AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Jeg har den senere tid observert at flere har linker under svar/innlegg på facebook. De begynner på external og slutter på fbcdn.net. Er dette virus? Jeg har ikke turt å trykke på verken linken eller infoknappen som står i høyre hjørne av linken. Noen som vet? Anonymkode: 82d25...f09
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Jeg har lagt merke til det samme, og tatt det for gitt at det er virus e.l. Ikke f... om jeg har tenkt å trykke på en av de greiene der. 😄 Anonymkode: 146ce...a02
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har lagt merke til det samme, og tatt det for gitt at det er virus e.l. Ikke f... om jeg har tenkt å trykke på en av de greiene der. 😄 Anonymkode: 146ce...a02 Ikke jeg heller. Ts Anonymkode: 82d25...f09
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #4 Skrevet 7. september 2022 fbcdn.net er et domene eid og brukt av Facebook for å levere data som feks bilder fra en server i nærheten av deg. Men bare bra å være på vakt for phishing-lenker, spesielt når man er på mobilen. Telefoner kan ofte ha innstillinger som gjør at innhold fra slike lenker lastes ned automatisk, og det er det som lastes ned som kan være farlig, ikke lenken i seg selv. På PC er det generelt ikke farlig å klikke på en lenke siden man må trykke "ok" eller "lagre" om noe begynner å laste ned automatisk før det faktisk blir lastet ned og potensielt kan gjøre skade. Om du får beskjed om at noe vil laste ned uten at det er intensjonen sin, trykk alltid avbryt. Anonymkode: c2ffd...a16
AnonymBruker Skrevet 7. september 2022 #5 Skrevet 7. september 2022 Det er Facebook sin CDN. Sitat A content delivery network, or content distribution network (CDN), is a geographically distributed network of proxy servers and their data centers. The goal is to provide high availability and performance by distributing the service spatially relative to end users. CDNs came into existence in the late 1990s as a means for alleviating the performance bottlenecks of the Internet[1][2] as the Internet was starting to become a mission-critical medium for people and enterprises. Since then, CDNs have grown to serve a large portion of the Internet content today, including web objects (text, graphics and scripts), downloadable objects (media files, software, documents), applications (e-commerce, portals), live streaming media, on-demand streaming media, and social media sites.[3] Anonymkode: 81be8...f91
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå