Gå til innhold

eksen bruker min søster

Anbefalte innlegg

Gjest Småfrustrert
Skrevet

Jeg og min søster har i årevis hatt uoverenstemmelser, men etter at ett av barna mine (voksen) var midt i ett område med flere terror-angrep, har vi hatt fred. Alt ble bagatellmessig etter det.

Til nå.

Eksen min, som min søster ble kjent med to måneder før jeg traff han, har kontaktet henne, og hun har fortalt hvor jeg bor osv.

Forholdet til min eks var preget av vold, knust kragebein, kvelertak, trusler, utnytting osv.

Mine foreldre måtte dekke deler av det økonomiske tapet, og så med selvsyn hva han hadde ramponert.

Men min søster har alltid vært en sjalu type, vil være best i klassen, både overfor meg og sine venninner (tror ikke hun har en eneste venninne igjen, hun har stjelt gutta dems osv)

Og i går sa hun at hun har kontakt med min eks, og at de skal møtes, og at han kanskje skal overnatte hos henne (fordi han hadde sagt at han ikke kjenner noen i Oslo. Det er en bløff og dette vet hun. Han kjenner flere enn de fleste. Han lyger så det renner, men hun setter meg "ned", ved å tro blindt på han...)

Og jeg bor i samme oppgang som min søster. Det var jeg som ordnet med leilighet til henne i fjor, og i går sa hun at: Du trengte vel ikke flytte hit da...

Vi leier, og boligmarkedet er trangt. Derfor valgte jeg å leie av samme firma. Og den billigste boligen var her...

Jeg sendte sms til eksen min i morges og ba han holde seg unna meg og min sfære. Jeg visste jo at det er ingenting som gleder han mer, enn å plage andre, men jeg er av typen som viser hvor grensa går...

Da ringte han og sa at jeg selv hadde ramlet osv. At han ikke ville ha kontakt med meg, ikke ønsket det - men for kun to uker siden fikk jeg sms fra han om vi skulle møtes...

Den jeg er mest oppgitt over er min søster.

Jeg har mest lyst til å si til min far og mor at om hun velger holde kontakta med min eks, som var voldelig, og som har bidratt til at de og jeg, har tapt penger, så må de velge mellom meg og henne.

Men jeg kommer ikke til å gjøre det.

Foreldre kan aldri velge. Vår bror er død, og de har kun oss to igjen.

Jeg har fått papirer fra sykehuset da han brakk kragebeinet mitt, og der står det at han dyttet meg i gulvet. (Han satt ved siden av, og benektet det ikke, det var han som kjørte meg til legevakta, og legen var glup nok til å notere ned det jeg sa...)

Jeg vet ikke om jeg skal anmelde han. Eller bare ha det i bakhånd..

Hva gjør man?

Jeg har lyst til å kutte ut min egen søster. Hun har gjort livet surt for meg siden vi var små. Nå har hun diagnosen aggresiv personlighetsforstyrrelse (helt hva det innebærer vet jeg ikke, men har jo oppdaget div...)

Frustrert... bare litt...

Noen som har råd? Jeg tenkte jeg skal ringe politiet og høre hvordan saken står, men de vil selvsagt anbefale å anmelde saken, siden jeg har journalen etter kragebeinsbruddet.

Noen som kan si noe matnyttig i denne sammenhengen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har vel ingen gode råd, annet enn at man trenger ikke å ha noen i livet sitt som ikke vil en vel.

Selv om det er nær slekt.

Jeg har kuttet kontakten med min eneste søster, nettopp fordi hun har gjort så mye ondt. Går ikke mer inn på det, annet enn at det antagelig var sjalusi som var årsaken til alt hun gjorde også.

Skrevet
Forholdet til min eks var preget av vold, knust kragebein, kvelertak, trusler, utnytting osv.

Noen sympati får du ikke. Du ble tiltrukket av en drittsekk og du gav han det han ville ha. Jenter lærer aldri, og så lenge de ikke gjør det blir det ikke færre drittsekker i denne verden.

Når det gjelder en anmeldelse bør du kanskje kontakte en advokat først.

Gjest Bellatrix
Skrevet
Noen sympati får du ikke. Du ble tiltrukket av en drittsekk og du gav han det han ville ha. Jenter lærer aldri, og så lenge de ikke gjør det blir det ikke færre drittsekker i denne verden.

Når det gjelder en anmeldelse bør du kanskje kontakte en advokat først.

Så sympatisk du er da? Tror du hun ba om å bli banket?

Du burde anmelde det som skjedde, og ta en alvorsprat med søsteren din. Eventuelt kutte all kontakt med henne.

Skrevet
Så sympatisk du er da? Tror du hun ba om å bli banket?

Du burde anmelde det som skjedde, og ta en alvorsprat med søsteren din. Eventuelt kutte all kontakt med henne.

Hun ba sikkert ikke om å få bank, men noe av det enkleste i verden er å gjennomskue mennesker som har anlegg for å ty til vold. Jenter som velger slike drittsekker får aldri min sympati. Ever.

Gjest Bellatrix
Skrevet

De færreste voldelige menn viser dette fra starten av så der tar du skammelig feil.

Skrevet
Jeg og min søster har i årevis hatt uoverenstemmelser, men etter at ett av barna mine (voksen) var midt i ett område med flere terror-angrep, har vi hatt fred. Alt ble bagatellmessig etter det.

Til nå.

Eksen min, som min søster ble kjent med to måneder før jeg traff han, har kontaktet henne, og hun har fortalt hvor jeg bor osv.

Mine foreldre måtte dekke deler av det økonomiske tapet, og så med selvsyn hva han hadde ramponert.

Men min søster har alltid vært en sjalu type, vil være best i klassen, både overfor meg og sine venninner (tror ikke hun har en eneste venninne igjen, hun har stjelt gutta dems osv)

Og i går sa hun at hun har kontakt med min eks, og at de skal møtes, og at han kanskje skal overnatte hos henne (fordi han hadde sagt at han ikke kjenner noen i Oslo. Det er en bløff og dette vet hun. Han kjenner flere enn de fleste. Han lyger så det renner, men hun setter meg "ned", ved å tro blindt på han...)

Og jeg bor i samme oppgang som min søster. Det var jeg som ordnet med leilighet til henne i fjor, og i går sa hun at: Du trengte vel ikke flytte hit da...

Vi leier, og boligmarkedet er trangt. Derfor valgte jeg å leie av samme firma. Og den billigste boligen var her...

Jeg sendte sms til eksen min i morges og ba han holde seg unna meg og min sfære. Jeg visste jo at det er ingenting som gleder han mer, enn å plage andre, men jeg er av typen som viser hvor grensa går...

Da ringte han og sa at jeg selv hadde ramlet osv. At han ikke ville ha kontakt med meg, ikke ønsket det - men for kun to uker siden fikk jeg sms fra han om vi skulle møtes...

Den jeg er mest oppgitt over er min søster.

Jeg har mest lyst til å si til min far og mor at om hun velger holde kontakta med min eks, som var voldelig, og som har bidratt til at de og jeg, har tapt penger, så må de velge mellom meg og henne.

Men jeg kommer ikke til å gjøre det.

Foreldre kan aldri velge. Vår bror er død, og de har kun oss to igjen.

Jeg har fått papirer fra sykehuset da han brakk kragebeinet mitt, og der står det at han dyttet meg i gulvet. (Han satt ved siden av, og benektet det ikke, det var han som kjørte meg til legevakta, og legen var glup nok til å notere ned det jeg sa...)

Jeg vet ikke om jeg skal anmelde han. Eller bare ha det i bakhånd..

Hva gjør man?

Jeg har lyst til å kutte ut min egen søster. Hun har gjort livet surt for meg siden vi var små. Nå har hun diagnosen aggresiv personlighetsforstyrrelse (helt hva det innebærer vet jeg ikke, men har jo oppdaget div...)

Frustrert... bare litt...

Noen som har råd? Jeg tenkte jeg skal ringe politiet og høre hvordan saken står, men de vil selvsagt anbefale å anmelde saken, siden jeg har journalen etter kragebeinsbruddet.

Noen som kan si noe matnyttig i denne sammenhengen?

Søsken ja. Du vet hvordan hun er,men alikavel velger du å ordne med leilighet til henne der du bor?

vel, så lenge han ikke har forbud mot å komme i nærheten der du bor, så er det lite du kan gjøre.

kommer han på døren kan du ringe politi for å få han fjernet osv.

Du bør ikke høre så mye på din søster, da du vet hun snakker for å såre deg.

ikke bland dine foreldre inn i dette.

velg heller å holde vstand til din søster.

Skrevet (endret)
De færreste voldelige menn viser dette fra starten av så der tar du skammelig feil.

Usikkerheten som er årsaken til at de slår kan oppdages i løpet av en samtale eller to. En litt usikker person med temperament: Halleluja!!! (siden jeg sitter på sørlandet nå)

Endret av valentino
Gjest Bellatrix
Skrevet
Usikkerheten som er årsaken til at de slår kan oppdages i løpet av en samtale eller to.

Det tror jeg ikke på.

Skrevet

Nå er det ikke alle, hverken drittsekker eller andre, som er like lette å gjennomskue som deg da... Du har dame, har du ikke?

Og så til saken; Det er full mulig å orientere politiet uten å anmelde. De legger det inn som et notat på ditt navn og når du evt. ringer og virkelig trenger hjelp vil dette gjøre det lettere for dem både å prioritere og å vite hvordan de skal forholde seg. Min erfaring er at det går greit å nå frem når man opptrer rolig og saklig og, som du, i tillegg kan dokumentere at det man sier er sant.

Skrevet
Nå er det ikke alle, hverken drittsekker eller andre, som er like lette å gjennomskue som deg da... Du har dame, har du ikke?

Gjennomskue? Hva er det demses ser? Ja, jeg har dame.

Gjest Bellatrix
Skrevet

Vel, du fremstår ikke akkurat som en hyggelig fyr. ;)

Skrevet

De åpenbare tullingene er det ikke noe problem å unngå. Det er verre med dem som er hakket smartere og lar være å annonsere sine små "svakheter"... Det finnes t.o.m. dem som utvikler den slags tendens over tid...

Gjest Småfrustrert
Skrevet

Velger å ikke la dette influere på mitt liv. Men vanskelig, siden f..eks min egen mor ikke klarer la være lekke hva som skjer...

Å velge vekk sin søster, er ganske enkelt, i forhold til hva andre har å stri med...

Jeg vet ikke, er i tvil, men skal den idioten av en eks ødelegge mer enn han alt har gjort`

Og min søster, hun høres ut som draculas datter, og ser slik ut også..

Men skal jeg stille krav til foreldrene våre.

Nei...

De kan aldri velge side

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...