AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Del Skrevet 6. september 2022 Hei, Hatt 7 jævelige måneder for å si det mildt, og vært sykemeldt gradvis i perioder. Gidder ikke å ramse opp alt som har skjedd i frykt for å bli gjenkjent her. Tvisten er som følgende: sjefen min har for lenge siden bestemt seg for at hun ikke liker meg, psyker meg ut og det er ganske tydelig at hun vil ha meg vekk fra bedriften, dette går forsåvidt begge veier. Nå fikk jeg nylig en invitasjon til "drøftelsesmøte" denne uken og jeg vet hva det betyr. Nå har jeg vært tilbake 100% siden august ca, burde jeg sykemelde meg igjen slik at jeg får bedre tid eller har det ingen betydning? Burde jeg møte opp på drøftelsesmøte, evt ha med noen? Er per dags dato veldig deprimert, ser etter nye jobber, men tanken på å miste inntenkt etc virker overveldende og ville ruinert meg på mange måter. Har også andre saker som ikke er jobb relatert. Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg eller hva som er lurest å foreta seg nå? Noen tips? Anonymkode: 1e9b4...fde Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Del Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei, Hatt 7 jævelige måneder for å si det mildt, og vært sykemeldt gradvis i perioder. Gidder ikke å ramse opp alt som har skjedd i frykt for å bli gjenkjent her. Tvisten er som følgende: sjefen min har for lenge siden bestemt seg for at hun ikke liker meg, psyker meg ut og det er ganske tydelig at hun vil ha meg vekk fra bedriften, dette går forsåvidt begge veier. Nå fikk jeg nylig en invitasjon til "drøftelsesmøte" denne uken og jeg vet hva det betyr. Nå har jeg vært tilbake 100% siden august ca, burde jeg sykemelde meg igjen slik at jeg får bedre tid eller har det ingen betydning? Burde jeg møte opp på drøftelsesmøte, evt ha med noen? Er per dags dato veldig deprimert, ser etter nye jobber, men tanken på å miste inntenkt etc virker overveldende og ville ruinert meg på mange måter. Har også andre saker som ikke er jobb relatert. Vet ikke helt hvor jeg skal gjøre av meg eller hva som er lurest å foreta seg nå? Noen tips? Anonymkode: 1e9b4...fde Hvis prosessen er påstartet, så hjelper det ikke og bli sykemeldt. Hva er argumentene de har for deg? Det må være saklig. Du kan ta med noen også. Anonymkode: 8872d...208 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Del Skrevet 6. september 2022 Hva er et slikt drøftelsesmøte da? Er det for at sjefen skal banke deg enda lengre ned og be deg si opp din stilling? Anonymkode: 4d885...03b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Del Skrevet 6. september 2022 Ha med deg tillitsvalgt og ta lydopptak. Du informerer selvfølgelig om opptaket når møtet begynner. Søk jobb andre steder, det er helt forferdelig når ledelsen begynner å psyke deg ut. Ikke si opp før du har noe nytt å gå til. Anonymkode: 305b3...448 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Del Skrevet 6. september 2022 Så lenge de sier deg opp så har du krav på arbeidsledighetstrygd. Anonymkode: ceb74...e50 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Del Skrevet 6. september 2022 Det første man må gjøre er å finne en person man kan ta med seg. Det kan være en betrodd kollega eller en annen, men vedkommende bør ha kjennskap til slike prosesser og kunne snakke for seg. I drøftelsesmøte ber du dem legge frem det som tilsier at du skal sies opp, krev dokumentasjon slik at du kan imøtegå det. Anonymkode: 7d4bd...4bc 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 6. september 2022 #7 Del Skrevet 6. september 2022 Et drøftelsesmøte kam avholdes selv om du er sykemeldt. Så det vil ikke ha noen effekt. Sørg for å ha med deg minimum tillitsvalgt, fagforeningsrepresentant eller til nøds advokat. Men ha med det noen og ta opp møtet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pillarguri Skrevet 6. september 2022 #8 Del Skrevet 6. september 2022 https://osloadvokatene.no/kontrakt/arbeidsrett/seks-gode-rad-nar-du-blir-innkalt-til-droftelsesmote/?gclid=EAIaIQobChMI2PyG1aCA-gIVxNmyCh1amg9fEAAYASAAEgJyRvD_BwE Her kan du lese om hvordan et drøftelsesmøte skal foregå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Del Skrevet 6. september 2022 Ta med tillitsvalgt. Kanskje har fagforeningen noen som jobber spesielt med slike saker også. Undersøk det. De er gull verdt å ha med! Anonymkode: 0011d...675 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 6. september 2022 #10 Del Skrevet 6. september 2022 Møt opp, ta med fagforeningsrepresentant. Fortrinnsvis en med kunnskap og erfaring, heller enn den lokale tillitsvalgte som har ett kurs, null erfaring med personalkonflikter og skal forholde seg til sjefen også etter dette. Du forsinker ikke prosessen ved å sykemelde deg eller ikke møte opp, du frasier deg bare en mulighet til å imøtegå arbeidsgiver. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #11 Del Skrevet 7. september 2022 Har du fått en agenda for møtet? Tenker at arbeidsgiver skal informere deg om hva møtet handler om og om det innebærer advarsel. Jobber fu i det offentlige eller private? Jobber du i det offentlige så må det være særdeles graverende ting du har gjort for at fu skal få sparken ihvertfall. Og jeg sier som de over, ta med deg en representant som kan lovverket og som er god på konflikter. Du kan også vurdere noen fra HR. Anonymkode: 3290f...e8b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #12 Del Skrevet 7. september 2022 Kan de gi deg fyken, da? Har du fått advarsler? Anonymkode: c3dd8...1f2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå