørre» matrester osv er den super til)

Takk for svaret. Hvilken støvsuger er det snakk om ?

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Takk for svaret. Hvilken støvsuger er det snakk om ?

Vi har en dyson. Litt usikker på modell. Kjøpte på salg så ikke så fryktelig dyr. 
Brukt den mye(i tillegg til robotstøvsuger) , bare ikke etter middagen(det havner ganske mye middag på gulvet). 

Skrevet
Helt uperfekt skrev (34 minutter siden):

Vi har en dyson. Litt usikker på modell. Kjøpte på salg så ikke så fryktelig dyr. 
Brukt den mye(i tillegg til robotstøvsuger) , bare ikke etter middagen(det havner ganske mye middag på gulvet). 

Hva kostet den sånn ca? Fordi jeg ser noen håndholdte støvsugere til 200/300 kroner også. Usikker på kvaliteten på de

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Hva kostet den sånn ca? Fordi jeg ser noen håndholdte støvsugere til 200/300 kroner også. Usikker på kvaliteten på de

Jeg husker ikke nøyaktig, men tror vi betalte 3500-4000 for en som på den tida egentlig kosta 6000-8000

Skrevet

Vi bare soper det opp med en klut. Jeg ville ikke støvsuget mat som blir liggende i støvsugeren og råtne. Aldri våte ting, som setter seg fast inni støvbeholderen, men tørre smuler som lett kan tømmes ut er ok. 

Vi har også to små, og MYE matsøl, og vi tar altså bare kluten og soper opp. 

Anonymkode: 2ad81...42c

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Det er enorme kvalitetsforskjeller. 

Fikk sjokk første gang jeg brukte Dyson på tepper og sofa, som jeg i utgangspunktet tenkte var godt støvsugd. 

Anonymkode: 553d4...504

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...