Gå til innhold

Lønner det seg med ekstra fryser for oppbevaring av mat?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker å spare penger og bli mer økonomisk. Har foreløpig en fryser hvor vi kjøper mat på tilbud og fryser ned. 
Vurderer nå og starte den andre fryseren vår også, for å rett og slett hamstre mer mat på tilbud og fylle opp denne,

men lønner det seg egentlig særlig mye i det store og det hele? 

Med den ene fryseren så kjøper vi bare det vi trenger og fyller på når det begynner å bli tomt. Vil to frysere gjøre susen?

Anonymkode: 38e74...42b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke om det lønner seg. Vi har to. Baker masse brød, rundstykker osv selv, og det tar jo plass. Kjøper/plukker mye bær om høsten. Handler mye på tilbud. Har et skap og en fryseboks. Innbiller meg at de ikke bruker så mye strøm 🙃.

Anonymkode: a4f4c...86a

Skrevet

Jeg har 2 frysere. Og passer på da det er tilbud, da handler jeg ekstra og fryser ned. 

Jeg spiser glutenfritt, og sist det var 30% rabatt på brødet mitt, så kjøpte jeg 20 stk og hadde i fryseren. Det blir jo mye penger spart.

Anonymkode: fb419...2dd

Skrevet

Kommer jo helt an på om dere faktisk spiser det innen det blir dårlig. Det hjelper ikke å hamstre mat om dere aldri kommer til bunnen slik at maten blir hvit av frostskader til slutt.

Anonymkode: c476b...0af

• Liker 1
Skrevet

Har prøvd begge deler, og min erfaring er at jeg sparer mer på å ha mindre i fryseren, men stålkontroll på innhold.  Handler på salg, men ikke mer enn at vi får rullert. Det er eks stadig 40% på fisk fra Findus på Spar og Obs, kjøttdeig i 50% disken på nærbutikken, ost på tilbud, 4 Grandiosa for 100 kr osv. Velg deg ut butikker i nærheten, lær deg tilbudssyklusen deres, og lag meny etter innholdet i fryseren. 

Anonymkode: 26a89...5f3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...