Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg søkte en stilling internt, men fikk den ikke. Jeg har vært der i 8 år uten nevneverdig utvikling. Jeg har kurset meg og vært dønn pålitelig . Stillingen min er en stilling langt under nivået jeg bør være på. Det er en juniorstilling. Jeg fikk vite at leder skulle ta meg mer med for å gi meg en mulighet til å høste mer erfaring og på sikt stille sterkere. Det vil lønne seg uansett, men leder er ikke på ballen. Den nyansatte og leder samt noen seniorer holder på med sitt, og jeg med mitt.  I starten viste jeg stor interesse og hang meg på, men det blir veldig vanskelig å hele tiden overvåke kalenderene og konstant måtte spørre " kan jeg bli med og se på". Jeg har fullt opp av egne oppgaver og har nettopp fått en familieutfordring som krever mye emosjonelt og av tid. Det er en veldig mannsdominert arbeidsplass og alle seniorer er menn. Det føles som å svømme motstrøms.

Tips? Slutte? 

Pros:

Trygg arbeidsplass i turbulente tider

Familievennlig

Passe trykk, og trykket kan tilpasses

Beskyttet ved sterk fagforening

Full fleksibilitet, svært mye frihet. Kan strengt tatt ta fri når jeg vil så lenge jeg leverer

Cons:

Ikke de flinkeste ansatte

Lav lønn

Mye slarv, nysgjerrighet og misunnelse

Mannsdominert

Hierakisk

Anonymkode: a410e...7ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker du at dette er den rette anledningen til å oppdatere CV'en, søke jobber og evt. dra på jobbintervjuer, dersom du nettopp har fått nye utfordringer i fanget? Er det ikke bedre å ha litt is i magen og bli i den jobben du har nå som ikke krever for mye av deg, slik at du nettopp har tid og overskudd til å håndtere familieutfordringen som har oppstått? Så kan du heller begynne å søke jobber i det stille når familiesituasjonen er under kontroll, samtidig som du har en trygg jobb og en sikker inntekt. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...