Gå til innhold

Diskusjon med typen, når man er lys i huden og lyse øyne, kler man best å være blond eller brunette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han mener at det absolutt er finest å ha mørkt hår. Jeg har lyst til å prøve å lysne håret litt, men han mener det ikke vil kle meg i det hele tatt fordi jeg har nordisk hvit hud og veldig lyse øyne. Men er det ikke nettopp da det er lettere å kle blondt hår? Meningen hans gjorde meg veldig usikker og jeg fikk følelsen av at han synes jeg ikke kommer til å kle det i det hele tatt. Jeg har en veldig vanlig kjedelig brunfarge på håret og har lyst til å gjøre en skikkelig forandring og synes dusty blonde er en veldig fin hårfarge. Hva mener dere?

Anonymkode: 5defc...333

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er individuelt hva man kler best. Gjør det du vil, vi lever bare en gang:) enkelt å farge håret fra lyst til mørk igjen om du ikke skulle være fornøyd 

• Liker 3
Skrevet

Dette er individuelt, men generelt synes jeg det ser stygt ut når kvinner bleker håret sitt. Et lite fåtall som kler det, men det kommer også an på frisøren og vedlikeholdet.

Anonymkode: 77fd0...6fa

• Liker 3
Skrevet

Det er individuelt ja. Lys hud og øyne kan jo ha både «kald» og «varm» undertone bla.

Anonymkode: f0adc...f12

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Han mener at det absolutt er finest å ha mørkt hår. Jeg har lyst til å prøve å lysne håret litt, men han mener det ikke vil kle meg i det hele tatt fordi jeg har nordisk hvit hud og veldig lyse øyne. Men er det ikke nettopp da det er lettere å kle blondt hår? Meningen hans gjorde meg veldig usikker og jeg fikk følelsen av at han synes jeg ikke kommer til å kle det i det hele tatt. Jeg har en veldig vanlig kjedelig brunfarge på håret og har lyst til å gjøre en skikkelig forandring og synes dusty blonde er en veldig fin hårfarge. Hva mener dere?

Jo, det høres ut som om du kan kle veldig godt å være blond, eller ha blonde striper. Go for it! Hvorfor skal hans mening har noe å si for hva du gjør?

(Selv har jeg kjempekjedelig farge på håret, askeblond og grå/grønne øyne, og jeg er alltid finest med litt blonde striper for å livne opp i leiren!) 

Anonymkode: 45bec...db1

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Kanskje han rett og slett synes utseendet ditt, med kontrast mellom mørkere hårfarge og lysere hud- og øyefarge, er pent?

Anonymkode: 51da2...f45

Skrevet

Jeg tenker han kan ha litt rett. Har du veldig lyse farger kan det fort bli fargeløst med lyst hår i tillegg. Men det er MIN mening. Det viktigste her er jo hva du selv synes, og hva du har lyst til. :) 

• Liker 2
Gjest Anonym Brukar0
Skrevet

Jeg har lys hud og jeg kler overhode ikke blondt hår.

Skrevet

Det er jo bare å prøve😊 Hør med en god frisør😊

Anonymkode: 65eea...53a

• Liker 2
Skrevet

Hvor gamle er dere? 15?

Anonymkode: ac76f...74d

Skrevet

Blond er helt klart best. Til og med mørke, kommunebrune og svart hårete kvinner og menn bleiker håret sitt for å bli blond. Jeg er stolt over å ha noe naturlig som utrolig mange streber etter å ha. 

Anonymkode: 7e64b...ede

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

Du kan ikkje gå gjennom livet utan minst ein gong å prøva deg som blondine!

Anonymkode: 45bec...db1

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Blond er helt klart best. Til og med mørke, kommunebrune og svart hårete kvinner og menn bleiker håret sitt for å bli blond. Jeg er stolt over å ha noe naturlig som utrolig mange streber etter å ha. 

Stolt over å være blond. Jaja.

Anonymkode: 77fd0...6fa

• Liker 1
Skrevet

Jeg har hatt nesten hele regnbuens farger i håret og kler absolutt best mørkt hår. Naturlig har jeg en variant mellom mørk blond og lys brun. Har prøvd å bleke håret, men det ble ikke bra på meg. Derimot da jeg farget håret nesten svart, ble det faktisk veldig bra. Jeg har lyseblå øyne og er lys i huden. 

Anonymkode: fb5e8...88f

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva da med alle de med lyseblondt hår som farger håret mørkt? Ingenting er "best". Folk ser alltid best ut med en farge som ligger nær den naturlige fargen sin, for det passer best til hudtonen og fargene forøvrig. 

Anonymkode: 739de...57b

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Brunette. 

Anonymkode: adfcb...ae3

Skrevet

Din naturlig farge, eller i hvert fall i nærheten, pleier å være penest.

Anonymkode: ac66d...1d7

• Liker 2
Skrevet

Hvit hud, blå øyne, blondt hår. Det er det beste.

Anonymkode: 03762...e10

Skrevet

Det kommer nok litt an på hvor mørk du er i utgangspunktet. Med lyst hår som ikke er naturlig kan man fort se litt blass ut hvis alt blir lyst om du er veldig mørk i håret i utgangspunktet. Har du lysere brunt/veldig mørk blondt hår i utgangspunktet kan jo f.eks en balayage være fint og se mer naturlig ut enn om du farger hele håret. Jeg har også veldig blek hud og lyse øyne, og er veldig mørk blond/lysebrun og har alltid holdt fargen naturlig pga jeg synes jeg kler håret, men siste årene har jeg fått flere og flere grå hår, og i samråd med frisøren har jeg da begynt med balayage som blir gradvis lysere for hver gang og som gjør at de grå hårene blender bedre og blir mer usynlige. Det er en mindre dramatisk fargeendring og etterveksten trenger man ikke å gjøre noe med om man heller bare vil vokse ut den naturlige fargen igjen.

Anonymkode: 0bfa2...9df

Skrevet

Det er veldig individuelt. Jeg er lys i huden, har grønne øyne og naturlig mørkt hår. Dersom jeg ikke striper håret mitt i blant ser jeg fryktelig bleik ut. Jeg syntes egentlig jeg kler helt blondt hår best, men det blir for mye vedlikehold så jeg pleier å ha lived in blonde eller bayalage. 

Anonymkode: c6b38...9f2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...