Gjest care Skrevet 22. oktober 2002 #1 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hei, nå har jeg begynnt å handle kunst via nettet. Jeg synes det er morsomt å by, samtidig er det endel bra malerier og litografier der. JEg er nå blitt eier at et eldar parr litografi, er det flere her som har kjøpt noe av han? :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Janna Skrevet 22. oktober 2002 #2 Del Skrevet 22. oktober 2002 Har mer nyttige ting å bruke pengene mine på enn kunst :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 22. oktober 2002 #3 Del Skrevet 22. oktober 2002 Har kun handla på gallerier til nå, men skal ta en kikk på nettstedet du nevner. Regner med det bare er å plusse på et .no eller com? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest care Skrevet 22. oktober 2002 #4 Del Skrevet 22. oktober 2002 Har kun handla på gallerier til nå, men skal ta en kikk på nettstedet du nevner. Regner med det bare er å plusse på et .no eller com? Hei Sandix, ta en titt her: http://www.fineart.no/index?c0_id=50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest sandix Skrevet 22. oktober 2002 #5 Del Skrevet 22. oktober 2002 Takker, care. Der var det endel snadder, ja. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. oktober 2002 #6 Del Skrevet 22. oktober 2002 Det er bare å plusse på et ".no" så er du der, sandix! Jeg har handlet masse på FineArt. Har bl.a. kjøpt tre små bilder (serie) av Eldar Parr. Har også kjøpt masse av Elling Reitan. Jeg synes også det er er gøy i tillegg til at synes jeg får mye for pengene. Disse bildene kommer sannsynligvis aldri til å bli særlig mye verdt, men de koster en del dersom man skal kjøpe dem i gallerier (Har vært og sett på en del av Reitan og Rådlund bl.a.). Fine er de også, synes jeg. "Opplegget" fungerer også helt utmerket og jeg kan hente bildene på posten 3 - 4 dager etter at jeg har avsluttet handelen. Jeg har bedt om faktura og dette har også fungert utmerket. Har også kjøpt noen små skulpturer (Ikke på FineArt) som du kan se her hvis du har lyst: http://www.kikutstua.no/side.php?k=utstilling Mvh Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 22. oktober 2002 #7 Del Skrevet 22. oktober 2002 Jeg har handlet masse kunst på FineArt - det er rett og slett en glimrende auksjonsside. Bare så synd at jo flere som blir oppmerksomme på siden, jo dyrere blir det å handle der Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. oktober 2002 #8 Del Skrevet 22. oktober 2002 Derfor jeg ventet med å fortelle om det her inne til jeg hadde kjøpt så mye at jeg må ha grafikk på do for å plass til alt da vett'u, Hilde.... Nei, det var en spøk. Jeg var imidlertid ganske aktiv da vi hadde solfylte kvelder i sommer og det var gunstig. Ikke så mange på nettet da! Har kjøpt mange fine gaver på FineArt også, jeg. Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 22. oktober 2002 #9 Del Skrevet 22. oktober 2002 :D :D :D Har handla mye på fineart! Synes det er kjempegreitt og spennende! Fine bilder til råbillige priser! Sliter helst med å ha råd til all innrammingen... Tror jeg har 4-5 uinnrammede bilder..og liten plass igjen på veggen.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. oktober 2002 #10 Del Skrevet 22. oktober 2002 Synd at du ikke bor i Oslo, Tilde, for tilbudet som FineArt har på innramming hos galleri J2 faktisk meget bra! Rammet inn to store bilder nå sist for kr. 1000 (Og det synes ikke jeg var så dyrt...) Ellers kan jeg trøste deg med at jeg har mange bilder "i rull" jeg også! Leo PS Kan ikke noen si hva de synes om skulpturene mine da? Synes de er så fine jeg skjønner dere! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 22. oktober 2002 #11 Del Skrevet 22. oktober 2002 Hva slags skulpturer, Leo ? Nå er jeg litt heldig stilt som har en mann som driver ramme-verksted, men det hørtes jo rimelig ut der hvor du rammer inn også, Leo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 22. oktober 2002 #12 Del Skrevet 22. oktober 2002 Selv om jeg har kontakter er faktisk J2 biligere... Denne linken viser skulpturene, Hilde; www.kikutstua.no/side.php?k=utstilling Hun lager mye annet fint som kan henges på veggen også! (Nei, dette er ikke reklame!) Og du, Vinga; Det er faktisk en av de tingene du kan glede deg til når du blir eldre :blunke: Mvh Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 23. oktober 2002 #13 Del Skrevet 23. oktober 2002 Det var noen flotte skulpturer, Leo - kjenner du kunstneren ? Jeg har lagt dem til mine favoritter og skal se litt nærmere på det i morgen. Og jeg tilhører faktisk kategorien som har original grafikk på toalettene i huset - det er ikke en spøk, engang. Kunst er en av mine store interesser - ikke som utøvende kunstner selv, men som en ivrig samler. (som du ser av klokkeslettet, så har jeg litt søvn-problemer etter at jeg sluttet å røyke :D ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 23. oktober 2002 #14 Del Skrevet 23. oktober 2002 Hilde! Vil vel ikke si at jeg kjenner henne, men har snakket ganske mye med henne og besøkt henne i atelieret etter at jeg begynte å kjøpe tingene hennes. Har alltid vært interessert og har så smått å samle litt jeg også, skjønner du. Godt at det ikke er bare meg som har original grafikk på do! Synes det er lurt jeg. Der har man jo faktisk anledning til å sitte stille og bare se. En ting jeg imidlertid lurer på, er om det er lurt å sørge for "vanntett" innramming når bildene skal henge i våtrom? Fuktigeten må vel etter hvert kunne påvirke bildet? Kanskje du vet, som har en mann i bransjen? Så bra at du har sluttet å røyke! Jeg har ikke en gang turt å prøve ennå! Hilsen Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tilde Skrevet 23. oktober 2002 #15 Del Skrevet 23. oktober 2002 Stilige figurer Leo. Likte spesielt "Beyond the point of no return". Den minte meg skikkelig om meg selv i sommer da jeg et par tiendedels sekunder for sent husket at jeg fremdeles hadde på meg sandalene.. Elevene mine fikk seg en god latter.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 23. oktober 2002 #16 Del Skrevet 23. oktober 2002 Vi har flere bilder hengende på badet - men har ingen spesiell innramming på disse. Dersom man rammer de inn skikkelig, så tror jeg ikke det skulle bli noen problemer. Det er ganske lurt å komme i kontakt med kunstnere selv - jeg for min del har fått stor sans for Hilde Vemren sine bilder etter å ha sett dem rundt omkring forskjellige steder. Problemet er at vi bor på Vestlandet og hun bor i Oslo / Tønsberg, så vi ringte henne og har nå betalt 6 bilder som hun sender oss idag - jeg gleder meg som bare det til jeg får dem. Ved å kjøpe direkte av henne så får vi 30 prosent rabatt på bildene. Fire av bildene skal vi ramme inn og selge - men to av dem skal jeg ha selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Leo Skrevet 24. oktober 2002 #17 Del Skrevet 24. oktober 2002 Ja, det er ofte en del å spare hvis man slipper "å fø på" en gallerist i tillegg! Så vidt jeg vet pleier de å ta 20 - 40%. Er det noe sted på nettet jeg kan se Hilde Vemrens bilder? Evt. galleri i Oslo? Leo Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde Skrevet 24. oktober 2002 #18 Del Skrevet 24. oktober 2002 Hei Leo Her kan du bl.a. finne bilder av Hilde Vemren: http://www.nettkunst.no/show.php?group=53&x=30&y=10 http://www.osloopen.no/HildeVemren.htm http://www.gwpa.no/sec_auctions/2001-3/side_11.htm På lørdag kan du se henne på TV - det er reprise fra mandag - sending på NrK2 kl. 19:30 - i programmet, "Safari". Hun tegner og maler mest stilleben og ofte vaser og krukker i forskjellige former og farger. Hun jobber også endel for Porsgrunn Porselensfabrikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå