Gå til innhold

Hvem er på KG? Har en følelse av de som har "lykkes" i livet ikke er her

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stemmer det? For, folk som har hobbyer, har bra familie og sosiale liv. Hvorfor skulle de være her? Jeg vet ikke, men hvem er den typiske KG-brukeren egentlig?

Anonymkode: de6ad...c01

• Liker 2
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor skulle de ikke være her? Folk er som oftest sosiale dyr, og dette er en plass for både spørsmål, svar, diskusjoner og for gøy. Ikke alt man kan eller bør lufte ovenfor venner hvis det er noe man har tenkt på, og her inne har jeg fått inntrykk av at det er et stort spenn med folk som gjerne deler av sine erfaringer. Noe trolling forekommer jo, som i alle sosiale plattformer. For min egen del sitter jeg mest på KG i korte pauser eller mellom noe arbeid bare for å lufte huet litt enten ved å bare lese eller gi en kjapp kommentar, eller sjekker innom på ettermiddag/kveld når det er helt stille i huset. KG er i så måte mye mer interresant enn å sitte og scrolle på FB syns nå jeg. Tror KG har rom for alle. Må man være en sosial taper for å være på KG, tenker du?

• Liker 10
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Stemmer det? For, folk som har hobbyer, har bra familie og sosiale liv. Hvorfor skulle de være her? Jeg vet ikke, men hvem er den typiske KG-brukeren egentlig?

Jeg har jobb, hobbyer, bra ekteskap og et sosialt liv. Liker fortsatt å være her. 

Anonymkode: 8ba2f...c50

• Liker 7
Skrevet

Jeg føler jeg har lykkes i livet. Jeg har også inntrykk av at det er mange som sitter bra i det og har lykkes, så jeg tror nok ikke det bare er vanskeligstilte og folk med bare problemer, selv om nok tettheten kan være høyere her enn ellers i samfunnet. 

Er her fordi jeg liker forum, det dukker opp mange problemstillinger jeg kan lære av eller bidra med kunnskap/meninger på.

Det er myyye som faller utenfor min interesse her, men man sorterer og deltar litt når man kan og vil.

• Liker 4
Skrevet

Vel, du er jo her. Har du lykkes i livet? 😀

• Liker 4
Skrevet

Virker som veldig mange her inne skryter på seg å være mer vellykkede og fremgangsrike enn de egentlig er.

Jeg selv er helt gjennomsnittlig på alle måter, og hovedgrunnen til at jeg henger her inne er at det er så morsomt og underholdende å lese innlegg fra folk som helt åpenbart er evneveike. 

Anonymkode: ad933...dd8

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har god jobb, god lønn, fin leilighet, venner, barn osv. (mangler bare mann) og kjeder meg lett. Det er utrolig underholdende her inne til tider, så det er min guilty pleasure 😄 

Anonymkode: 010cd...f43

• Liker 4
Skrevet

Har en følelse av at det er mange unge mennesker her.

• Liker 2
Skrevet

Jeg vil også si jeg har lyktes i livet. Jeg har mann, barn, leilighet, jobb med god inntekt, stort nettverk og det jeg vil si et trygt og godt liv. Men å henge her inne er både underholdende og hjernedødt. Har jeg litt fritid hvor jeg vil gjøre "ingenting", så er det lett å havne her for en timeout 😛 

Anonymkode: 27570...fbd

• Liker 8
Gjest Maatte_ha_konto
Skrevet

Jeg har mange hobbyer/aktivitetet og grei jobb. Det er derimot vanskelig å diskutere med folk nå til dags om ting som verdensproblemer, ruspolitikk/om hva som er sunt og ikke, hva bør være lov/ikke lov og slike type ting.

Her på KG kan jeg formulere meg og mene det jeg mener og drøfte i større grad. Jeg synes mange i dag er eksperter ut fra at de ser på nyheter og leser aftenposten helg.. Misforstå meg rett her altså. Selv leser jeg nyheter men tror det er mer enn vi vet og forstår som regel..

Skrevet

Nei jeg har ikke lyktes til tross for bare seksere og studier…

Anonymkode: 5c3f3...015

• Liker 2
Skrevet

Jeg tror at KG er et ganske representativt utvalg av befolkningen forøvrig, men med overvekt av kvinner logisk nok. Hvordan man måler "lykkes i livet" er nok en særs individuell målestokk, jeg er stort sett lykkelig og lykkelig i livet. Jeg har ikke alltid vært det, men jeg er det nå. Men den lykken måles nok ikke utfra materielle verdier, for på dem er jeg fattig. Noe som akkurat per nå kan være noe bekymringsfullt i forhold til den spente situasjonen i samfunnet med økende priser, uro o.l. Men jeg trivs likevel godt i min lille boble, med mine fine mennesker rundt meg. 

Jeg er ganske ny på KG, faktisk aldri vært her tidligere heller. Det dukket bare opp et innlegg med en problemstilling på facebook, som jeg syns var interessant, og dermed så kikket jeg innom. Et av de første andre innleggene jeg leste var "hvem er de minst populære på KG" og basert på svarene der fant jeg ut at jeg skåret godt på lite populær... 😄 Så jeg bestemte meg for å bli litt..

Jeg må vel innrømme at jeg blir underholdt, både av mennesker jeg syns utviser en god del innsikt, gode refleksjoner og empati. Og av troll, bedrevitere og slike som antagelig kan alt i teorien, men som jeg tviler på har noe som helst erfaring når det kommer til praksis..  En speiling av den virkelige verden altså... 

Jeg tror at her finnes både de som har lykkes i livet, og de som ikke har det, uansett hvilken målestokk man måler lykke i, jeg tror at her finnes både ensomme og populære, unge og eldre, og jeg tror at det finnes en god del mennesker her som kjeder seg og liker å utføre små sosiale, personlige eksperimenter, jeg tenker også at det er en platform for mennesker som kanskje ikke helt klarer å møte det virkelige livet, men som via et forum som dette kanskje føler seg mer inkludert i samfunnet likevel. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har vært på KG i mange år (over ti år), men aktivitetsnivået her har variert stort. IRL har jeg i disse årene gått fra å være student, nyutdannet i ny jobb, litt karriereklatring etter hvert. Skilsmisse og ny mann. Aktiv i en idrettsgren hele tiden. 

TIL  sykdom og etter hvert uføre. Jeg er fremdeles gift med en skikkelig flott mann, men har liten sosial omgang utover det. 

Aktiviteten her på KG har ikke endret seg avhengig av livssituasjon. Jeg var like aktiv/lite aktiv da livet var på topp som nå når jeg er ufør og lite vellykket.

Anonymkode: dac01...3ab

• Liker 2
Gjest Raffalayla
Skrevet (endret)

Føler halvparten her inne er uføre.. den andre halvparten er forbanna på dem.

Endret av Raffalayla
Skrevet

folk som har lettest for å komme til sånne debatt-forum er vel stort sett folk som har spørsmål om ett eller annet. At dem kommer med en eller annen "problemstilling" og så ønsker dem alle andre sine synspunkt liksom. 

hvis man har absolutt null og niks problemer i hverdagen, så har man kanskje ikke fullt så mye å snakke om på ett debatt-forum på Internett?      

Anonymkode: f01c5...31d

• Nyttig 1
Skrevet

Hva betyr det å ha lykkes i livet?

Om du tenker på materielle goder og god økonomi så er det ikke særlig vanskelig å oppnå om forutsetningene er der. Det var det for meg, og det er det for flere andre her inne. Forskjellen er at mange av oss snakker ikke så høyt om det på forum og lignende på grunn av hets eller motforestillinger.
Men materiell suksess er ikke det samme som "å lykkes", nødvendigvis. Jeg selv innrømmer stor misunnelse for brukere som nevner ting som tidsklemmen, vanskelige barn og smått håpløse samboere fordi de tross alt har oppnådd familie og etter min mening er de heldigste i verden av den grunn.

Uansett hvilke grupper du sikter til så vil det alltid være slik at man søker etter svar på noe man lurer på. Det gjelder uansett hva man har eller ikke har. Alle har sine problemer og har full rett til å oppleve dem som kritiske for sin egen del selv om det føles som om det hadde vært en bagatell for andre. På KG snakker vi mye om mange forskjellige problemstillinger og opplevelser, de er ofte det samme uansett om man har såkalt lykkes eller ei.

• Liker 2
Gjest Agent smith
Skrevet

Jeg er her mest for å fjase.

Men synes jeg har klart meg ganske bra i forhold til utgangspunktet 

Skrevet

Jeg har vel "lykkes" på det rent materielle/økonomiske. På det mellommenneskelige planet har jeg derimot feilet stort. Få (til ingen) venner, ingen kjæreste, ingen barn og dermed nesten ikkeeksisterende sosialt liv utenom jobb. Da hjelper det lite med millioninntekter, hus, hytte og sportsbil. Er vel derfor jeg sitter her og trykker også, det er i hvert fall "en slags" sosialisering. Så teorien din stemmer, TS, i mitt tilfelle 🙃

- Mann i førtiåra.

Anonymkode: a1de8...1ea

• Hjerte 2
Skrevet

Folk som trenger avkobling. 

Anonymkode: a6059...34b

Skrevet

De mest aktive brukerne er bok ikke de mest suksessfulle, og de som er opptatte av å stå fram med avatar og brukernavn og ha en slags taus her. Jeg tror ikke det er de som har status i virkeligheten. 

Anonymkode: 348d5...edd

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...