Gå til innhold

Gammelt hus, midd, fukt, hva kan gjøres?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi bor i et gammelt hus fra 1930-tallet. Det er litt bygget på fra på 80-tallet. Det har vært fukt i huset da det har regnet gjennom tak flere steder. Nå jobbes det med å fikse taket. Men mitt ene barn har fått påvist husstøv og midd allergi, og jeg lurer da på hvordan dette vil påvirke barnet. Er det noe mer utbedring som kan gjøres på huset mtp midd? Jeg har lest at fukt i hus gjør det verre, og at kystmiljø ikke er bra. Vi bor ved kysten. 

Anonymkode: e4b17...c6d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville flyttet til ett tørrere klima, det er bedre for barnet. 

Skrevet

Takk Trøndermann, vi vurderer det.

Anonymkode: e4b17...c6d

Skrevet

Bor i hus fra 1930 tallet med allergisk barn. Bor også langs kysten. 

For oss så løste alt seg når vi installerte ny varmepumpe. Ble anbefalt en kraftig med større kapasitet enn husets areal. Kjøler ned, renser og tørker luften på sommeren og varmer opp, renser og tørker på vinteren. Fungerer supert for oss! Nå klarer barnet seg med laveste dose allergimedisin. Barnet har også pollenallergi og astma, så vi har installert romventilator fra Flexit på soverommene i 2.etasje. 

Har også 2 dyner og 2 puter, samt madrassbeskyttere som henger luftig og som vi veksler på hver dag. Det har også hjulpet mye, spesielt på vinteren når dyna er tykkere. 

Skrevet
Snølle skrev (10 timer siden):

Bor i hus fra 1930 tallet med allergisk barn. Bor også langs kysten. 

For oss så løste alt seg når vi installerte ny varmepumpe. Ble anbefalt en kraftig med større kapasitet enn husets areal. Kjøler ned, renser og tørker luften på sommeren og varmer opp, renser og tørker på vinteren. Fungerer supert for oss! Nå klarer barnet seg med laveste dose allergimedisin. Barnet har også pollenallergi og astma, så vi har installert romventilator fra Flexit på soverommene i 2.etasje. 

Har også 2 dyner og 2 puter, samt madrassbeskyttere som henger luftig og som vi veksler på hver dag. Det har også hjulpet mye, spesielt på vinteren når dyna er tykkere. 

Hva kostet varmepumpe og er det forskjell på pris etter størrelse på bolig? 

Anonymkode: 40066...e93

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Hva kostet varmepumpe og er det forskjell på pris etter størrelse på bolig? 

Anonymkode: 40066...e93

Det er forskjeller på effekt, og prisen er deretter... 

Mener å huske at vi betalte 26.000 ferdig montert, men det inkluderte også ny kurs, trekking av kabel og litt diverse. 

Skrevet

Ville også kjøpt varmepumpe da det hjelper for inneklima. Eller flytte da. 

Anonymkode: 45e13...b98

Skrevet

God varmepumpe og god lufting. Bra dere får ordnet taket. Drenering + bedre lufting i kjeller kan også hjelpe. 

Anonymkode: e93d7...325

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...