Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er overtenking tegn på at man ikke har det så bra ? For jeg føler jeg har det bra ellers, men er som jeg tenker veldig mye over livet… en slags uro i kroppen

Anonymkode: 95f94...409

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det trenger det ikke å være

Anonymkode: 9419d...46a

Skrevet

Har alltid hatt det slik. I perioder er det verre. Jeg fikk diagnosen adhd i voksen alder, men prøver nå å fungere i hverdagen uten medisin.

Prøver å trener og meditere for å roe ned tankekjøret. Men tror syklusen også spiller inn da jeg alltid er verre uken før mensen (har alltid hatt mye pms smerter og skal til videre utredninger der også nå). 

Anonymkode: 4f398...606

Skrevet

Generelt så er kvinner mer disponert for nevrotisme. Er nok ikke mer skummelt enn som så.

Utdrag for Store Norske Leksikon:

Nevrotisisme er personlighetstrekk kjennetegnet ved tendens til å bli lett bekymret, til å gruble, til å bli sårbar overfor kritikk fra andre og usikker på seg selv. Personer med høy grad av nevrotisisme vil ofte reagere med søvnproblemer og ukarakteristiske kroppslige symptomer og plager under påkjenninger og belastninger (psykosomatiske symptomer). Nevrotisisme som personlighetstrekk er delvis arvelig betinget.

Anonymkode: 3b897...9ed

Skrevet

Også viktig å påminne at nevrotiske personer har mindre hjerne og dårligere signaloverføring mellom de ulike hjernehalvdelene enn normalen. 

Er du typen som blir lett sårbar, har angst og depresjon så bekrefter du samtidig at du har mindre hjernevolum.

https://forskning.no/hjernen-partner-psykiske-lidelser/nevrotiske-personer-har-mindre-hjerne/615474

Greit å ha i bakhodet når man flagger ut om alle sine psykiske lidelser. 

Anonymkode: 3b897...9ed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...