Gå til innhold

Mannen klipte sønnen vår maskinkort 😢

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble skikkelig lei meg da jeg kom hjem fra butikken nå ista. Mannen min hadde vært alene med sønnen vår på halvannet år. Vi har snakket om at han bør klippe håret sitt igjen da han har mye og kraftig hår. 

Da jeg kom hjem hadde mannen gått over med maskinen og latt en cm være igjen. Han vet godt at jeg ikke synes så små barn bør ha maskinklipp da de ser syke ut.. 

Jeg vet det vokser ut igjen, men vi skulle ta bilde snart 😭 

Jeg kan jo ikke gjøre annet enn å vente på at det gror ut igjen men seriøst er det mulig?!!! 

Anonymkode: ef600...710

• Liker 4
  • Hjerte 8
Videoannonse
Annonse
Gjest Villfisker
Skrevet

Gjør ingenting. Det er bare hår. 

Skrevet
galmamma skrev (1 minutt siden):

uffda.. og i verden så finnes det barn som ikke får mat og en varm og god seng... 

Jeg vet, når man tar et slikt perspektiv så gjør det selvsagt ingenting, men det er heller ikke poenget her.

• Liker 9
  • Hjerte 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje ta en samtale om gjensidig respekt og avtaler osv med mannen heller enn å gråte over håret til sønnen? 

• Liker 19
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Ja, der er mulig. 

Jeg lurer mer på om din reaksjon og sutring er mulig...? 

Anonymkode: 72264...bed

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet (endret)
3 minutter siden, galmamma said:

uffda.. og i verden så finnes det barn som ikke får mat og en varm og god seng... 

Og da skal du aldri får lov til å klage igjen da det finnes alltid noen som har det verre. 

TS: Forstår reaksjonen din! For mange menn er hår bare hår, men for kvinner så ser de på det som «identitet». 

Hvorfor gjorde han det akkurat da? Og hvorfor så kort? Her så må man kommunisere bedre og ta mer hensyn til hverandre! 

Endret av Kenelz
  • Liker 17
  • Hjerte 3
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg vet, når man tar et slikt perspektiv så gjør det selvsagt ingenting, men det er heller ikke poenget her.

hva er poenget da?? at han klipte håret uten å spørre deg først? Du som bestemmer alt? Jeg tar med barna til frisøren ofte jeg, uten å rådføre meg med mannen først. Og likedan.. Vi tar det når det passer.. og mannen, han klipper sønnen vår hjemme.. 

• Liker 18
  • Nyttig 4
Skrevet
Kenelz skrev (1 minutt siden):

Og da skal du aldri får lov til å klage igjen da det finnes alltid noen som har det verre. 

TS: Forstår reaksjonen din! For mange menn er hår bare hår, men for kvinner så ser de på det som «identitet». 

Hvorfor gjorde han det akkurat da? Og hvorfor så kort? Her så må man kommunisere bedre og ta mer hensyn til hverandre! 

nei, men hallo.. Hår vokser så utrolig fort ut igjen. ingenting å lage en stor sak over. Men TS kan evt. si at hun ønsker å ta med sønnen til frisør neste gang :) 

• Liker 2
Skrevet

Hva sa han da?

Min ekskone klipper konsekvent vår sønn så han ser ut som han kommer fra en britisk arbeiderklasseforstad. Hun vet jeg hater det, men vi er skilt og hun gjør det når han er der. Jeg må bare leve med det.

Anonymkode: 0ad94...c8f

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Ja det er akkurat det. I hans familie er det helt normalt at alle guttene bruker maskin fordi det er praktisk og gratis. 

Jeg synes små barn burde ha en fin og respektabel klipp, men praktisk også... Han visste det at det betydde mye for meg, men det er visst et ganske følsomt tema for han, så han bryr seg ikke om det jeg sier. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Ja, der er mulig. 

Jeg lurer mer på om din reaksjon og sutring er mulig...? 

Selvsagt er det det 😒

• Liker 5
  • Hjerte 1
Skrevet

Forstår deg godt jeg TS! Ville blitt lei meg selv om min gutt ble klipt sånn. Vært bedre å heller tatt han med til frisør og fått en ordentlig sveis da,enn å bare kjøre over med maskin.

• Liker 13
Skrevet
galmamma skrev (2 minutter siden):

hva er poenget da?? at han klipte håret uten å spørre deg først? Du som bestemmer alt? Jeg tar med barna til frisøren ofte jeg, uten å rådføre meg med mannen først. Og likedan.. Vi tar det når det passer.. og mannen, han klipper sønnen vår hjemme.. 

Poenget er at vi har snakket om det, og han gjorde det bak ryggen min når jeg har sagt at han ikke skal ha maskinklipp. Han kan godt klippe det selv, men sånn type klipp er forbeholdt voksne menn.. 

• Liker 7
Skrevet

Ta en samtale med han og be han ikke gjøre det igjen. Så glemmer du hele greia, det er da en liten ting å gjøre en big deal ut av og den eneste det går negativt ut over er jo deg selv.

• Liker 2
Skrevet
TeamWP skrev (Akkurat nå):

Forstår deg godt jeg TS! Ville blitt lei meg selv om min gutt ble klipt sånn. Vært bedre å heller tatt han med til frisør og fått en ordentlig sveis da,enn å bare kjøre over med maskin.

Ja ikkesant 😭 

• Liker 1
  • Hjerte 2
Skrevet
Just now, galmamma said:

nei, men hallo.. Hår vokser så utrolig fort ut igjen. ingenting å lage en stor sak over. Men TS kan evt. si at hun ønsker å ta med sønnen til frisør neste gang :) 

Det er ikke alltid at hår vokser fort igjen. 

Hun klager over at sønnen hennes ser syk ut med så kort hår og det skal hun få lov til å reagere.

Just now, AnonymBruker said:

Ja det er akkurat det. I hans familie er det helt normalt at alle guttene bruker maskin fordi det er praktisk og gratis. 

Jeg synes små barn burde ha en fin og respektabel klipp, men praktisk også... Han visste det at det betydde mye for meg, men det er visst et ganske følsomt tema for han, så han bryr seg ikke om det jeg sier. 

Da er han en skikkelig fjott som ikke tar hensyn! Han ser ikke på det som hår big-deal og da trenger han ikke vær den som klipper og bestemmer over frisyren. 

Hadde kastet den barbermaskinen og alle andre maskiner for å poengtere det om han forsetter. 

• Liker 4
Skrevet
galmamma skrev (3 minutter siden):

Det har ikke hjulpet dessverre. Jeg måtte krangle til meg frisør begge gangene, for ham er det visst jæskla hellig med denne type frisyre.. 

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hva sa han da?

Min ekskone klipper konsekvent vår sønn så han ser ut som han kommer fra en britisk arbeiderklasseforstad. Hun vet jeg hater det, men vi er skilt og hun gjør det når han er der. Jeg må bare leve med det.

Anonymkode: 0ad94...c8f

Jeg hadde blitt sur selv. Du må Si ifra.. 

• Liker 2
Skrevet

Det er ikke alltid at hår vokser fort igjen. 

Hun klager over at sønnen hennes ser syk ut med så kort hår og det skal hun få lov til å reagere.

Da er han en skikkelig fjott som ikke tar hensyn! Han ser ikke på det som hår big-deal og da trenger han ikke vær den som klipper og bestemmer over frisyren. 

Hadde kastet den barbermaskinen og alle andre maskiner for å poengtere det om han forsetter. 

Skal ta den barbermaskinen å stappe den er sted sola ikke gror.. Begrave den ned i hagen kanskje. Makan 😭 

Det er ikke håret som er det største problemet her, men at han regelrett driter i det jeg sier.. 

• Liker 2
  • Hjerte 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Selvsagt er det det 😒

Da er det vel like selvsagt at mannen din klippet barnet deres veldig kort...? 

Det er et følsomt tema for han, skriver du, så han bryr seg ikke om hva du sier. Men du bryr deg om hva han sier, da eller? Siden han mener det skal være kort, praktisk og gratis, mens du mener det skal være fin og respektabel klipp. Virker som dere har ulikt syn og ingen av dere hører på hverandre, men velger sin måte når dere får bestemme. 

Hva ønsker barnet selv? Kunne det være en common ground, å la barnet bestemme? 

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet

Det handler ikke så mye om sveisen, men at far valgte å gjøre dette idet mor var ute av døren, vel vitende om at hun ikke ønsket maskinklipp. Om sveisen ikke er viktig for far, kan han overlate det til den som synes det er viktig, i stedet for å gå bak ryggen til mor fordi "det er bare hår".

Problemet er ikke håret, men den manglende respekten for mor sine ønsker. Det han forteller ved å gjøre det på denne måten, er at han gir blaffen i mor sin mening, han bestemmer hva som er verdt å bry seg om og ikke, og han gjør som han vil fordi han ikke gidder å kommunisere og finne kompromisser når mor og far er uenige. 

• Liker 9
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...