Gå til innhold

Er Buddhisme pro Matte? Iforhold til Kristendommen og Islam?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Leste om det at Buddha var for store og små tall innenfor tall system. Hørte om det i matte timer

Tror problemer med Kristendommen tradisjonelt og Sunni Islam. Er oftest det å fokusere på andre ting enn Gud eller for Gud blir sett på som bortkastet tidsfordriv. Når du kan liksom bare henge med Gud liksom og det er hele fokuset på neste generasjonen. Så innenfor intellektuelle og spørsmålet rundt verdier så handler de mer om en autoritær fokus på alt som ikke har Gud i bildet er bare bortkastet tid. Så hvis det enten er matte, vitenskap, hjelpe neste generasjon som ikke har noe med tilbedelse eller fokus på Gud. Vel det blir sett på som tidsfordriv og det skal man jo ikke gjøre.

Protestantisk kristendom iallfall i Martin Luther åpnet iallfall dørene litt mer fordi ulikt Katolske Kirken så fokuserer den ikke på Kirke regler, så var sikkert derfor intelektuelle kunne få mer åpen dør der på den tiden. Som åpnet for sekulære krefter også.

Men hva tenker du?

Anonymkode: f522f...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Men kan kanskje forklare hvorfor noen kulturer er veldig god i matte hvis kulturen er veldig god på å oppmuntre det som en hobby

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pris til Gud, den Største, den Allmektige! 

Buddha lekte under treet med demonen Mara som prøvde å friste han med hans 2 døtre før Buddha ble Opplyst.

Jeg har utkjempet muligens en av de største og mektigste demonene som finnes i eksistens, og da var det ikke noe fristelse med two hot milfs; karen hadde mitt liv i hans hånd og ville utslette den.

Den andre gangen hvor jeg ble brutalt angrepet av den virkelige mørke ondskapen, og utkjempet det også. Ditt perspektiv finnes ikke, jeg snakker utifra ekte direkte opplevelser. Det jeg har opplevd i mengde og storhet; dette er snakk om høye greier. Rett og slett, synnsykt.

Og seff, det finnes nesten ingen Gud-realisert Buddhist, er usikker med Buddha.

Hvis en spirituell vismann eller lærer ikke nevner Gud's eksistens, da driver han med cosplay og vil virke humble.

Men det er ingen grunn å leke snill; Gud eksisterer. Punktum.

Enhver opplysning og oppvåkning er realisasjonen og bevisstheten og opplevelsen av Gud.

Buddhister som benekter Gud er baby boys.

De vet ikke noe, annet en løgn.

#HamzaTzortizErEnBabyBoy

#BuddhaUnderTheTreeGoingApe-Mode

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at denne teksten er kjørt gjennom google translate på 35 forskjellige språk, for det du skriver er helt uforståelig og fullstendig usammenhengende.

Anonymkode: a1cd1...f06

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 6.9.2022 den 8.31):

Tror problemer med Kristendommen tradisjonelt og Sunni Islam. Er oftest det å fokusere på andre ting enn Gud eller for Gud blir sett på som bortkastet tidsfordriv. Når du kan liksom bare henge med Gud liksom og det er hele fokuset på neste generasjonen

Dette stemmer ikke. Nå snakker jeg kun om sunn Islam der et hvert menneske er født i ulike roller, egenskaper og ulik velferd som en del av skjebnen.

Hvis man leser Koranen og hadith så ser man at mennesker med tanke på tilbedelse enten kan de i islam være:

-Muslimer:  hengiven med sinn eller tunge.

-Troende

-Perfeksjonister i tilbedelse

Når der gjelder det intellektuelle og faglige så er det første verset som ble åpenbart kunkspsrelatert. Det står: "les i din herres navn, som lærte med pennen, lærte menneske hva det ikke vet..."

Andre sier at den som vet og ikke vet kan ikke sammenlignes.

Under islams storhets tid, ble grunnlaget for vestens utvikling lagt av blant annet muslimske lærde, vitenskapsmenn, filosofer og matematikere. Du kan starte med å lese om Ibn Khaldoun.

Islam verdsetter flere ting som menneske kan etterlate seg etter ens død. Blant dem er

- viten "kunnskap" menneske (heten) kan dra nytte av.

I arabisk har vi et kjent gammelt sagn som sier: "søk kunnskap fra vuggen og til graven!". Dette betyr at man skal søke kunnskap hele livet. 

Hjalp dette?

Endret av omarel
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (På 6.9.2022 den 21.41):

Buddha lekte under treet med demonen Mara som prøvde å friste han med hans 2 døtre før Buddha ble Opplyst.

Jeg har utkjempet muligens en av de største og mektigste demonene som finnes i eksistens, og da var det ikke noe fristelse med two hot milfs; karen hadde mitt liv i hans hånd og ville utslette den.

Den andre gangen hvor jeg ble brutalt angrepet av den virkelige mørke ondskapen, og utkjempet det også. Ditt perspektiv finnes ikke, jeg snakker utifra ekte direkte opplevelser. Det jeg har opplevd i mengde og storhet; dette er snakk om høye greier. Rett og slett, synnsykt.

Hvis en spirituell vismann eller lærer ikke nevner Gud's eksistens, da driver han med cosplay og vil virke humble.

Enhver opplysning og oppvåkning er realisasjonen og bevisstheten og opplevelsen av Gud.

#HamzaTzortizErEnBabyBoy

Tror du Abrahams Guden er litt incel da? Du brenner i helvete for å være grei og å finne en som du elsker? Bare lurer?

Uansett hva om du havner i helvete for å dømme uskyldige folk? Noen gang tenkt på det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

omarel skrev (På 7.9.2022 den 8.39):

Dette stemmer ikke. Nå snakker jeg kun om sunn Islam der et hvert menneske er født i ulike roller, egenskaper og ulik velferd som en del av skjebnen.

Hvis man leser Koranen og hadith så ser man at mennesker med tanke på tilbedelse enten kan de i islam være:

-Muslimer:  hengiven med sinn eller tunge.

-Troende

-Perfeksjonister i tilbedelse

Når der gjelder det intellektuelle og faglige så er det første verset som ble åpenbart kunkspsrelatert. Det står: "les i din herres navn, som lærte med pennen, lærte menneske hva det ikke vet..."

Andre sier at den som vet og ikke vet kan ikke sammenlignes.

Under islams storhets tid, ble grunnlaget for vestens utvikling lagt av blant annet muslimske lærde, vitenskapsmenn, filosofer og matematikere. Du kan starte med å lese om Ibn Khaldoun.

Islam verdsetter flere ting som menneske kan etterlate seg etter ens død. Blant dem er

- viten "kunnskap" menneske (heten) kan dra nytte av.

I arabisk har vi et kjent gammelt sagn som sier: "søk kunnskap fra vuggen og til graven!". Dette betyr at man skal søke kunnskap hele livet. 

Hjalp dette?

Eneste positive jeg kan si er. Arabisk er alreight språk. Og tallsystemet som vi fikk er bedre enn romersk numeraler. Så vil gi cred der i historien iallfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Conal skrev (På 6.9.2022 den 21.41):

#HamzaTzortizErEnBabyBoy

Jesus er Kristus kommet i kjød sier:Du burde ikke gjøre,si,tenke alt som senere viser seg at du har gjort,sagt og tenkt,men det er ikke dermed sagt at ikke alt som senere viser seg er skjedd uansett kommer til å skje:jo sannelig!Det kommer til å skje alt sammen:det er foruthørt💦

Anonymkode: 5e921...c1c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...