Gå til innhold

Til barnehageansatte: Irriterende med barn som ofte leveres etter at frokosten har startet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har letet i vedtektene og i tillegg spurt muntlig, men barnehagen har ingen regler om at man f.eks må være på plass så og så lang tid før frokosten starter. Vi kommer ofte like etter at de har satt seg til bords. Jeg blir litt flau over dette. Har beklaget det hver gang og spurt om det gjør noe, men de sier alltid at det går greit.Det ble heller ikke nevnt på foreldresamtaler. Likevel lurer jeg på om dette ødelegger for de. Hva tenker dere? 

Anonymkode: a5513...430

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Går helt fint

Anonymkode: 9db72...2b5

• Liker 3
Skrevet

Du har spurt og fått svar.. 

• Liker 9
  • Nyttig 4
Skrevet

Har aldri vært borte i bhg som krever at alle kommer før frokost. De fleste liker at ungene kommer før samlingen begynner. 

Skrevet

«Problemet» med å levere midt i frokosten er at man gjerne forstyrrer matroen, og det kan være ødeleggende for gode samtaler som foregår rundt bordet mellom barn og voksne. I tillegg sitter det gjerne en voksen pr bord med barna, slik at de ikke har mulighet til å gå i garderoben og ta i mot. 

Anonymkode: b647e...f39

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

«Problemet» med å levere midt i frokosten er at man gjerne forstyrrer matroen, og det kan være ødeleggende for gode samtaler som foregår rundt bordet mellom barn og voksne. I tillegg sitter det gjerne en voksen pr bord med barna, slik at de ikke har mulighet til å gå i garderoben og ta i mot. 

De går som regel ikke ut i garderoben lengre, men vi sier hade i vinduet og det må åpnes av en ansatt. Har tenkt på at det kan forstyrre matro og gode samtaler ja :( 

ts

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nettopp! Kommer det 3-4 barn under frokosten blir det forstyrrende for de barna som sitter å spiser, i tillegg kan alle relatere seg til at det ikke er noe greit å komme midt i et måltid å sette seg når de andre er godt i gang og snart ferdig med maten. 
I tillegg er det ekstremt slitsomt med barn som skriker og ikke vil i barnehagen, og vi voksne må ta oss av dette barnet samtidig som vi sitter å spiser sammen med barna. 
Vær så snill å lever før frokosten begynner, eller lever når frokosten er ferdig. 
For barnets del, for gruppa sin del. 
respektløst å komme midt i et måltid. 
Vi voksne har heller ikke mulighet til å komme i garderoben å ta i mot. 
Vi har sagt fra utallige ganger til foreldrene, men likevel er det foreldre som leverer når frokosten er ferdig.. da sier vi at beklager men ditt barn får ikke spist da frokosten er ferdig, han får vente til lunsj. 
foreldre må ta ansvar!!! 
vi gir de mat likevel, men da blir foreldre flinkere. Slitsomt å måtte oppdra foreldre 

Anonymkode: 9f0d2...61d

• Liker 7
Skrevet

Ikke irriterende, men forstyrrende. Men hovedårsaken til at vi ønsker at barna skal komme før eller etter frokost er at vi ønsker å gi barnet som kommer en god start på dagen, det er vanskelig for oss å gå fra måltidet, og jeg opplever at barnet føler det kommer for sent, tenk selv hvordan det føles å komme for sent til et møte? Og før mange hiver seg på, jada det er ikke slik for alle barn ;) 

Etter å jobbet i barnehage i over 20 år har jeg mange eksempler på at vi har hørt med foreldrene om de har mulighet til å komme fem minutter før (dette er med barn som har hatt det strevsomt med å komme inn), og hver gang har det gitt positive resultat😊

Anonymkode: de189...8a8

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nettopp! Kommer det 3-4 barn under frokosten blir det forstyrrende for de barna som sitter å spiser, i tillegg kan alle relatere seg til at det ikke er noe greit å komme midt i et måltid å sette seg når de andre er godt i gang og snart ferdig med maten. 
I tillegg er det ekstremt slitsomt med barn som skriker og ikke vil i barnehagen, og vi voksne må ta oss av dette barnet samtidig som vi sitter å spiser sammen med barna. 
Vær så snill å lever før frokosten begynner, eller lever når frokosten er ferdig. 
For barnets del, for gruppa sin del. 
respektløst å komme midt i et måltid. 
Vi voksne har heller ikke mulighet til å komme i garderoben å ta i mot. 
Vi har sagt fra utallige ganger til foreldrene, men likevel er det foreldre som leverer når frokosten er ferdig.. da sier vi at beklager men ditt barn får ikke spist da frokosten er ferdig, han får vente til lunsj. 
foreldre må ta ansvar!!! 
vi gir de mat likevel, men da blir foreldre flinkere. Slitsomt å måtte oppdra foreldre 

Anonymkode: 9f0d2...61d

Her er det kun mitt barn som kommer for sent. Ingen kø av barn i garderoben. 

ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

😂

Anonymkode: cb02e...e0f

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

ts

Hvorfor gjør du det når du tenker det forstyrrer? Er 10 min før vanskelig å få til?

Anonymkode: a5773...661

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

ts

Vet at det ikke alltid er så enkelt og at det handler om logistikk, men oppfordrer deg til å prøve å komme før

Skrevet

Har du mulighet å for komme 30 minutter før? Sånn at ditt barn blir med på starten av frokost?

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Har letet i vedtektene og i tillegg spurt muntlig, men barnehagen har ingen regler om at man f.eks må være på plass så og så lang tid før frokosten starter. Vi kommer ofte like etter at de har satt seg til bords. Jeg blir litt flau over dette. Har beklaget det hver gang og spurt om det gjør noe, men de sier alltid at det går greit.Det ble heller ikke nevnt på foreldresamtaler. Likevel lurer jeg på om dette ødelegger for de. Hva tenker dere? 

Det går helt fint! 

Anonymkode: e9ea8...dd9

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ikke skap et problem som ikke er der hilsen barnehageansatt🤦‍♀️

Anonymkode: b49cd...b9b

• Liker 7
Skrevet

Det går fint, men ikke kom fem minutter før den er ferdig. 

Anonymkode: 282dd...b58

Skrevet

Du betaler for plassen, og det er ingen oppmøteplikt eller stemplingsur. Du leverer vel når det passer i deres kabal. 🙂

• Liker 6
Skrevet
klarinetta skrev (Akkurat nå):

Du betaler for plassen, og det er ingen oppmøteplikt eller stemplingsur. Du leverer vel når det passer i deres kabal. 🙂

Den der «betaler for plassen» holder ikke. Norske barnehageplasser er sponset av staten, den lille summen vi betaler er veldig liten. 
Det er ikke farlig å ta hensyn til andre. 

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Den der «betaler for plassen» holder ikke. Norske barnehageplasser er sponset av staten, den lille summen vi betaler er veldig liten. 
Det er ikke farlig å ta hensyn til andre. 

Holder ikke, ifølge hvem....? 

• Liker 2
Skrevet
klarinetta skrev (3 minutter siden):

Holder ikke, ifølge hvem....? 

Det er ikke et godt nok argument. 

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...