AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Er julegavene allerede kjøpt inn og klare? Skal dere heller vippse gavepenger i år? Dropper dere julegaver pga at pengene går til den lille...? Hvordan stiller familie og venner seg isåfall til det? Vi får novemberbaby og funderer på hvordan vi skal løse det. Anonymkode: 8b4f7...7ee
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er julegavene allerede kjøpt inn og klare? Skal dere heller vippse gavepenger i år? Dropper dere julegaver pga at pengene går til den lille...? Hvordan stiller familie og venner seg isåfall til det? Vi får novemberbaby og funderer på hvordan vi skal løse det. Anonymkode: 8b4f7...7ee Jeg har begynt og handle litt allerede Har en viss oversikt over hva folk vil bli glade for og ønsker seg. Prøver få unna det verste av det. Ellers kan man jo netthandle! Og tenke på det som et lite avbrekk og dra og handle. Anonymkode: 419b9...391
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 Jeg ser ikke hva å få baby i november har med julegaver å gjøre... Om dere virkelig ikke har råd til julegaver OG babyting, så lurer jeg litt på hvor lurt det var å få barn akkurat nå.. Vippse pengegaver? Nei? Hva er det du tenker er problemet? Å ha råd? Jeg mener det skal veldig mye til før man dropper å kjøpe julegaer. Da skal det være krise. Og å vippse penger med fremfor å gi gave, skjønner jeg da ikke? Hvorfor kan du ikke kjøpe gaver selv om du får baby i november..? Det kan være vanskelig å gå i butikker, men altså, vi har i flere år handlet nesten alle gaver på nett.. Så jeg ville ikke kommet på at jeg ikke skulle gi gaver akkurat som vanlig.. Anonymkode: a2501...215 24
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Venter barn i slutten av november. Planlegger å handle julegaver som normalt, skjønner ikke helt hva fødselen har å si. Noe tar vi på nett, og noe kan mannen kjøpe hvis jeg blir lenker til huset med baby på puppen. Klart vi har mer utgifter i egen husholdning, men det har vi også tatt høyde for. Anonymkode: 1fd77...ffb 4
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Jeg ser ikke hva å få baby i november har med julegaver å gjøre... Om dere virkelig ikke har råd til julegaver OG babyting, så lurer jeg litt på hvor lurt det var å få barn akkurat nå.. Vippse pengegaver? Nei? Hva er det du tenker er problemet? Å ha råd? Jeg mener det skal veldig mye til før man dropper å kjøpe julegaer. Da skal det være krise. Og å vippse penger med fremfor å gi gave, skjønner jeg da ikke? Hvorfor kan du ikke kjøpe gaver selv om du får baby i november..? Det kan være vanskelig å gå i butikker, men altså, vi har i flere år handlet nesten alle gaver på nett.. Så jeg ville ikke kommet på at jeg ikke skulle gi gaver akkurat som vanlig.. Anonymkode: a2501...215 Jeg tror TS mener at det kan bli litt andre prioriteringer enn og ordne med julegaver Anonymkode: 419b9...391 14
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 Julen kommer nå uansett om en skal ha barn eller ikke. Gjerne være tidligere ute da med å handle julegaver i år da. Er vel ikke så stort problem Anonymkode: b4c11...345 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Er julegavene allerede kjøpt inn og klare? Skal dere heller vippse gavepenger i år? Dropper dere julegaver pga at pengene går til den lille...? Hvordan stiller familie og venner seg isåfall til det? Vi får novemberbaby og funderer på hvordan vi skal løse det. Anonymkode: 8b4f7...7ee har du tenkt å droppe julegaver til familie og venner fordi du får baby i november??!! det var veldig spesielt. Min umiddelbare tanke er at alle nybakte foreldre er selvsentrerte, men dette var et stykke forbi det normale. Jeg er fristet til å be deg få hodet ut av egen navle. Anonymkode: e9819...9ed 21
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg har begynt og handle litt allerede Har en viss oversikt over hva folk vil bli glade for og ønsker seg. Prøver få unna det verste av det. Ellers kan man jo netthandle! Og tenke på det som et lite avbrekk og dra og handle. Anonymkode: 419b9...391 Det var lurt AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ser ikke hva å få baby i november har med julegaver å gjøre... Om dere virkelig ikke har råd til julegaver OG babyting, så lurer jeg litt på hvor lurt det var å få barn akkurat nå.. Vippse pengegaver? Nei? Hva er det du tenker er problemet? Å ha råd? Jeg mener det skal veldig mye til før man dropper å kjøpe julegaer. Da skal det være krise. Og å vippse penger med fremfor å gi gave, skjønner jeg da ikke? Hvorfor kan du ikke kjøpe gaver selv om du får baby i november..? Det kan være vanskelig å gå i butikker, men altså, vi har i flere år handlet nesten alle gaver på nett.. Så jeg ville ikke kommet på at jeg ikke skulle gi gaver akkurat som vanlig.. Anonymkode: a2501...215 Og ellers har du det bra?? Følte du deg litt bedre med den kommentaren som anonym? Gratulerer! AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg tror TS mener at det kan bli litt andre prioriteringer enn og ordne med julegaver Anonymkode: 419b9...391 Takk Anonymkode: 8b4f7...7ee 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Jeg tror TS mener at det kan bli litt andre prioriteringer enn og ordne med julegaver Anonymkode: 419b9...391 Jeg ser virkelig ikke den. Både babyen og julen er ting man vet om månedsvis på forhånd, så at det er noe problem å bestille gaver på nett, få mannen til å handle, handle inn gavene tidligere, etc, ser jeg virkelig ikke at er så uoverkommelig. Anonymkode: a2501...215 8
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #10 Skrevet 6. september 2022 Skulle egentlig føde i januar, men fødte i starten av desember i fjor. Julegavene gikk som normalt. Er sjeldent tidlig ute med julegavene, men hadde noe klart, og resten ble bestilt på nett ellel på handletur med baby. Ikke noe problem. De største innkjøpene til baby var unnagjort en stund før fødsel, så led ikke økonomisk i jula av den grunn. Anonymkode: 8c9bd...4e3 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #11 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): har du tenkt å droppe julegaver til familie og venner fordi du får baby i november??!! det var veldig spesielt. Min umiddelbare tanke er at alle nybakte foreldre er selvsentrerte, men dette var et stykke forbi det normale. Jeg er fristet til å be deg få hodet ut av egen navle. Anonymkode: e9819...9ed Jaja, det var det jeg gadd av denne tråden idag. Kos deg videre. TS Anonymkode: 8b4f7...7ee 2
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #12 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg ser virkelig ikke den. Både babyen og julen er ting man vet om månedsvis på forhånd, så at det er noe problem å bestille gaver på nett, få mannen til å handle, handle inn gavene tidligere, etc, ser jeg virkelig ikke at er så uoverkommelig. Anonymkode: a2501...215 Det er ikke uoverkommelig, men man har nå hodet et annet sted hvis man får en baby, la oss si, 7. desember og har kort frist til og handle på nett, eller gå i butikker. Skjønner ikke at du ikke forstår at for noen kan dette oppleves som stressende. Spørsmålet er jo hva andre gjør, derfor oppretter hun tråden Anonymkode: 419b9...391 5
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #13 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er ikke uoverkommelig, men man har nå hodet et annet sted hvis man får en baby, la oss si, 7. desember og har kort frist til og handle på nett, eller gå i butikker. Skjønner ikke at du ikke forstår at for noen kan dette oppleves som stressende. Spørsmålet er jo hva andre gjør, derfor oppretter hun tråden Anonymkode: 419b9...391 Jeg skjønner at man opplever det som stressende om babyen plutselig kommer lenge før tiden, og man hadde tenkt at man hadde god tid til å handle julegaver, men plutselig sitter der med en prematur baby i stedet. Men å bli stresset over noe man vet kommer flere måneder i forveien, og har mange måneder å gjøre på...? Nei, det ser jeg faktisk ikke helt at er noe å bli stresset over, altså.. Anonymkode: a2501...215
Carrot Skrevet 6. september 2022 #14 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jaja, det var det jeg gadd av denne tråden idag. Kos deg videre. TS Anonymkode: 8b4f7...7ee Drit i de folka som vil misforstå deg TS... Noen av oss skjønte at du tenkte i forhold til amming, soving, bli kjent med babyen osv osv ❤️ Jeg ville rett og slett spurt hva de ønsket seg og så gitt gaver deretter, bestilt på nett det jeg kunne - gjerne sendt rett hjem til folka med en melding om at "sporingsnummeret her er til julegaven din, siden jeg ikke vet hvordan det er med ny baby å sånn er jeg litt tidlig ute og håper det går fint for deg..." Normale mennesker skjønner det uten noe drama eller stress! 6
Damejente Skrevet 6. september 2022 #15 Skrevet 6. september 2022 Gaver til barn i familien kan kjøpes allerede nå, gavekort til ungdom i familien kan kjøpes nå, flaske fra polet til voksne kan også kjøpes nå 😊 Jeg fikk førstemann 27.desember og tredjemann 26.november. Handla julegaver som vanlig. Skal mye til at du ikke får gjort det altså 😉 -og er det allikevel noen gaver du ikke rakk å kjøpe pga at fødselen startet, så får du skrive liste og få noen andre til å ta shoppinga for deg 😊 Lykke til med fødselen ❤ -og god jul🎄🎅 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #16 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg skjønner at man opplever det som stressende om babyen plutselig kommer lenge før tiden, og man hadde tenkt at man hadde god tid til å handle julegaver, men plutselig sitter der med en prematur baby i stedet. Men å bli stresset over noe man vet kommer flere måneder i forveien, og har mange måneder å gjøre på...? Nei, det ser jeg faktisk ikke helt at er noe å bli stresset over, altså.. Anonymkode: a2501...215 Hun er jo ikke stresset, hun spør om råd og søker hva andre gjør for og være forberedt. Det er lov og starte i forveien slik at det ikke blir stress senere. Anonymkode: 419b9...391 5
Lorieen Skrevet 6. september 2022 #17 Skrevet 6. september 2022 Jeg har tre desemberbarn og jeg har aldri latt være å handle julegaver til venner og familie av den grunn… Skjønner ikke helt problemstillinga. 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #18 Skrevet 6. september 2022 Når eg fekk desemberbaby handla eg alt på nett i forkant. Handla det i september og november. Sendte enkelte gåver til folk med posten. Anonymkode: 76a7d...ddb
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #19 Skrevet 6. september 2022 Carrot skrev (10 minutter siden): Drit i de folka som vil misforstå deg TS... Noen av oss skjønte at du tenkte i forhold til amming, soving, bli kjent med babyen osv osv ❤️ Jeg ville rett og slett spurt hva de ønsket seg og så gitt gaver deretter, bestilt på nett det jeg kunne - gjerne sendt rett hjem til folka med en melding om at "sporingsnummeret her er til julegaven din, siden jeg ikke vet hvordan det er med ny baby å sånn er jeg litt tidlig ute og håper det går fint for deg..." Normale mennesker skjønner det uten noe drama eller stress! hun spurte spesifikt om folk hadde brukt alle pengene sine på babyen, så det var jo ikke SÅ veldig rart at folk "misforsto", var det vel? Anonymkode: e9819...9ed 3 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #20 Skrevet 6. september 2022 Butikkene stenger ikke når du får baby. Med novemberbaby har du masse tid til å handle i desember Anonymkode: 9450f...379 4 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå