AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #1 Skrevet 6. september 2022 Som førstegangsforeldre er det mye man skal gjøre seg opp noen tanker om, og mye som blir enten for mye eller for lite 😄 Nå skal vi ha med oss stellebagen og babyen ut for første gang - men hva bør man pakke? Hva har du i bagen? Noe som er bare helt supert? Noe du alltid glemte i starten? Noe helt unødvendig Praktiske ting? Takk! Anonymkode: 9f310...736
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #2 Skrevet 6. september 2022 Bleier Våtservietter Bleieposer Stelleunderlag 2 skift i starten En leke Smokker Flasker og slikt til de som bruker det Bind Helsekort Sitteunderlag Handlepose Anonymkode: c38fc...d9f 1
Coiljente Skrevet 6. september 2022 #3 Skrevet 6. september 2022 (endret) Førstegangsmamma her også! I stellebagen til lille er det selvsagt bleier og våtservietter. Har også bleieposer, matte til å ligge på samt ett «tisselaken», to-tre skift (body, bukse, sokker, smekker), tutter, leker (ikke nødvendig helt i starten), på stell sin sitronsåpe (helt fantastisk mot bæsjeflekker), sinksalve og gulpekluter. Alt dette er ting jeg føler er nødvendig for oss Har også helsekort og kulepenn. Til meg selv har jeg alltid med leppepomade og en flaske vann. I starten hadde jeg truseinnlegg/bind med, og ammeinnlegg og purelan/mam kompress. Endret 6. september 2022 av Coiljente 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #4 Skrevet 6. september 2022 Ah! Allerede hadde jeg ikke tenkt på og ta med bleieposer selv om de stirret på meg fra skuffen Også truseinnlegg/bind hadde ikke jeg tenkt på. Man blir fort fokusert på den lille. Takk som deler! Anonymkode: 9f310...736 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #5 Skrevet 6. september 2022 Bleier (2+, avhengig av hvor lang turen ut er) Tørrservietter Våtservietter Hundepose til skitten bleie Olje Bepanthen Stellematte Fullt klesskift til babyen Anonymkode: 70100...016 1
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #6 Skrevet 6. september 2022 Har ikke egen stellebag, men bare pakker oppi sekken jeg alltid har med meg når vi skal ut. 🙈 Stellematte - Bruker den som følger med Stokke Xplory-stellevesken. Et skift - Buksa og sokkene ligger brettet inni bodyen, på en måte. Bretter bodyen rundt og lukker det inne med rumpe-knappene. En cardigan eller genser. Tre bleier. En liten pakke våtservietter. Hundebæsjeposer. En ren flaske og en pakke ferdig-MME. En leke. En gulpeklut. Ekstra siklesmekke. Et ekstra par med sokker. Til meg selv tar jeg bare med det jeg trenger på turen, haha. Anonymkode: d748b...7d6
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #7 Skrevet 6. september 2022 Bleier, våtservietter, tørre stellekluter, bepanthen, saltvann (vasket øynene før, så kan sikkert ta de vekk), gulpeklut, liten klut (kan sikkert fjerne denne nå også), liten flaske, ferdigblandet MME, håndkrem, bind, øreplugger (kan sikkert sløyfes haha), smokker, helsekort, antibac (både spray og gel), en leke, to bodyer, to strømpebukser/bukser, en pysj, to smekker, stellematte med håndduk og tisselaken og hundebæsjposer. Har helt sikkert glemt noe 😂 Anonymkode: eabf1...813
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #8 Skrevet 6. september 2022 T skjorte til meg selv tilfelle ungen bæsjer eller gulper ned meg, det har skjedd et par ganger :p Anonymkode: f44d9...31a 3
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #9 Skrevet 6. september 2022 2-3 bleier Tørre stellekluter Body og bukse til baby Håndduk for bleieskift Ren flaske og 2 ferdigkartonger MME Våtservietter Smekke Anonymkode: 15360...d15
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #10 Skrevet 6. september 2022 AnonymBruker skrev (2 timer siden): T skjorte til meg selv tilfelle ungen bæsjer eller gulper ned meg, det har skjedd et par ganger 😛 Anonymkode: f44d9...31a Smart!! Anonymkode: 9f310...736
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #11 Skrevet 6. september 2022 Bleier, tørre stellekluter, en liten sportsflaske med vann (om vi skifter et sted uten vask; våtservietter irriterer baby så prøver å unngå), stelleunderlag, babyolje, bepanthen, våtpose med glidelås til skitne klær, hundeposer til brukte bleier, håndsprit, et par skift til baby, et par gulpekluter. Samt en topp til meg og ekstra ammeinnlegg, jeg lekker så mye fra motsatt pupp når vi ammer. Anonymkode: ef7a9...6bf
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #12 Skrevet 6. september 2022 For å gjøre bleieskift enklere har vi en liten toalettmappe med det viktigste: Bleier, en liten pakke våtservietter, noen tørre kluter, rumpesalve, håndsprit og bleieposer. Der har jeg også truseinnlegg og ammeinnlegg til meg. Denne er også lett å ta med når vi etter hvert dropper stellebagen. I tillegg har vi alltid med klesskift til baby, stelleunderlag og ekstra gulpekluter. Ofte har vi med vannflaske til meg, solbriller, solhatt, varmere klær, matpakke og handleposer. Vi burde hatt med en leke. Til storebror hadde vi alltid med ekstra smokk. Lillebror bruker ikke smokk, så da er ikke det nødvendig. Anonymkode: 98676...202
AnonymBruker Skrevet 6. september 2022 #13 Skrevet 6. september 2022 I stelleveska har jeg alltid; Seks-sju bleier Tørrkluter Våtservietter Bleieposer To skift til junior Tskjorte, genser og sokker til meg selv (trillet litt mye i regn, derav sokkene😂 Tskjorte og genser pga gulp og bajs) Håndsprit Helsekort To leker Mobillader og kabla ørepropper tilfelle Bluetooth versjonen dør eller ikke er med Lommebok Sjokolade, tyggis og vannflaske til meg selv Nå som han begynner å bli stor har jeg lagt ved; Sviskemos og/eller smoothie på pose (uåpnet, byttes ut fortløpende) sånn i tilfelle han trenger påfyll underveis Skjeer, smekke og tutekopp En liten boks med Cheerios eller sånne maispuffer om jeg trenger å gi ham et slags tidtrøyte måltid Et svøpeteppe som nå har blitt piknikteppe ved behov Anonymkode: ad070...5b1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå