Gå til innhold

Student og sliter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sitter jeg lenge med en oppgave og leser og konsentrerer meg så får jeg veldig vondt i hodet, føler meg hes og tett i nesa, trøtt og helt ør. Noen oppgaver og lesing må jeg bruke flere timer på. Flere som blir sånn? 

Anonymkode: b9108...6fd

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du sjekket synet? Er du flink til å ta pauser hvor du går ut og får litt frisk luft? Det er også viktig at du har god luft der du sitter å leser. 

Anonymkode: 5aca9...71b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Har du sjekket synet? Er du flink til å ta pauser hvor du går ut og får litt frisk luft? Det er også viktig at du har god luft der du sitter å leser. 

Det har jeg ikke sjekket. Pleier å ta meg noen turer ut. Ja har god lufting. Aner ikke om dette er fordi jeg blir veldig sliten i hodet. Men pleier å gå over etter en dag.

Skrevet

Lurt å bevege seg litt og ta pauser, ikke bra å sitte pal i flere timer. Det bygger seg opp avfallsstoffer i kropp og hjerne som må transporteres bort.

Har du prøvd å kjøre kortere økter? Noen kjører for eksempel 25min jobb, 5min pause. Da jeg sleit med konsentrasjonen som verst så hadde jeg bare 10-15min økter.

Anonymkode: a2c5c...6ff

Skrevet

Har du prøvd briller med blålys?

Min student sønn ble mindre sliten i øynene/hodet etter at han fikk sånne briller.

Anonymkode: 444e4...437

Skrevet

Men er du tett i nesa ellers også? Det kan påvirke søvnen, og gjøre deg trett.

Anonymkode: 8d12a...f19

Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det har jeg ikke sjekket. Pleier å ta meg noen turer ut. Ja har god lufting. Aner ikke om dette er fordi jeg blir veldig sliten i hodet. Men pleier å gå over etter en dag.

Hadde tatt en synstest bare for å se om du skulle hatt lesebriller. Det er ikke mye som skal til før man blir tung og sliten i hodet hvis synet ikke er bra, å man merker nødvendigvis ikke noe til det heller (jeg fikk et nytt «leseliv» etter at jeg fikk lesebriller). 

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hadde tatt en synstest bare for å se om du skulle hatt lesebriller. Det er ikke mye som skal til før man blir tung og sliten i hodet hvis synet ikke er bra, å man merker nødvendigvis ikke noe til det heller (jeg fikk et nytt «leseliv» etter at jeg fikk lesebriller). 

Ja, tror jeg skal gjøre det.

Skrevet

Men er du tett i nesa ellers også? Det kan påvirke søvnen, og gjøre deg trett.

Anonymkode: 8d12a...f19

Ikke så mye ellers. Men av en eller annen grunn blir jeg det når jeg er sliten.

Skrevet

Har du prøvd briller med blålys?

Min student sønn ble mindre sliten i øynene/hodet etter at han fikk sånne briller.

Anonymkode: 444e4...437

Det har jeg aldri prøvd. Takk for tips 😊

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Lurt å bevege seg litt og ta pauser, ikke bra å sitte pal i flere timer. Det bygger seg opp avfallsstoffer i kropp og hjerne som må transporteres bort.

Har du prøvd å kjøre kortere økter? Noen kjører for eksempel 25min jobb, 5min pause. Da jeg sleit med konsentrasjonen som verst så hadde jeg bare 10-15min økter.

Anonymkode: a2c5c...6ff

Ja, må bli flinkere til det.

Det har jeg ikke, men skal prøve det. Takk for tips 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...